Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Nyt on tässä vissiin jotain ylen ongelmaa, Minä löysin ihan toisenlaisen linkin, samaan asiaan, mutta en saanut sitäkään toimimaan.
Sitten erikseen se että täällä järjestelmä tekee sananvälejä pitkiin sanoihin. Nämä välit ovat tuhoisia linkille, ne pitää poistella.
Katko linkki n. kolmenkymmenen merkin välein linkki rivinvaihdolla, niin välilyöntejä ei tule. Kopioitaessa linkkiä rivinvaihot kyllä häviävät itsestään.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Hyvä kun tutkivat. Ei vain pidä odottaa kovin nopeita läytännön sovelluksia.
1. Nykyisessä keilauksessa ongelmana on nimenomaan taimikoiden tulkinta keilausaineistosta. Ne käydään paikanpäällä arvioimassa.
2. Keilausväli on kovin pitkä, eikä taida paljon tihentyä, kun metsään.fi palvelu koki mahalaskun suosiossaan.
3. Taatusti siihen keksitään vielä joku pyrokraattinen este. Tuohon tarkoitukseen kerättyä aineistoa ei voi käyttää tähän tarkoitukseen. Niin, ja tietysti se että viranomaisen pitää olla hipi hiljaa hirvituhoista ja vasta asianomaisen nöyrän anomuksen jälkeen, yrmeää naamaa näyttäen, ryhtyä pitkin hampain etsimään anomuksesta muotovirhettä ja jos sitä ei löydy, niin panna homma seuraavan vuoden mappiin odottamaan, jospa se isäntäkin unohtaisi mokoman asian.Terveisin: Korpituvan Taneli
En ole käynyt kokeilemassakaan kun ei ole nyt mitään tarvetta. Kokemukset vain on sen laatuisia että kun lunta tulee sulaan maahan ja jää siihen varpujen nokkaan, niin se on kuin untuvatäkki. Sen alla ei pakkanen viihdy.
Nyt viime päivien pakkaset on hiukan vaikuttaneetkin, kun vesisade vähän latisti untuvatäkkiä.No nuo kommentit perustuivat tähän Etelä-Pohjanmaan eteläosien tilanteeseen. Meillä on lunta vasta 15 cm, joten jos sitä teilläpäin on enempi niin pahenee vain tilanne.
Uudehkon listassa on hyvää vain C kohta. Minäkin olen jo monesti ehdottanut tuota merkkilaskuria, niin ettei tulisi sitten yllätyksenä että viesti on liian pitkä. Jos asia tosiaankin vaatii enemmän kuin tuon 2000 merkkiä, niin olisi se mukavempi saranoida se viesti etukäteen, nyt kun ei edes tiedä kuinka paljon se merkkiluku on ylittynyt. Kun tietäisi niin yhden pienen lauseenkin, jopa sanan, poisto voisi riittää. 2000 merkin raja sinänsä on ihan OK.
Tämä on juuri yksi niistä teknisistä puutteista joista puhuin. Toivottavasti Sinä nyt sen saat läpi. Tosin epäilen kovasti, selvien mokienkin muuttaminen palstauudistuksen jälkeen otti kovasti hietaan.Muuta järjevää viestissäsi ei sitten kyllä ollutkaan. Se oli lähinnä naurettavaa omaan napaan tuijotusta. Yritä nyt ymmärtää että kyllä sinun vain pitää sopeutua tälle palstalle, ilman että sinulle tehdään omaa leikkinurkkaa.
Jos tosiaan tarvitset sellaisen ympäristön jossa suurin kiista jk:n suhteen on siitä, että kannattaako se vähän paremmin vai paljon paremmin kuin Jaksollinen, niin hakeudu toki aatetovereittesi joukkoon.
Täällä tulet jatkossakin törmäämään siihen että oli kyse jk:sta tai jostain muusta, niin sinun kanssasi ollaan eri mieltä ja joskus vahvastikkin.Terveisin: Korpituvan Taneli
Anton, Mehän poika ja Jees H-valta ovat nyt tarkoituksellisesti tuomassa hirvet tähän ketjuun. Onko tämä nyt sitten Uudehkon miekestä oikein vai väärin? Minun mielestäni väärin, mutta sehän onkin vain minun mielipide.
Voimme kyllä Anton siitäkin asiasta keskustella, mutta se ei ole tämän ketjun aihe. Olemme toki keskustelleetkin asiasta, jopa henkilökohtaisesti, ja täällä palstalla, joten minun kantani sinä tiedätkin.
