Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
No niin tulipa hankittua Ipad ja siihen tarvikenäppis että olisi mukavampi kirjoittaa kuin hipaisunäppiksellä.
Kuten näkyy niin ääkkösetkin pelaa, ÅÄÖåäö.
Opettelua ja hitaasti toimimista, mutta eiköhän se siitä vähitellen.Nyt ette sitten enää saa Tanelista lomaa, vaikka mökillä tai muualla reissussa olenkin. Ääh mikä riesa teille.
Kotiin tuli vähän tuhdimpi pöytäkone, mutta siitä ei ollut kuin riesaa palstan suhteen. Ei nimittäin toimi Metsälehden sivut Ms Exploredin 11 version kanssa, pitää käyttää Googlen Gromea.
Vaikka tuo yhteensopivuus ongelma olikin helposti kierrettävissä, niin Metsälehti hävetköön, kun pitää sellaisia sivuja, jotka eivät toimi kiistattomalla markkinajohtaja selaimella.
Koodaaj.a on töpeksinyt, eikä tilaaja ole lyönyt nyrkkiä pöytään, että pitää olla kunnolla toimiva sivusto. Sitten kun rahat on saatu, niin korjailu ei enää kiinnosta. Tosin nyt se olisi helppo korjata kunhan vain ilmoitaa että tilaaja maksaa korjauksen.Terveisin: Korpituvan Taneli
PS. Ensimmäinen viesti oikein Korpituvalta kirjoitettuna!Löysin tuolta sellaisen viestin, jossa tuon mottikisan ajankohdaksi olisi tarjolla viikonloput 13-14.9 tai 20-21.9. Nyt pitäisi vain mottimiesten rykäistä että kumpi näistä. Paikkakunnan olen ymmärtänyt että se on Kuhmo?
Sitten tarvittaisiin majapaikka. joskus tehtiin niin että järjestäjällä oli s-posti johon lopulliset varaavat ilmoittautumiset tehtiin. Viime vuonna varasimme kukin itse puhelimella Korholasta majapaikan. Se oli kivuton toimenpide. Edellyttää toki ettei majapaikka ole kovin suosittu, ettei tarvitse monta kuukautta ennen tehdä varauksia.
Tietysti alustava ohjelma pitäisi myös olla. Onko perjantaina mitään muuta kuin pitkämatkaisten majoittuminen, sitten lauantaina jotain esim. mottikisa, joku retki ja illanistujaiset. Sunnuntai aamupäivälläkin voisi olla jotain tutustumisia.Samat asiat tietysti tarvitaan vielä tälle toisellekkin tapaamiselle. Meinasin jo kirjoittaa paikkakunnan nimenkin kun sen viime kesältä muistin, mutta jätetään se Puun takusen ilmoitettavaksi.
Nämä kaksi olisivat sitten kaikille avoimia tilaisuuksia. AC:n harjoittaman vuohiin ja lampaisiin jaon saa näiden osalta unohtaa. Se kun on muutenkin vain hänen päähänpinttymänsä.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Niin se Kaatajan kysymys.
Ei kai mitään ole lukkoon lyöty, mutta olen tästä nettikirjoittelusta saanut seuraavanlaisen käsityksen:
Motti kisaa ”6m3” puuhaa syksyksi Kuhmoon. Sinne saatetaan kutsua huutosakkiakin mukaan. Niissä maisemissa muutaman metsällisen tutustumiskohteen löytyminen ei liene vaikeaa, ne etäisyydet vain ovat melkoisia.
Puun Takuselle on esitetty toivomuksia, palstojensa esittelystä. Hän on ollut empien suostuvainen, mutta mottikisaan hän ei ollut halukas järjestämään. Tämäkin julkinen tapaaminen ajoittuisi kai syksyyn.
Tämä vain tämän- ja mottikisa-ketjun viesteistä tiivistelmänä. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt asian väärin.
Jos tosiaankin Miisun ja Jees H-vallan kommentit Antonin sanankäytöstä ovat vain asennevammaa, niinkuin Leevi esittää, niin minä kernaasti sitten ilmoittaudun tuohon vammaisten kaartiin.
Olen aina pitänyt Antonia ihan järkevänä metsällisenä kirjoittajana kunhan kuoritaan se turha paska pois hänen kirjoituksistaan. Hän ilmeisesti kuvittelee, että solvaamalla arvostelemiensa mielipiteitten esittäjiä henkilöinä, hän saisi jotain lisäkaikupohjaan omille mielipiteilleen.
