Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tuomioja on vanha kehäkettu, joka tietää että aseet tai pakotteet eivät sotia lopeta. Kyllä ne on AINA saatu loppumaan neuvottelupöydässä.
    Jos sitten on olemassa tulitauko, vaikka ei niin kovin oikeudenmukainenkaan, niin silloin ei saa sapelia kalistella. Tämmöinen tulitauko, hauraskin, voi olla se asia, jonka avulla saadaan neuvottelut vireille. Se neuvoteltu rauha ei sitten vielä koskaan ole ollut kaikkien mielestä oikeudenmukainen. Joskus se on merkinnyt vuosien jälkeen uutta sotaakin, mutta siitä huolimatta neuvotteluihin ja rauhansopimukseen pitää aina pyrkiä.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Jos raudus kerran luontaisesti lisääntyy, niin eiköhän se sitten menestykkin. Minulla on sellainen kokemus että turveperäisellä alueella ei raudusta luontaisesti ole. Jos istuttaa niin silti ei koivuntaimien joukossa lähistöllä ole juurikaan raudusta.
    Raudus on valinnut itselleen kasvupaikan ja todennäköisesti viihtyy myös siinä.

Suomi saa NATO jäsenyydellä vain kauimmaisen vartiomiehen ja taistelulähetin tehtävät. NATOn turvatakuu on voimassa vain jos sen voimassapito on eduksi suurille jäsenmaille, erityisesti USA:lle.

Eiköhän verottajakin laske sitä että kummasta tulee våhemmån kuluja, siis verovähennyksiä.

Minulla on vain 28 kilometriä palstalle, mutta koska yövyn mökillä usein, niin olen pannut puolet mökin kuluista (sähkö, nuohous, kiint vero yms) metsätalouden piikkiin. Korostan ettei tätä ole koskaan tarkastuksessa testattu. Olen toki kysynyt joskus asiaa verotoimistossa ja sanottiin että näin voi menetellä, mutta mitään sitovaa ennakkopäätöstä minulla ei ole.

Onkoa MV:llä ollut verotarkastus, jossa nuo kaikki kiemurat on hyväksytty?

Se että verottaja vuodesta toiseen kirjaa MV:n ilmoituksen mukaan asiat ei tarkoita sitä että kaikki olisi silti hyväksytty. Vasta 5 vuotta takaa jonkinlaisen turvan. Tai nuoremmissa vuosissa verotarkastus, jossa asiat bon hyväksytty.

Miesten lukumäärällä tai materiaalin ylivertaisuudella emme venäläisille pärjää. Suvussa elämällä pärjäämme. Vaikka joudumme koko ajan varomaan ettemme tulisi liian riippuvaisiksi Venäjästä, on se kuitenkin meille luonnollinenkauppakumppani, jo maantieteellisistä syistä.

Jos kuka käynyt armeijan, niin lienee jonkinlainen käsitys mitä tarkoittaa eteen työnnetty tukikohta ja etuvartiopesäke. Jos liitymme Natoon olemme juuri tälläisessä asemassa. Kun tiukka paikka tulee etuvartiopesäkkeestä jluovutaan ja menetetään samalla sen puolustajat. Isot komentajat voivat kuitenkin pyyhkiä hien otsaltaan ja todeta etteihän tässä nyt kovin pahasti käynyt.

Suomen kansa seiso tässä omalla paikallasi äläkä luota vieraan apuun.

Voisihan se olla hyvinkin perusteltua, ainakin sellaisella joka tilan pari ostaa vuodessa.

Kuitenkin kun tilan hankkimiskulut ovat metsän ostohintaan lisättävä erä ja käsitellään verotuksessa sitä kautta mm. Metsävähennystä lisäävänä tekijänä. Niin mitenkäs ne ostamattoman tilan kulut sitten käsiteltäisiin? Ei kai ainakaan vuosimenoina?

Tuo kasvukairan käyttö on päässyt liikaa ryöstäytymään. Mielestäni se ei ole mitenkään tarpeellista, muuten kuin ihan rajoitetussa tutkimuskäytössä.
    Jos todella halutaan puiden järeytymisestä tietoa, niin merkataan muutama puu kuviolta ja mitataan ne parin vuoden välein.

Kielsin kairan käytön viimeksi kun metsäsuunnitelmaa tehtiin. Suunnitelmani ei ole silti mitenkään vajavainen.

Metsaan.fi tietojen keruu ja esim. VMI tietojen keruu perustuvat lakiin. Toisaalta sekään mikä perustuu lakiin ei välttämättä ole oikudenmukaista.
    Itse olen ottanut Metsaan.fi tietojeni suhteen sen kannan että en näe mitään syytä miksi minun niitä pitäisi salata. Toisenlaisiakin perusteltuja kantoja on.

Leevi Sytky:
    http://yle.fi/uutiset/metsakoneet_j a_puutavara-autot_huutavat_pikaises ti_lisaa_kuljettajia__muuten_puut_j aavat_metsaan/7452886”

Leeville tiedoksi että tämä ei ole mikään linkkikokoelma, vaan keskustelupalsta. Olen ottanut tavakseni etten avaa ollenkaan linkkiä ellei sitä ole edes hiukan referoitu viestissä. Lisätietojen hakuun yms. linkit ovat hyviä.

Opettele edes kirjoittamaan linkki niin ettei siihen tule välilyöntejä:
    http://yle.fi/uutiset/metsakoneet
    _ja_puutavara-autot_huutavat_
    pikaisesti_lisaa_kuljettajia__
    muuten_puut_jaavat_metsaan
    /7452886

Rane:
    ”Paranemisia Raimolle.”

Samat sanat Raimolle. Et todellakaan ole ainoa jolta on jäänyt tuo ohjeistus unholaan. Muistaakseni niksin äiti on kuitenkin Kisi, minä olen vain levittänyt sitä ilosamomaa.
    Homma siis toimii niin että katkotaan linkki jo kirjoituspoksissa rivinvaihdoilla noin 30 merkin pätkiin. Silloin ei välilyöntiä tule linkkiin. Rivinvaihdot eivät ole ongelma.

Rane:
    ”Onko copy pasta syötävää?”
    Rane kyllä tietää vastauksen, mutta voi olla ettei joku muu tiedä.
    ”Copy pasta” tuskin löytyy minkään putiikin listalta.
    ”Copy paste” taas suomennetaan: ”Leikkaa liimaa”. Tarkoittaa tekstin- tai kuvanpalojen yhdistelyä tietokonesovelluksissa.

Esillä 10 vastausta, 3,551 - 3,560 (kaikkiaan 5,335)