Älä sotke tätä ketjua tuolla asialla.
Otappa yhteyttä sinne. Käsittääkseni heillä oli aikanaan traktorin perään sovitettuja laitteitakin. Mieleen on jäänyt nimi Campio, mutta oliko se heidän tuotteensa.
Heitäkin saattaa kiinnostaa vetää arkiston kätköista joku malli esiin, jos markkinarakoa tuntuu löytyvän. Ei uusiovalmistuksen määrien niin suuria tarvitsisi ollakkaan, kun suunnittelu on jo tehty.Terveisin: Korpituvan Taneli
Palstalla on esiintynyt vuosien mittaan monenlaista kampanjaa. Muun muassa vaalikampanjointia, kartellikampanjaa jk kampanjaa aiemminkin, yms. Myyrä- ja hirvikampajoissa on ollut se ero että sinänsä hyvä asia on pilattu sillä että se on ollut räävittömästi henkillöön tai henkilöryhmään kohdistuvaa ja tungettu jokaiseen ketjuun.
Tyypillistä on ollut että ketjuja avataan lisää ja lisää ja samaa asiaa toistetaan hiukan eri sanoin. Viestit ovat kielenkäytöltään asiallisia, mutta asiassa on selkeä manipuloinnin leima. Monikaan ei ole näihin reakoinut, tosin vanhalla palstalla nimettömyyden suojissa hyvinkin asiattomasti. Minun tehtäväkseni on monesti jäänyt kirjoittaa julki, että nyt on kyse jostain muusta kuin normaalista keskustekusta. Sellaisestahan saa ryöpytyksen niskaansa sehän on selvä.
Tälläisestä porukan tuntojen julkikirjoittamisesta oli tässä nykyisessä jk agitaatiossakin kyse. Kirjoitukseni laukaisi nimenomaan se että asiasta sai ketjujen avaajan mielestä kirjoittaa vain ja ainoastaan ylistävässä hengessä. Kaikki vuosikymmenien kokemukset ja muu jk kritiikki leimattiin tietämättömyydeksi tai pahansuopaiseksi panetteluksi.Normaaliin keskusteluun liittyy se että saa esittää myös avauksesta poikkeavia kantoja.
Palstan sääntöjä en ole sinänsä moittinut, eikä niissä varmaan juuri viilaamista tarvitakkaan.
Monesti, tässäkin ketjussa, olen moittinut palstaa eräistä teknisistä puutteista, mutta olkoon se nyt tällä kertaa.
Moderointia täällä hoitavat ML:n toimittajat vuorotellen. Kokemusteni mukaan siinä ei ole mitään ilta- tai viikonloppupäivystystä.Minunkin mielestä pitäisi toki olla. Moderaattorin määrää lehti itse ja hyvä niin.”Asiaton viesti” ilmoituksia olen tehnyt ensisijaisesti asiattomasta kielenkäytöstä ja henkillöön käyvästä herjauksesta. Vähänkin palstaa seuranneet tietävät toki että tälläisiäkin on esiintynyt.
Toinen ryhmä ovat sitten ne täysin ketjuun kuulumattomat asiat kuten se että Anton veti tähänkin ketjuun myyrät, se toki poistettiin. Muuten moderaattorit ovat antaneet ketjuissa rönsyilyn jatkua vähän liiankin kanssa.
Siinä soisin olevan enemmän itsekritiikkiä kirjoittajilla. Tässäkin ketjussa intaannuttiin aivan turhaan väittelemään sekametsästä yms. Tämänhän piti koskea tätä kirjoittelun asioita yleisemmin.Täytyy sanoa ettei Uudehko metsänomistaja ole sinänsä syyllistynyt kummankaan ryhmän asiattomiin viesteihin, mitä nyt kimpaantuessaan hiukan turhankin henkilökohtaisesti minua sätti, mutta eipä ollut ensimmäinen siinä lajissa.
On vielä kolmas laji johon olen kirjoittelemalla puuttunut monesti, turha toisto ja agitaatio, mutta siitä seuraavassa viestissä.Terveisin Korpituvan Taneli
Anton oikein urakalla pyrkii todistamaan Lennin avauksen ensimmäisen kappaleen oikeaksi, tosin hänellä on tässä hommassa ”peesaajia”.
HUOMAUTUS 21.1
Antonin kyseinen viesti on poistettu ylläpidon toimesta.Terveisin: Korpituvan Taneli