Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Minä ostan kyllä aina varsinaisiksi työvälineiksi kevyimpiä ammattisahoja, r kuin m. Minä sitten käytän niitä pitempään, kun kerran kestävyyttä on.
Isompaa moottorisahaa olen pitänyt varalla ja apuna. Se on ollut käytetty, mutta seuraavan kerran kun tulee vaihtoon niin sekin uutena, niin ompa sitten lopuksi ikää sekin asia hoidossa.Terveisin: Korpituvan Taneli
Poistin viestin vanhentuneena
Terveisin: Korpituvan Taneli
Linkki tuohon videoon
https://www.youtube.com/
watch?v=MVs-Vb8NtTw
Ja se toimii. On kummallista että kun löydetään jotain netistä, niin sitten ei osata tehdä sille toimivaa linkkiä.Turha tuota videota on kyllä tänne tuputtaa, täällä kun kukaan ei ole ilmoittautunut metsäfirman ostajaksi.
Ei tosiaankaan ole metsänomistajan syy jos Ostomies ostaa tuollaisen ja vielä mainostaa että ”meidän firma ei vaadi raivausta”.Suorittava taisi nyt paljastaa sen mitä jesse on jo pitempään epäillyt. Ei taitamattomuuttaan, vaan asennevammansa.
Jos Metsäfirma teettää koneella raivausta niin sitten sitä tehdään ja piste. Näytti se käyvän koneellakin raivaus. On väärin että motomies rankaisee maanomistajaa, kiistassa joka kuuluu metsäfirman ja koneurakoitsijan neuvottelupöytään. Sekä motomies, että maanomistaja ovat siinä asiassa sivullisia.Terveisin: Korpituvan Taneli
Olen Lahtosen kampanjasta hyvin samaa mieltä kuin Huithapeli, nutta en kuitenkaan näe asiaa palstan kannalta ihan yhtä mustavalkoisena. Toki Lahtonen mainostaa yksityistä bisnestään, mutta senverran asiaan sekoittuu metsäalan edunvalvontaakin että vaikea olisi kirjoituksia poiskaan ruveta rajaamaan. Tosin oman kirjan mainostaminen on jo selvääkin selvempää bisnesmainontaa.
Vaalien alla tahtoo tulla ehdokkaitten ja puolueitten mainoshömppää palstalle. Se on kyllä monesti hyvinkin selkeää mainontaa ja sitä on kyllä aikanaan poiskin saksittu täältäKyllä Metsälehti voisi ainakin keskustella Lahtosen kanssa noudatettavista pelisäännöistä.
Enemmän kuitenkin olen huolestunut moderoinnin ajoituksesta. Nytkään siinä ei ollut viiteen päivään minkäänlaista päivystystä. Aattoaamun aivopierut on poistettu vasta tänään.
Jos päivystystä ei ole tai siinä on yli 24 tunnin katkoja, pitäisi palsta myös sitten sulkea, siksi ajaksi, kirjoituksilta.
Näihin häirikkökirkoituksiin voisi kyllä reagoida vähän kipakamminkin. Ne ovat yleensä yksien ja samojen nimimerkkien tekosia. Kaikenlisäksi niissä on jokunen tuplanikkikin käytössä.Terveisin: Korpituvan Taneli
Jos omaa metsää raivaa, niin kaikki turha pois ja lyhyeen kantoon. Kyllä sen edestänsä löytää, minkä taaksensa jättää.
Jos sitten ajattelee ammattilaista. Niin miksikäs hän sitten jättäisi jotain raivaamatta, ellei metsänomistaja siihen kustannussyistä erikseen ohjeista. Samalla se on siellä, se jätetty risu on joskus isompana edessä.
Suomaastossa joskus on harkittava, että pitääkö jättää haihdutusavuksi hieskoivuja. Sitten kuitenkin vähintään kahden metrin päähän kasvatettavasta männystä.Terveisin: Korpituvan Taneli
Siinä vaiheessa kun hirville alkaa leppä ja kuusi kelpaamaan pitää pyytää salametsästäjiä apuun elleivät ”viralliset” metsästäjät vaivaudu hommaa hoitamaan.
