Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset
-
Reima Ranta:
”Jos taas metsäkeskuksilla ei ole muuta puuhaa kuin pyrkiä välittäjäksi puukaupassa, ne tulisi tarpeettomina lakkauttaa. ”Ei tämä metsäkeskuksen viranomaispuoli ole kai sellaista suunnitellutkaan. Se on se OTSO-palvelu, joka sinne on tunkeutumassa.
Terveisin: Korpituvan Taneli
Petri:
”Yhtiöiden markkinajärjestelyjä hintojen painamiseksi alas? Kartellin terävöittäminen?”Paremminkin vetäytyminen harhaiskun jälkeen takaisin. Täällä on Mesäliitto niin vahva perinteisesti.
Ostaja määrittelee. Erityisesti tukeissa ja pikkutukeissa homma on ostajakohtaista. Kuitupöllien mitat ei nyt tiukkoja yleensä olekkaan.
Ota yhteyttä paikkakuntasi ostajiin. Ellet löydä niitä niin sitten yhteys metsänhoitoyhdistykseen.
Suosittelen metsäalan kursseja Sinulle, niitä on joka paikkakunnalla näin talvella.
Täytyy muistaa että S-E tuli rytinällä tänne vasta 2007. Ennen sitä sillä oli laaja aukko täällä. Nyt ei kuitenkaan vetäydytä omallakaan organisaatiolla ihan samoihin asemiin kuin mistä silloin lähdettiin.
Siitä vierailusta jäi minulle miellyttävä muisto. Tein elämäni suurimman puukaupan SE:n kanssa, juuri kun sillä oli sisääntulohinnasto. Eihän ne hinnat minulla nyt niin kovat olleet, mutta roimasti muiden tarjoukset ylittävät.
Jos virallinen mittaaja epäilee että 25% kuitukasan puusta on tukkia, mutta varovaisuuttaan pudottaa kuitenkin korvattavan määrän 12% kuitupuusta, niin kyllä on ollut melkoisesta varkaudesta kysymys.
Yrittäkää nyt ajatella, hakkuun kaikesta havukuitupuusta 12% on tukkia!
Täytyy muistaa että kuitukasa on kuitukasa, siellä on melkoisia määriä todellista kuituakin. Kun sitten 12% tuosta havukuitupuun kokonaismäärästä on tukkia, niin se on todella jo suuri osuus.
Ei ollut kokonaispuumääriä, mutta kuitenkin pitää muistaa että tuo siirtymä on n. 40 euroa per motti.Terveisin: Korpituvan Taneli
Esitin tuolla toisessa ketjussa huoleni tästä M.fi palvelusta ja sen henkilöstötarpeesta. Siinä ketjussa keskusteltiin Suomen Metsäkeskuksen YT-neuvotteluista.
Jees H-valta vastasi siihen:
”Hiukan hupaisaa.
Eli sanoo Taneli joka ei koko palvelua lupaillu enää tikullakaan tönkiä. ”Enhän minä nyt ihan noin kirjoittanut
Sanoin toki että en nyt maksa seuraavaa vuosimaksua vielä, ihan periaatteellisista syistä.
Halusin tällä ilmoituksella antaa puhtia kritiikilleni, jota olen jakanut suoraan palveluun paljon enemmän ja yksityiskohtaisemmin kuin tänne palstalle. Tietysti jokainen poisjäänti jo tilastoissakin on huomauttamassa että joku asia ei ole kohdallaan.Olen mielestäni selvästi tuonut julki ajatukseni, että jotain tuontapaista homman pitäisi tulevaisuudessa olla. Nykyiset tulokset ja erityisesti tunnustettujenkin epäkohtin etanan vauhtinen korjailu, vain ei nyt sitten tyydytä.
Olen tosiaankin valmis taas jossain vaiheessa uhraamaan sen 60 euroa että voin taas vuoden katsastella miten homma kehittyy. En todellakaan ole tehnyt mitään lopullista pesäeroa palveluun, vielä. Se miten homma jatkossa kehittyy ratkaisee.
