Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Ruikutetaampa sitten lisää.
Todetut ja maksetut korvaukset eivät ole mitenkään enää suhteessa vahinkoihin. Metsäkeskuksen väki itse myöntää että korvauksen perusteena olevien tarkastusten ohjeistus on niin monimutkainen ja vaikea, että heidän on ollut pakko keskittää tarkastukset erillisille koulutetuille arvioijille. Samalla ohjeistus takaa sen että vain kaikkein selkeimmät ja suurimmat tuhot pääsevät korvausten ja tilastojen piiriin.
Minun tapauksessani kieltäydyttiin tulemasta arvioimaan koska taimikko on niin nuori vielä, kuulemma toipuu. No samalla saadaan osa vahingoista vanhenemaan kun 3 vuotta vanhempia ei huomioida.Nämä vahinko tilastot ovat nykyisin vain yksi tapa millä hirvien ylisuuria kantoja puolustellaan.
Tietysti saattaa olla että jossain päin vahinkojen määrä on tippunutkin, mutta tilastoilla sitä ei pystytä todistamaan, koska ne on manipuloituja.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Sehän siinä tietysti ongelma onkin, että viherhörhöt ovat suojelemssa kaiken mihin heidän kyntensä vaan pystyvät. Ole siinä sitten järkevä ja harkitseva ja arvioi että pitäisiköhän tuo jättää pystyyn.
Taitaa näissä suojelukohteissakin olla sama kuin susissa, että kun ei suojeltaisi niin silmittömästi, niin säästyisi enemmän. Nämä telaketjusuojelijat saavat aikaan sen että sana suojelu on tavallisille ihmisille kirosana. Eikä sekään ole hyvä asia.Terveisin: Korpituvan Taneli
Ihmettelin tuossa, kun erilaisia kuorimakoneita oli monikin etsiskellyt ja löytänytkin, kun yksi firma puuttui joukosta.
Valon kone Lohjalla on valmistanut kuorimakoneita vuosikymmeniä ja valmistaa niitä edelleen:
http://www.valonkone.
com/tuotteet/En vaivautunut edes katsomaan koneitten yksityiskohtia, mutta sanottiin olevan koneita isoihin ja pieniin tarpeisiin. Tutustukaa.
Niin laatuaikaa Emännän kanssa…
En tiedä onko Suomessa asiaa tutkittu, mutta USA:ssa oli joskus vuosikymmeniä sitten laaja sähkökatko. Ei kai ollut kuin vuorokauden mittainen, mutta yhdeksän kuukauden kuluttua olivat kaikki synnytyssairaalat täynnä.
Olihan siinä tosin paljon muitakin seurauksia todettu. MM. itsemurhia oli valtava määrä, selityksenä se että ihmiset luulivat ydinsodan alkaneen.Terveisin: Korpituvan Taneli
Aikanaan jo 70-luvulla Helsingissä kerrottiin tarinaa saksalaisesta, joka oli käynyt lentäen Kajaanissa talvella. Molemmat lentomatkat olivat tapahtuneet päivällä kauniilla pakkassäällä.
Hän oli sitten Suomalaisille tuttavilleen kertonut, että nyt hän vasta oikein ymmärtää sen miksi saksalaisetkin luonnonsuojelijat ovat niin kovin huolissaan Suomen metsien avohakkuista. Enhän minä osannut kuvitellakkaan kuinka valtavia hakkuuaukeita teillä täällä on.
Tarkemmassa kyselyssä huomattiin ettei hän ottanut ollenkaan huomioon että Suomessa on järviä tuolla alueella paljon ja siella pohjoisosassa reittiä soitakin melkoisesti.Terveisin: Korpituvan Taneli
Enpähän tunne tuota Keuruun männikköä. Yleisesti kai voisi sanoa että aina tuollaisen alueen käyttötarkoituksen muutoksen yhteydessä kannattaa ajatella sitäkin että pitäisikö jotain jättää jälkipolvillekkin muistoksi. Kokonaisuus ratkaisee, mutta kun tuolla, nuoressa varuskunnassa, ei lie kovin merkittäviä rakennushistoriallisia ja kulttuuriarvoja, niin voishan ne joutaa sahallekkin ne männyt.
Kimurantti kysymys, eikä ratkea jollain eväitten lämpötilan, eikä hinnankaan mittaamisella.
Ratkaisevaa lienee se keneen, mitä ja miten on tarkoitus vaikuttaa. Siis vähäinenkin homma on lahjontaa, jos sillä on tarkoitus vaikuttaa lahjottavan tekemiin päätöksiin.
Jotain kertoo jo sekin että ollaan olosuhteissa, joita neuvottelu ei mitenkään tarvitse.
