Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,101 - 4,110 (kaikkiaan 5,335)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Niko:
    ”Onko kysessä jopa kirjoittajan mittapuulla pienehkö piilotettu uhkaus? Miten käy köpelösti? Kenen toimesta käy köpelösti? ”

Eli jos myyräkanta ei vaihtele rajusti lumikkohypoteesi todistetaan vääräksi ja sehän sinänsä on jo tutkijalle ”köpelö” tilanne.

Edelleen olen sitä mieltä, että nyt ovat muutamat lukijat vainoharhaisia, ei ketjun avaaja.

Missä muuten piileskeli nimimerkki ”Niko” silloin kun Anton oikein tosissaan herjasi ja rääpi täällä. Ei ainakaan vaatimassa kohtuutta kielenkäyttöön.
    Nyt sitten uskalletaan räkyttää kun toinen on rauhoittanut tyyliään.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Ostajapula kai on suurin puumarkkinoilla.
    Voiko niitä istuttaa mihin vaan, vai syökö hirvet niitäkin.

Kisi:
    ”Kiitos ojennuksesta. Valitan, että itsehillintäni petti (taas). Ketään ei ollut tarkoitus NÄLVIÄ, todellakaan. Antakaa anteeksi kaikki te, jotka tunnette tulleenne taholtani loukatuksi.”

Tiedät itsekkin ettet ollut sen moitteen kohde.

Anton:
    ”Minkki on siitä poikkeuksellinen vieraslaji, että estäessään myyrätuhot se torjuu vakavan taloudellisen haitan.”

Tuo oli melkein ainoa Antonin oma kommentti aloituksessa. Eikä ollut vainoharhainen.

Muuten aloitus sisälsi linkin ja muutaman lainauksen.
    Se että Anton pisteli siitä ettei linkitetyn tutkimuksen tuloksia ei ole hyödynnetty, oli kyllä ivallista, mutta sinänsä asiaa sekin.

Vainoharhaisuutta on myös sitä lajia, että näkee sitä sellaisessakin ketjun aloituksessa, jossa sitä ei ole.

Puhukaa niistä puulajien paremmuudesta ja kuusen liiasta suosimisesta tässä ketjussa. Tympäisee tuollainen henkilöön käyvä nälviminen. Jos sitä on pakko harrastaa, niin avatkaa sitä varten oma ketju.

Nikolle:

Minä moitin Antonia kahdesta asiasta:
    1. Räävittömästä kielenkäytöstä ja selvistä herjauksista nimettyjä henkilöitä kohtaan.
    2. Siitä että hän kirjoittelee näitä asioita mihin tahansa ketjuun, vaikka aihe on aivan muuta.

Tässä avauksessa ei ollut kysymys kummastakaan. Tyyli oli asiallinen ja avaus oli hänen omansa.

Miksi sinä et ole kirjoittanut moitteita silloin hänelle kun hän on niitä sopivaisuuden rajoja rikkonut, vaan ärhentelet silloin kun kirjoitus on asiallinen?
    Eikö päinvastoin pitäisi kannustaa silloin kun hän kirjoittaa asiallisesti.

Siitähän ei päästä mihinkään etteikö hänen kirjoituksissaan olisi asiaa kun kuorii tyylillisen kuonan niistä pois.

Yritinhän minä neuvoa, että pitäydy vain sellaisissa epäkohdissa, jotka pystyt sitovasti todistamaan. Kaupassa niitä olivat lähinnä valtuuksien ja budjetin ylitys.

Turha luulla että tavallinen kansa ymmärtää kannattavuuslaskelmiasi. Kyllä minäkin olen niistä pudonnut kuin eno veneestä, vaikka hiukan ylihintaisena kauppaa pidänkin.

Jos aiot pärjätä tuollaisissa yleisökokouksissa, niin faktan on oltava kiistatonta. Olisihan sinulla jo ollut riittävästi toimivalln ylityksiä yms sellaista, jotka olisit pystynyt lakiin ja johtosääntöön yms sellaiseen vedoten näyttämään toteen. Tavalliseen kansaan ei mene tuollaiset spekulatiiviset kannattavuuslaskelmat.

Nikolle!

En tiedä miten kauan olet palstaa seurannut, tuskin ihan kymmentä vuotta. Vanhimmat vanhan palstan kirjoitukset olivat v 2005 loppupuolelta.
    Minulla palstan seuraus ja kirjoittelu alkoi v 2006 kesällä (nimim. Vaari)

Olen varmaan enimmän ja pitkäaikaisemmin kuin kukaan muu kritisoinut Antonin kirjoittelua. Valtaosa moitteistani on kohdistunut kirjoitustyyliin. Asioissa, susia lukuunottamatta, olen hänen kanssaan samaa mieltä.
    Tätä ojentamista olen tehnyt myös tapaamistemme yhteydessä, joskus aika kärkevästikkin. Olen tavannut hänet 3 kertaa. Viime kesänä hänen kotonaan.
    Olen tehnyt lukemattoman määrän ”Ilmoita asiaton viesti” ilmoituksia nimenomaan Antonin kirjoituksista, siis niiden tyylistä.
    Meillä on myös suora sähköpostiyhteys, jota olen ojentamiseen käyttänyt. Tässä viestittelyssä on tällä kertaa toki jääkausi meneillään, kun ei tule vastauksia.

Tällä kokemuksella sanon että tämä avaus oli erittäin myönteinen poikkeus.

En lähde kiistelemään siitä kirjoititko tosia vai valheita.
    Sanon kuitenkin että kirjoitit sellaisia kommentteja Antonista, että sellaisia ei ole korrektia toisesta kirjoittaa, olivat ne sitten tosia tai keksittyjä.

Kuusessa ollaan:
    ”Aikaisemmin ketjussa joku ihmetteli kuusen käpymäärää ja nyt alkuviikosta hakkuita aloitellessa oli pakko todeta toisen varsin hyvän käpyvuoden tulleen. Käpyjä katsellessa olivat hyvän oloisia.”

Tasan ei käy onnenlahjat. Meillä täällä lännellä kuusesta puuttuvat kävyt kokonaan. Pihapiirin käpytikkakin joutuu takomaan männyn käpyjä.

Koneellinen kylvö on kokemusteni mukaan ihan hyvä kylvötapa. Tasaisuus, tuppaitten puuttuminen yms.

Kylvöä ei vain saa tehdä esim. sellaiseen maahan joka on jossain vaiheessa yrittänyt soistua, vaikka nyt vesitalous olisi kunnossakin. Ei myöskään hienojakoiselle maalle, oli sitten miten karua tahansa.

Kylvö on hyvä tapa viljellä mäntyä, mutta vain hiekkakankailla yms. Kankaan pitää olla kuivaa myös vesitalouden puolesta, ei riitä että luokitus on kuivahko kangas, se kun saattaa olla jopa märkäkin.

Esillä 10 vastausta, 4,101 - 4,110 (kaikkiaan 5,335)