Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Ilmoitan epätietoisille, että en ole ollut mukana tässä Antonin 2014 seminaarissa. Se oli suljettu tilaisuus, johon Anton kutsui vain tarkoin valitsemansa henkilöt. Minä, onneksi, en kuulu niihin. Olen joskus ihmetellyt samaa kuin reservuaari, että siitä kirjoittavat vain vain Anton ja hänen aliaksensa. Eli onkohan se ollut kuitenkin vain mielikuvituksen tuotetta koko seminaari.
Olin toki mukana palstalaisten tapaamisessa 2013, samassa paikassa, mutta se olikin kaikille avoin tilaisuus.Terveisin: Korpituvan Taneli
Rekkamies taisi tarkoittaa Rauhalahtea?
Terveisin: Korpituvan Taneli
Matriisi sitä ja matriisi tätä. Asiakkaan tarpeet sitä ja asiakkaan tarpeet tätä. Totta kai yritetään tehdä juuri sellaista puutavaraa, jolla on menekkiä.
Pitää kuitenkin muistaa että jos kauppakirjaan tai sen liitteeseen on merkitty tehtävät tukkipituudet niin niissä on pysyttävä, muuten se on sopimusrikkomus. Sopimusrikkomusta ei tee luvalliseksi se että valmiin tavaran ostajan tarpeet ovat muuttuneet.Terveisin: Korpituvan Taneli
Joo, onhan se sähkön tuotanto tuttua puuhaa, johan tuota tuli sellainen 16…17 vuotta pusketuksi verkkoon ja siltä pohjalta tuo kysymyskin kumpusi. En nimittäin vielä sillä kokemuksella kyllä pysty erottelemaan töpselistä tulevaa sähköä, tuotantotavan tai polttoaineen mukaan. No, ehkä Sinulla on enemmän tuntemusta asiasta.
Tuo systeemi että kuukausitasolla katsotaan mikä on ollut eri polttoaineitten osuus, on tietenkin ihan hyvä yritys oikeaan suuntaan. Kokemuksesta voin sanoa kuitenkin että sähkö tuotetaan tarkalleen sillä hetkellä kuin se kulutetaankin ja polttoaineitten käyttö vaihtelee hurjasta kun otetaan huomioon tuollainen useamman voimalaitoksen kokonaisuus kuin esim. Jyväskylän energia. Voidaan joutua tuottamaan tai ostamaan hyvinkin kalliilla sähköä, eikä sitä voida mitenkään kohdistaa senhetkisten kuluttajien osalta.
Eli olen sitä mieltä perustellusti että tuotantotavan tai polttoaineen mukaan nimetyn sähkön markkinointi on hyvin pitkälle pelkkien mielikuvien markkinointia.Terveisin: Korpituvan Taneli
Paljon riippuu siitä minkälaista puusto on. Jos pitkää solakkaa puuta, eikä vikapaikkoja rungoissa, niin tuskin hävisit paljoakaan. Se ettei sinulla ollut ollenkaan mahdollisuutta tehdä pikkutukkia, voi olla rahallisesti jopa isompi asia. Jos olisi ollut min pituus 27 tai 31 ja 11 cm latva, niin olisi voinut tulla mukavasti pikkutukkia. Tosin siinä hintaero paljon pienempi, mutta kuitenkin.
Gage:
”Vaihdoin Jyväskylän energiaan, 100 % tuotetaan puulla”Haiseeko se sähkö pihkalta, vai mistä tiedät?
Eikös siellä Jyväskylässä tehty miljoona investoinnit ja aloitettiin hiilen poltto.Teoriassahan olisi tietysti mahdollisuutta ostaa jollain määrätyllä tavalla tuotettua sähköä, mutta käytännössä tuo on huuhaata. Kukaan ei valvo kuinka moneen kertaan se puusähkön siivu on jo myyty. Entäs sitten kun kyseinen sähkönkehitys ajetaan korjauksen takia alas, katkaistaanko kuluttajalta sitten sähkö?? Esim tyynellä ilmalla yksikään Tuulimylly ei pyöri, mutta kuluttajat kuluttavat tyytyväisinä vihreää hiilisähköä.
Tuo tuotantotavalla markkinointi on vain keino saada sähkölle lisää hintaa.
Metsuri motokuskin päättelyn kruunaa minun tapauksessani vielä se että tämän sahan yksikköhinnat ovat aina olleet, ainakin hivenen, korkeammat kuin muilla. Etäisyys alle 20 km puun juureltä teriin ja hyvät tiet.
Tupla
Lahtonen ei näköjään vieläkään ymmärrä tämän palstan luonnetta. Tällä palstalla KAIKKI ovat nimimerkkejä, vaikka joku nyt sitten omalla nimellään kirjoittaakin.
En ymmärrä mikä hinku hänellä on saada Rane paljastamaan oikean nimensä? Sama hinku hänellä oli syksyllä minun suhteeni. Minä sitten hänelle lähetin sähköpostilla nimeni ja yhteystietoni. Kaippa hän oli niistä iki onnellinen.Me olemme täällä nimimerkkejä ja se riittää ihan hyvin meille. Mehän emme olekkaan täällä mainostamassa bisneksiämme tai kirjoittamaamme kirjaa. Emme me myöskään käy vaalikampanjaa täältä kautta.
Lahtonenkin voisi ihan hyvin kirjoitella ihan nimimerkilläkin, eivät hänen mielipiteensä siitä haalistuisi. Siitä tietysti kärsisivät bisnekset, kirjan myynti ja vaalikampanja.Terveisin: Korpituvan Taneli
Kun tässä Pohjanmaan tilanteesta erikseen avauksessa oli puhe, niin pannaan nyt näkyviin yksi positiinenkin asia.
Ylistarolainen Luoman puutuote on lähtenyt elvyttämään Parkanolaista Marjolahden sahaa, joka on seissyt 7 vuotta.
Nyt Voma Oy:n nimellä, syksystä asti toiminut saha käyttää pelkästään pikkutukkia. kaikki tuotanto menee emoyhtiön tarpeisiin.
Tarkoitus on tuottaa 20 000 m³/v sahatavaraa, siihen tarvitaan 2,3 kertainen määrä pikkutukkia, eli 46 000 m³/v.
Pienin latvaläpimitta 11 cm. Katkontapituuksista ei puhuttu mitään. Käyttökohteet ovat kuitenkin senverran pieniä mökkejä, että varmaan pituudetkin ovat ihan kohtuullisia.
Omaa puunhankintaa ei aiota perustaa, puu ostetaan muilta puun ostajilta. Esim MHY mainittiin nimeltäTämähän on tietenkin hyttysen pissan verran, verrattuna näihin suurhankkeisiin, mutta kuitenkin avaus positiiviseen suuntaan. Erityisesti pikkutukin markkinat ovat olleet hiukan satunnaiset.