Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,891 - 2,900 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Niin UPM:n ja Metsägroupin miehet vakuuttivat tosiaankin yhteen ääneen: ”Kaikki puu käy nyt kaupaksi”. Heiltä molemmilta unohtui sivulause pois, se kuuluu: ”..kunhan hinnat nyt ensin tarpeeksi laskevat”.
    Viimeisimmät muutokset valtakunnallisissa hintatilastoissa alaspäin.
    Valtakunnalliset ostomäärät nipinnapin v2012 tasolla, siis alempana kuin 2013 ja 2014.

Olin 30 vuotta sellutehtaalla töissä, sinä aikana oppi kyllä että kun metsäteollisuuden edustaja avaa suunsa, niiin vastuu siirtyy kuulijalle.
    Minulle siis ei ole yllätys että tälläisiä vedätyksiä tehdään ihan vakavalla naamalla. Joku niihin näköjään vielä tälläkin palstalla uskoo.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

No, joko kaikki motokuskit on töissä, vai oliko tuo ”uutinen” vain tarkoitushakuinen ankka?

Kyllähän tuo ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Minä ainakin ilmoittaudun mukaan, emäntä kuulemma vielä empii, lopullista päätöstä.

Tuo tila pääsee nyt sitten valmiiseen pöytään, siis liittymällä tiekuntaan ja osallistumalla jatkossa tienpitoon. Niin hassua se on että näin tosiaankin voi välttää tien rakentamiskustannukset.

Männyllä mahdollisiman aikainen ja tiheään toistettu lehtipuun raivuu vähentää myös hirvituhoja.
    Nykyisilläkin kemera säännöillä saattaa ahkeralle raivaajalle käydä niin ettei kemeraa saa ollenkaan. Se on kuitenkin pieni harmi, kun taimikko on hyvässä kunnossa.

Huomauttaisin vielä niille, jotka eivät ymmärtäneet Puun takusen ehtoa latvusmassan ostosta aukkohakkuun yhteydessä. Jos kaiken teettää toisella uudistuksen yhteydessä, niin tulee sellainen illuusio ettei työn hankaluus maksa mitään. Tosiasiassa rytöinen uudistusala tulee kyllä kalliksi metsänomistajalle, muokkauksessa, istutuksessa ja varhaisperkauksessa.
    Minä hoidan tuon asian niin, että kerään polttopuuksi aukon raivauspuun ja hakkuutähteet. Keräys on tarkempaa kuin harvennuksilla, juuri tuon siistimistarpeen takia. Tässä on se hyvä puoli että kaikki neulaset ja pikkurisut jäävät lannoitteeksi. Latvusmassan myynti vie kai nämäkin mennessään. Isommilla pinta-aloilla tälläinen käsipelillä keräily käy mahdottomaksi toteuttaa. Pienillä pinta-aloilla keräys saattaa olla jopa taloudellisestikkin järkevää.

Anton:
    ”Tämä suupaltti ammattiraivooja ei uskalla tulla tapaamisiin”

Eipä näkynyt Antoniakaan vaikka ihan naapuri pitäjässä kokoonnuttiin. Oliko seura liian rahvaanomaista? Olisiko pitänyt päästä valkkaamaan kuka kutsutaan ja kuka ei?

Laurihäärillä luetun ymmärtämisen ongelma?
    En minä ainakaan ole aikonut Ipadiä mainostaa, mutta toki toin esiin sitä mistä siinä tykkään ja miten sitä käytän. Toin esiin myös ominaisuuksia, jotka ovat yleisiä tableteille.
    Tuli myös kai selvästi mainittua ettei ole vertailukohtaa.
    En myöskään huomannut Samsungia mainostettavan?

Samaan yksipuoliseen ”mainostamiseen” sinäkin sorruit, kun et maininnut muiden ominaisuuksista mitään.

No, voi olla vaihteluita ja ainahan niitä on. Osto- ja hintatilastot ovat kuitenkin valtakunnallisia.
    Eikä täällä kai ole ilmoittautunut vielä yhtään motomiestä, jolta olisi jäänyt kesäloma kesken, vai onko joltain jäänyt?

Taitaa enemmänkin olla kyse siitä että ostettu puuvarasto on vedetty niin tiukalle, että se aiheuttaa ryntäilyä puoleen ja toiseen.

Terveisin Korpituvan Taneli

Onkohan tässä taas kyse metsäteollisuuden propakandasta?
    – Motomiehet viettävät rauhallisesti kesälomaa
    – Ostomäärät nipinnapin vuoden 2012 tasolla
    – Hinnoissa ei evänkään värähdystä
    – Tarjouspyyntöihin ei aina edes vastata

Ipadin rakenne kyllä näyttäisi olevan melko hyvä pölyä vastaan, Uittamista en ole kokeillut.
    Minulla on Ipadissä tarvikenäppis, jossa on tila padille ja sen saa näppärästi kuljetusta varten suljettua kuin salkun, suojaa kolhuilta.

Esillä 10 vastausta, 2,891 - 2,900 (kaikkiaan 5,335)