Onhan tuo hänen itsekehunsakin joskus vähän etovaa, mutta se nyt menettelee. Sanoin aikanaan Ylöjärven tapaamisessa jopa, että joissain asioissa Antonin mielipiteet ja ajatuksen juoksu saattavat olla jopa lähellä sitä nerokkuutta, jota hän itse mainostaa. Totesin kuitenkin että on varsin harvinaista että nero itse mainostaa nerouttaa, siinä mielessä Anton on erilainen nuori.Ikävää on myös tämä tarkoituksellinen yritys jakaa tätä meidän porukkaa vuohiin ja lampaisiin. Sitäkin kummallisempaa se on kun kuitenkin 2013 tapaaminen oli ihan onnistunut, vaikka oli julkinen ja Antonin järjestelemä. Hänen emäntänsä jopa kestitsi meitä kuin piispaa pappilassa.
Olen ollut kaikissa (julkisissa) palstalaisten tapaamisissa mukana, eikä niissä ole tälläistä rähinää ollut, kuin täällä palstalla olevista viesteistä olisi voinut päätellä. Viimekesänkin tapaaminen meni kohtuudella läpi, mutta sitten jälkeenpäin alkoi kyllä tämä nokittelu täällä palstalla.
Uusille palstalaisille ja muillekkin jotka eivät tapaamisessa mukana vielä olleet, sanoisinkin että rohkeasti mukaan vaan. Kummasti se vaan tasaa sanomisia kun ollaan nokikkain. Täällä netissä on näköjään kiva huudella yhtä sun toista.
Pinsiön Vaari:
”Mieli tekisi tulla tapaamiseen mutta lääkityksestä saatu nukahtelutaipumus estää autoilun. Olisiko sellaiseen paikkaan mahdollisuuksia että voisi matkaan käyttää julkisia kulkimia?”Jos tapaaminen järjestyy Puun takaa nimimerkin toimesta, olet kyllä ajoreitin varrella. Sovitaan tapaaminen, meiltähän se onnistuu jopa ilman etukäteis sopimustakin.
Jos sitten mottikisaan Kuhmon seudulle toivotaan huutosakkia paikalle, niin onnistuu sekin. Sinähän voit käyttää yleisiä sen verran että osut reitille.
Mielellään lähtisin minäkin Puun takusen plantaaseja katsomaan. Voihan sen Kisan pitää siellä pohjoisempanakin, jos se niin paremmin lutviutuu. Mottikisassakin varmaan tarvittaisiin myös yleisöä, minä voisin kyllä joutessani ajella molempiin.
Tällä hetkellä en tiedä mitään kiinteää aikataulutettua menoa kesän aikana. Metkossa ajattelin kyllä käydä, se on 28.8…30.8.
Ensolainen Evakko:
”Sivupersoona ”jees” pystyy vähän parempaan! ”Mistä näitä sivupersoonan luulijoita oikein sikiää?
Sanottakoon nyt taas kerran että olen tavannut nimimerkki Suden jäljen ja olen ollut puhelinyhteydessä Jees H-vallan kanssa ja tiedän että nämä kaksi ovat todella eri henkilöitä. Kotipaikkojen välilläkin on muutama sata kilometriä.
Keskitytään asioihin eikä sen arvuutteluun kuka on kenenkin sivupersoona.
PItäisköhän sen verran kuitenkin luuhata näiden järjestelijöiden nurkissa että kuulee edes yhden kaivinkonemiehen nimen. Hän sitten tuntee kyllä alalla toimivat.
Siinä olet oikeassa että itsekkin sen urakoitsijan voi ottaa. Eihän se välittäjä tee muuta kuin tulostaa kartan ja antaa sen urakoitsijalle sekä kierrättää laskutuksen oman toimistonsa kautta.
Pane pieni ilmoitus paikalliseen aviisiin.
Kiitos Mikko!
Tutustuin tietoihin, jäädään odottamaan mitä tuleman pitää.Joka tapauksessa tuo karttaselain lienee se mikä pitää hankkia, kunhan nyt saan sen Ipadin.
Kiitos kaikille tietoja ja vinkkejä antaneille!
Onkohan sellaista softaa saatavissa, joka olisi räätälöity nimenomaan metsänhoitoa varten?