Todella kimurantti kysymys. Kaiken tälläisen kuitenkin soisi vähentyvän. Kulujahan eivät lopulta maksa firmat vaan loppupeleissä me kuluttajat ja veronmaksajat.Itsekkin olen toki ottanut pulloja ja villapaitoja vastaan, mutta vasta sitten kun joku projekti on ohi eikä sen piirissä enää ole päätettäviä asioita.
Kerran kieltäydyin yhdestä saunaillasta, kun sillä selvästikkin yritettiin ostaa pois kritiikkiäni silloiseen toimitukseen liittyvissä asioissa. Tilanne päättyi niin ettei niitä esittämiäni puutteita hyvitetty, mutta jatkossa tunnuttiin olevan tarkempia.Terveisin: Korpituvan Taneli
Sanon vielä tälle tämän ketjun poliisille:
Jos alkaa ketjun ja muiden ketjujen perusteella epäillä tämän ketjun ja sen aloittajan tarkoitusperiä ei ole vielä ketjun aiheesta poikkeamista.Samanlaisen kommentin ketjun propakanda luonteesta olen aiemmin heittänyt mm Lahtosen ketjutehtailun uusinpiin ketjuihin.
Aion tehdä näin vastakin.
Toisaalta olen tehnyt ylläpidolle kymmeniä, ehkä satoja huomautuksia siitä että joku kirjoittaa täysin ketjun aiheesta poikkeavan viestin ketjuun. Vastata niihin ei kannata, koska silloin siirrytään vain lopullisesti sivuraiteelle.Terveisin: Korpituvan Taneli
Tukkiprosentista puheenollen. Olen kanssasi samaa mieltä että Puun takuisen tukkiprosentti 80 % koko kiertoajalle laskien on poikkeuksellisen korkea. En kuitenkaan epäile hänen laskelmiaan. Tiedän kuitenkin etten itse pääse lähellekkään noita lukuja, näissäkään uusissa uudistuksissani. Niissä on kyllä jalostettu alkuperä, pottitaimet ja oikean laatuinen muokkaus.
En ole laskenut prosentteja, mutta tuntuu että minulla on päätehakkuissa saattanut olla 80% tukkiprosentti. Nyt saattaa tämä uusi leimikko päästä jopa sinne 90% kun on vajaa kymmenen vuotta sitten poistettu kuiturungot.Kuten olen sanonut, sinä teet niinkuin teet, omassa metsässäsi. Älä Kuitenkaan yritä propagandistisilla tempuilla eksyttää muita kokemattomia samoille harhapoluille.
Keskustelun olen aina ymmärtänyt niin että minullakin jopa on oikeus sanoa mielipiteeni keskusteltavaan asiaan. Tästä oikeudestani aioin pitää kiinni. Kaiken lisäksi täällä ei onneksi ole se Antonin idea vielä käytössä että Ketjun avaaja voisi valita ketjuun mieleisensä kommentoijat.
Uudehko metsänomistaja:
”….
Heidä mielestään kukaan muukaan ei saa lukea tai jakaa oikeaa tietoa mistään jatkuvaan kasvatukseen liittyvästä.
….”Siis kaikki meidän kielteiset kokemuksemme ovat jotain muuta kuin oikeaa tietoa.
Yritä nyt ymmärtää että tätä jk:n pyörää et ole keksinyt sinä, eivätkä Lähde, Valkonen tai muut uudet asian tutkijat. Koko viime vuosisadan alkupuoliskon Harsinta ja Metsänhoidollinen harsinta olivat vallitseva metsänhoidon suuntaus, jota silloin myös tutkittiin. Samalla tutkittiin myös olemassa olevia jaksollisen kasvatuksen metsiä. Joista suurin osa oli tulipalojen tms jäljiltä syntyneitä. Lisäksi oli myös tarkoituksella avohakattuja ja uudistettuja alueita. Tutkimustietoa on siis paljon, mutta se ei ehkä ole niin mieluista Sinulle koska juuri sen aineiston pohjalta syntyi ns ”harsinta julkilausuma”.Minä itse olen saanut opetuksen miten harsintaa (nyk jk) pitää tehdä että metsässä olisi sitten jatkossakin jotain hakattavaa.
Tein kuitenkin toisin ja Opettajankin oli kyllä pakko myöntää että jaksollinen kasvatus on tuottoisampaa, ennenkaikkea rahallisesti.
Olen sitten näitä harsintajätemetsiä uudistanut aukottamalla. Jotain niiden tilasta kertoo sekin että muutamiin aukkoihin sain ilmaiset taimet kun kantorahatulo oli niin pieni. Että saahan siitä sitten yrittää laskea tukkiprosenttia.Terveisin: Korpituvan Taneli