Korostan että nimimerkkipalsta on nimimerkkipalsta, ei pidä hengailla sellaisella palstalla jonka sääntöjä ja tapoja ei hyväksy.
Minun oikean nimeni sait jo, helpottiko kovasti.
Ei Lahtosen Rock-radion tieto mittaustavasti toki väärä ole. Kyllä tällä hetkellä kaikki puu mitataan tehtaan portilla, ihan siitä riippumatta onko aiemmin mitattu ja millä menetelmällä mitattu.
Eri asia on sitten että pystykaupan puiden mittaus, jonka mukaan metsänomistajalle maksetaan tapahtuu kai miltei 100% motolla.
Tehtaan portilla mittauksen mukaan maksetaan metsänomistajalle yleensä hankintapuusta. Toki kuitupuussa kuormainvaakamittaus on yleistymään päin ja se onkin pienten hankinta erien pelastaja. Ilman kuormainvaakamittausta joutuisimme hyvin pian tilanteeseen että hankintakaupan alarajaksi muodostuisi 40 kiintoa per puutavaralaji.
Tehdasmitta on muuten hyvä mitta mutta kun metsänomistajalla ei ole kontrollia siihen että mikä osa hänen kuiduistaan todella saavuttaa sen tehtaan portin. Tukin tehdasmitasta olen saanut kyllä ihan positiivisen käsityksen.Kiitos Lahtoselle sähköpostiosoitteesta, en todellakaan löytänyt sitä näiltä savotta ja lahtonen sivuilta.
Epäilijöille tiedoksi että ihan ilman konjakkeja yms on tullut Joulua vietettyä, niinkuin jo 70 vuotta on tapana ollut. Ne vähäiset juovuttavat juomat, jotka yleensä kumoan, on kyllä pienempien juhlien kuin Joulun hommia.
Metsuri Motokuskille totean. Ei ole ollut Joulun vietto mitenkään vaikeaa, en myöskään ole mitenkään jyrkentänyt kantaani Lahtosen suhteen. Häntä olen koko ajan pitänyt häikäilemättömänä oman edun tavoittelijana. Kun tämä savotta kirjoittelu alkoi, ilmaisin asian niin että Lahtonen on henkilö joka yrittää ja onnistuukin höynäyttämään, niitä jotka hän on saanut uskomaan että heitä on höynäytetty kartellissa. Tätä mieltä olen edelleen. Suurin Joulunviettoani haittaava tekijä olikin kun huomasin että hän ei ole lopettanut saalistustaan edes Jouluyöksi. Vertaus oli mielestäni osuva.
Itse kartellin korvausoikeudenkäynnistä olen sitä mieltä että ne, jotka ovat kanteen nostaneet ovat kuitenkin pelottomia ja uhrautuvaisia esitaistelijoita metsänomistajien oikeuksien puolesta. Nähdäkseni heillä on huomattavan suuri taloudellisten menetysten mahdollisuus. Periaate on kuitenkin hyvä, oikeudenkäynti osoittaa kolmelle suurelle ettei voi tehdä mitä tahansa.
Lahtonen sinänsä on hommassa vain oman edun tavoittelija, joka saa rahansa lopputuloksesta riippumatta.Omalla kohdallani kartelli asia oli selvä. Minulla oli, tuona aikana, kaksi merkittävämpää kauppaa suoraan pikkusahan kanssa ja yksi ihan pieni hankintakauppa Metsäliiton kanssa. Joten mitään kanteeseen tarvittavaa asianosaisuutta ei ollut.
Jos olisi ollut, niin en varmaankaan olisi lähtenyt kannetta ajamaan, senverran olen rahojeni perään että en niitä noin epävarmaan soppaan olisi työntänyt.
Ärtymystäni Lahtoseen lisää tällä hetkellä sekin että hän sai kiertuekampanjallaan kotikuntani tässä viime hetkillä mukaan ja sehän tietää minulle veronmaksajana vain lisämenoja.Hyät Joulun jatkot kaikille!
Turha röykyttää toista nimimerkin takana olosta, jos itsellä ei kuitenkaan ole varaa panna sähköposti osoitetta näkyviin, vaikka saalistaa Jouluyönäkin.