Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,801 - 4,810 (kaikkiaan 5,333)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Ensolainen evakko:
    ”Leevit ja muut ihanien puiden ihmettelijät.
    Ostakaa niin iso tontti, etteivät naapurin toiminnat mökin rappusilla istuessa näy. Siihen rittää maastosta riippuen 150 -200m
    rantaviirua. Näin minä nuorena ja vähävaraisena tein, eipähän tarvitse vanhana kirjoitella sontaa. ”

Et ole tainnut oikein ymmärtää tämän ketjun sanomaa?
    Tässähän mentiin ja kaadettiin puita 4m päästä mökistä, ei siinä tontin suuruus olisi mitään auttanut.

Onhan minulla ja varmaan Leevilläkin senverran sitä ”tonttia” että sinne näkösuojaan pääsee, mutta nythän ei ollut siitä kysymys, vaan erään rantatontin runtelemisesta, joka tapahtui vielä tarkoituksellisesti, eikä vahingossa.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Tässä on nyt syytteissäkin jäänyt huomiotta se seikka, että jostain muualta kulkee sille leimikolle virallinen tie. Se tie oli todennäköisesti tiedossa metsäfirmalla ja jos ei ollut niin olisi pitänyt ottaa selvää.
    Vaikka ei olisikaan mökkitontti ja vaikka ei olisi tapahtunut mitään vahinkoa, on kyseessä kuitenkin hallinnan loukkaus ja vielä tahallaan.

Toistan sen, minkä olen sanonut jo monesti ennenkin.
    Tapauksen vienti oikeuteen on suuri teko oikeudenmukaisuuden edistämiselle. Tosin nyt on käynyt ilmi että se oli jopa ainoa käytettävissä oleva keino koska metsäfirma ei suostunut sovitteluun.
    Näistä tapauksia sattuu paljon talousmetsissä ja niihin suhtaudutaan ylimielisesti firmojen taholta. Johtunee vain siitä että lainsäädäntö ja oikeuskäytäntö näiden tapausten osalta ovat ajastaan jäljessä.
    Tuomiosta voimme sitten päätellä olisiko ihan lain tarkistamisen paikka tässä asiassa, itse epäilen että olisi.

Tämän palstan ns asiantuntijat ovat aivan liiankin kanssa omaksuneet tämän firmojen vähättelevän asenteen. Ei näköjään anneta omalle ajattelulle ja oikeudenmukaisuun tunteelle ollenkaan liikkumatilaa. Ajetaan vain raiteissa, jotka ovat metsäfirmojen tekemät.
    Enemmän itsenäisyyttä ajatteluun hyvät herrat.

Tuo S-E:n tehdas tekee sellunsa paperiksi asti. On vähän eri asia, koska laatu ei todellakaan siitä kärsi.
    Markkinasellussa purumassa tuo markkinointiin vaikeuksia.

Aselupa asiat ovat ovat siis asioita joista mielipiteensä voivat lausua vain metysästystä harrastavat, hohhoijaa!

Eduskunta viime kädessä päättää näistäkin asioista ja silloin on äänioikeus kaikilla 200 edustajalla. Äänioikeutta ei oteta pois edustajalta, vaikka hän ei olisi koskaan pitänyt minkäänlaista asetta kädessään. Me sentään Jees H-vallan kanssa olemme käyneet sen valtion tussarikoulun ja molemmilla ihan hiukan muutakin tuntumaa asiaan.

Minä olen toki sitä mieltä ettei Suomen metsissä tarvittaisi hirviä eikä kyllä susiakaan.

Realistina tiedän kuitenkin että hirviä pitää olla jonkun verran metsissämme, eikä pieni kanta sinänsä ole metsätaloudelle edes vaaraksi.

Miten sitten tuohon pieneen ja tasaiseen kantaan päästäisiin?
    Ei ainakaan ampumalla vuoroin lehmät, vuoroin sonnit vähiin. Sillä saadaan vain kanta jatkuvaan heiluriliikkeeseen. Jossa vaihtelevat rauhoitus, ettei kokonaan kanta häviä ja taas tolkuttomat vahingot kun kanta popsahtaa liian suureksi.

Olen esittänyt lukuisia kertoja että että hirvitiheys pitää määrittää niin ettei se missään ylitä talvella 2 / 1000 ha. Samalla se kuitenkin pitää yrittää saada mahdollisimman lisääntymiskykyiseksi. Lehmien ja sonnien suhteet oikeiksi, mitkä ne sitten ovatkin, ehkä tutkijat tietävät. Tämä takaa sen että sitä metsästettävääkin sitten kuitenkin on. Tässä systeemissä vasojen merkitys saaliseläiminä vain korostuisi.

Tämä etiikka siitä että vasoja ei pidä ampua, mutta susille niitä kyllä voi syöttää, maistuu minun suussani etikalta.

Eli tulit, Jees H-valta, todistaneeksi itsekkin että alaspäin ovat hinnat menneet.

Terveisin: Korpituvan taneli

Eipä tuosta ”Japanin mallista” ole juuri sellaisia tietoja joihin voisi suoraan kantaa ottaa.
    Olosuhteet ovat joka maassa erilaisia, ei mistään voi suoraan tuoda mallia meille, eikä meidän malli ole suoraan muualla kelvollinen.

Sinänsä mielenkiintoisia tietoja nuo Japanin tiedot. Sikäisiin säännöksiin olisi varmaan syytä lainsäätäjien tutustua, aina voi löytyä jotain opiksi otettavaa.

Niin, omakohtainen kokemus.
    Muutama vuosi sitten myin vähän laajemman huonon harvennuksen ja ojalinjoja yms. Oli vähän siinä ja siinä meneekö edes kaupaksi, sain kuiten 17,5 euroa mäntymotille. Tällä hetkellä saattaa päätehakkuun kesäleimikosta saada männylle tuon hinnan.

Leevi Sytky:
    ”Vihreiden pitkän aikavälin visio on että tulevaisuudessa kaikki enrgia voidaan tuottaa uusiutuvilla.
    Eivät vihreät puun polttamista suinkaan vastusta, kuten vaari tuossa väittää. ”

Niin visionäärejähän aina on, mutta heidän tekonsa eivät ole visioitten mukaisia. Kovin tuntuu ”puhdasta” olevan tuo kivihiilen poltto olevan.

Terveisin Korpituvan Taneli

Muutappa jees H-valta vaikka 20-vuoden takaiset sellun mottihinnat suoraan kertoimilla euroiksi. Ehkä nimellinen hinta on jotenkuten pysynyt, mutta reaalihinta on tippunut selvästi.
    Eikä viime vuosien euromääisetkään hinnat ole oikein pysyneet, vaan valuvat kuin lehmän häntä.

Esillä 10 vastausta, 4,801 - 4,810 (kaikkiaan 5,333)