Viimeistään silloin kun metsäsuunnitelmani menee vanhaksi on palvelu taas kerran otettava käyttöön, että voi hyödyntää sen tietoja, vanhanmallisen suunnitelman teossa, teki sen sitten mikä taho tahansa.Terveisin: Korpituvan Taneli
Jees H-valta:
”Hiukan hupaisaa.
Eli sanoo Taneli joka ei koko palvelua lupaillu enää tikullakaan tönkiä. ”Lujutaitokin on jo jees mieheltä hukassa!
Sanoin toki että en nyt maksa seuraavaa vuosimaksua vielä, ihan periaatteellisista syistä.
Halusin tällä ilmoituksella antaa puhtia kritiikilleni, jota olen jakanut suoraan palveluun paljon enemmän ja yksityiskohtaisemmin kuin tänne palstalle. Tietysti jokainen poisjäänti jo tilastoissakin on huomauttamassa että joku asia ei ole kohdallaan.Olen mielestäni selvästi tuonut julki ajatukseni, että jotain tuontapaista homman pitäisi tulevaisuudessa olla. Nykyiset tulokset ja erityisesti tunnustettujenkin epäkohtin etanan vauhtinen korjailu, vain ei nyt sitten tyydytä.
Olen tosiaankin valmis taas jossain vaiheessa uhraamaan sen 60 euroa että voin taas vuoden katsastella miten homma kehittyy. En todellakaan ole tehnyt mitään lopullista pesäeroa palveluun, vielä. Se miten homma jatkossa kehittyy ratkaisee.
Viimeistään silloin kun metsäsuunnitelmani menee vanhaksi on palvelu taas kerran otettava käyttöön, että voi hyödyntää sen tietoja, vanhanmallisen suunnitelman teossa, teki sen sitten mikä taho tahansa.Terveisin: Korpituvan Taneli
Pihkaniska:
”Epä nuo ole mitään hyödyllistä tehneet tähänkään asti, kilometritehtaalle vaan. ”Eihän se nyt ihan noin ole. Kyllä sielläkin töitä on tehty yhteiseksi hyväksi.
Luonnollisesti kaikkia organisaatiota on aina joskus hiukan tarkastella kriittisestikkin.Valvontahan luonnollisesti vähenee. Mitä sitä valvomaan kun kuitenkin kaikki on luvallista?
Hiukan pelottaa, että halaavatko ne nyt hengiltä tuon orastavan Metsaan.fi palvelun. Se vaatisi ainakin näin kehittämisvaiheessa kunnolla työvoimaa, että siitä sitten jotain todella tulisi.En muuten usko että väkeä juuri kortistossa pitempään lepäilisi. Yksityisellä puolen on vetoa, kun julkinen puoli tekee ihan selvästi sen toimille tilaa.
Metsuri Motokuski:
”Syynä n ollut vaikka värimerkkauksen vikaantuminen. En väitä että näin on mutta mahdollisuuksia on monta. ”Tätäkin asiaa käsiteltiin jo. Mettämies oli nähnyt että kunnossa oli. On voinut tietysti tukkeutua, mutta kun motolistassakin oli huomattavan vähän tukkia.
Sinä ja Suorittava suhtaudutte kuin teitä syytettäisiin jostain tai sitten olette jo niin läpeensä yhtiön miehiä että yhtiöitä pitää puolustaa viimeiseen asti. Vähätellä pitää ainakin, jos ei muuta voi. Jälkilypsy on aina mielletty termiksi, jota käytetään perusteettomasta ja kyseenalaisesta, etujen hankinnasta ohi sopimusten.
Vai viiraa Tanelilla?
Minähän vedin vain yhteen muutamia oleellisia kommentteja. Kaksiasiaa jäi puuttumaan.
1. Se että olen täällä kolmeen kertaan perustellusti tuonut julki ettei tämä ole ollenkaan jokapäiväista edes näillä kolmella suurella.
2. MHY:n rooli on jäänyt tässä aivan kiian vähälle käsittelylle.
Mielestäni MHY:n menettely tässä tapauksessa oli törkeän piittaamaton. Ei herätty sittenkään kun myyjä ongelmasta kertoi.
Toteasin myös tästä ettei se ole aivan tavanomaista, eikä yleistettävissä sekään. Tosin minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia MHY:n valvonnasta, kun olen valvonut itse.Terveisin Korpituvan Taneli