Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
LauriK:
”Pelkästään metsätaloudessa maksetaan verottajalle vuosittain huimia summia koska ei ymmärretä tai uskalleta ottaa asioista selvää ja tehdä niitä vähennyksiä. ”Jahas kolmas neuvonantaja Jauhiaiselle. Kunhan kaikki nämä, näiden kolmen hienoudet, toteutuvat niin Hannu Jauhiainen kirjoittaa meille ensi vuonna sellaisen vero-opuksen että sitä noudattamalla verottaja tekee konkurssin ja mo rypee rahassa.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Olin tässä sukulaisen kanssa tähystelemässä hänen metsiään, kun hänellä metsäasiaan perehtyminen on vähän ohutta, mutta metsää kyllä on
Oli pala suota, joka on 70-luvulla ojitettu, eikä oikein minkäänlaista metsänkasvua. Ei ollut ojapenkoissakaan yhtään mitään, muulla sentään hiukan. Todettiin ettei tuota paikkaa sitten uudelleen ojiteta enää, mutta ei tehdä kyllä muutakaan. Ei ollut oikein kerättävää energiapuuksikaan.
Polttoturpeen tuotantoon mitä parhainta, mutta taitaa olla liian pieni pala.Ihmeen selkeät rajat. Seuraava kuvio kasvoi ihan hyvin vaikka turvemaata olikin.
MV se jaksaa!
Ketjun nimi vain väärä, pitäisi olla:
Metsärahalla keinottelusta!
Hyvä uutinen!
Vaikka laajennus tulee toiselle puolen Suomea, sitä voi kyllä jokainen mo tervehtiä ilolla. Suomi on kuitenkin niin pieni maa että kaikki vaikuttaa kaikeen.
Kunhan vetäisivät naftaliinista Kaskisten esisuunnitelmat, jotka tehtiin silloin kun Raumaa suunniteltiin, Silloin voitti Rauma.
Nämä suunnitelmat on tietääkseni pariin kertaan päivitetty. Kunnon päivitys noihin papereihin ja niiden perusteella rakennuspäätöksiä tekemään.Terveisin: Korpituvan Taneli
Tulipahan nyt maksettua tuo maksu 3 vuodeksi kerralla. Muutaman kuukauden aikana ei merkittäviä muutoksia. Karttaliittymä entisellään yms.
Oli ilmaantunut uusi ilmakuva taustalle, tällä alueella, jonka tiedot peräisin 2006 metsäsuunnitelman maastotiedoista. Ilmeisesti kuva on otettu 2012 kun siinä oli aukko mätästettynä ja ilmeisesti istutettuna. Taimia ei toki näy, mutta mätästyksen yhteydessä tehdyt naverot kyllä. Kun saisi vielä näihin kuviin vuosiluvut näkyviin niin olisi hyvä. Ei aina ole juuri mätästettyä aukkoa, jolla ajoittaa.
Pitänee tehdä kivistä numerot maastoon ja aina päivittää vuosittain, niin tietää kuvan iän.Palveluntarjoakin siellä näkyi juhlavasti kuusi kokonaista kappaletta. Niistä tosin MHY Karhu toimii vain viereisessä maakunnassa ja SE on vetäytynyt alueelta.
Jäi sitten käteen:
Paikallinen MHY
Otso
MG
UPMEi sahoja, pienemmistä toimijoista puhumattakaan.
Eipä taida olla metsänomistajat ainoa ryhmä joka ei oikein ole innostunut palvelusta.Terveisin: Korpituvan Taneli
Mettämiäs on närkästynyt kun hänen neuvonsa ei oikein kelvanneet. Taneli oli kyllä hiljaa mutta ei katsellut pirtin ikkunasta vaan tuvan ikkunasta.
Itse asiasta.
Minäkin jo pistelin Harrastelijalle omatekoisista kilometrivähennyksistä. Samaan nippuun niputtaisin Mettämiähen neuvot. Kysyn vain kaksi kysymystä sinulta:
1. Miksi Sinä et esittänyt mitään viitettä tai linkkiä neuvojesi tueksi.
2. Metsäveroilmoitusoppaita on monia, esim. Metsälehden kestotilaajille tulee Jauhiasen tekemä sellainen vuosittain. Miksi näissä oppaissa ei kerrota noista asioista?Harrastelija ja Mettämiäs voisivat ottaa yhteyttä Hannu Jauhiaiseen ja kertoa vinkkinsä. Hannu tarkistaa asiat jakaa sitten meille tyhmemmille ensi vuonna sitä ilosanomaa, jos siitä on jaettavaksi asti.
Kyllähän täällä voi mielipiteitään esitellä, mutta esim veroneuvot pitää olla kyllä perusteltuna muullakin kuin mutulla. Voi tulla haavereita jos niitä sokeasti noudattaa.
PS. Jos Mettämiäs pitää esim tätä epäasiallisena puheenvuorona niin siitä sitten vaan.
Kemijärven sellutehdas oli vanha ja sellaisenaan tiensä päässä. Se miten se lopetettiin onkin jo kysymyksia herättävä asia.
1. Miksi ei rakennettu uutta linjaa, kun puuta oli kyllä.
2. Miksi ei edes saneerattu tehdasta, niin että sen käyttöikää oli jatkunut 15…20 vuotta.
3. Miksi tehdasta ei suostuttu myymään Ruukki OY:lle. Se näki siinä mahdollisuuden jatkamiseen.Syy kaikkiin kolmeen: Haluttiin saada aikaan Suomeen sellupuun ylitarjonta.
Näistä samoista asioista on keskusteltu täällä Kaskisten tehtaan osalta. Samat syyt.
Joopa joo!
Minä olen ollut nyt rapiat 50 vuotta liike- ym suhteissa Metsäliiton kanssa.
Jossain 70-luvun alussa se muuttui metsänomistajien etujen ajajasta metsäteollisuuden leiriin ja on siitä lähtien siinä kuorossa laulanut.
Kaskisten tehtaan lopetuskin oli puupulan syy? Osaiskohan joku hiukankaan paremmin valehdella.Terveisin: Korpituvan Taneli
Ahaa, siis ruotsalaiset hoksasivat homman. No, Suomen teollisuus onkin keskittynyt vain märisemään puun hinnoista, myös m-group
Juu, yksinkertaista on.
Juuri sama tilanne kuin mitä salonpoika kertoi. Toinen tila minun yksin, toinen yhteinen.
Minä teen nimissäni veroilmoituksen, jossa käsittelen molempien tilojen tulot ja menot. Verottaja sitten jakaa joko tulot tai alijäämänhyvityksen itse keksimiensä omistusosuus prosenttien mukaan. Sillä ei ole väliä miltä tilalta kulut ovat tai miltä tilalta tulot. Verottaja jakaa ne aina samoin prosentein.
Tuo jakoprosenttii juontaa ilmeisesti vanhoihin luokiteltuihin pinta-aloihin.
Ainoa harmi on ollut se että MH-maksussa pitää maksaa kaksi perusosaa kun on kaksi omistajaa. siis minä yksin ja toinen omistaja olemme me yhdessä.Metsävähennyksestä ei kokemuksia.
Lisäys:
Vain minulla on Y-tunnus ja vain minä olen ALVi velvollinen, mutta ei haittaa kun kaikki pannaan yhteen nippuun.Terveisin: Korpituvan Taneli