Käyttäjän Korpituvan Taneli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,971 - 4,980 (kaikkiaan 5,333)
  • Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Anton:
    ”Kaikesta huolimatta näkyy ainakin minun näytölläni tuo SORKKAELÄINLAIDUNNUS suurimmalla tekstillä. Eli on ehkä pahin parkki ruodittavaksi. ”

Varmaan näkyykin.
    Tärkeämpää on kuitenkin se minkä näet peiliin katsoessasi.
    Sinuahan katsoo sieltä maailmankaikkeuden suurin nero, valitettavasti me muut vain emme oikein ymmärrä sitä. Niinpä et saa sitä kunnioitusta meiltä, jonka katsot ansaitsevasi.

Terveisin: Korpituvan Taneli

Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

Olen kyllä Harrastelijan kanssa samaa mieltä myös tämän Pekka K:n suhteen.

Hänellä olisi ihan hyviä mielipieteitäkin. Hän ei kuitenkaan pidä niiden esittämistä tärkeänä, vaan hän keskittyy piikittelemään Antonia.
    Aivan kuin Anton olisi astonut hänen aroille liikavarpailleen, niin ettei hän ole saanut asiaan hyvitystä.

A.Jalkanen:
    ”…..Komissiohan on kai ilmoittanut että 1000 sutta riittäisi Suomeen jotta sen statusta voitaisiin lieventää ja häirikkö ja vahinkoyksilöitä helpommin poistaa.”

Juuri tuo ”ilmoittaminen” tässä jurppiikin. Komissio vain ilmoittaa Suomelle kuinka monta liituria tai sutta täällä pitää olla ja Suomen herrat sanovat: ”Hallelujaa komissio on puhunut, sen määräystä noudattakaamme”
    Pienen soraäänen hommaan tuovat vihreät, jotka kuiskuttelevat Brysseliin päin että voisitte te panna siihen lukuun yhden nollan lisääkin.

Työmies:
    ”Kyllä joskus on syytä suorittaa vaikka itse sensuuria. Aloitin taanoin palstan kirjanpainajista. Hyviä vastauksia tulikin, ei siinä mitään. Kunnes palstalle ratsasti sorkkaeläin laiduntaja herra AC haukuen kuusenkasvattajat pölkkypäiksi. Ajatelinpa tuota tästälähin lukea vain metsäkortistoa ja myytäviä metsäpalstoja. Olen möksähtänyt(luetaan tuohtunut)”

Onhan sinulla toki aihettäkin möksähtämiseen. Anton torvettaa sitä sorkkaeläinlaidunnustaa niin joka paikkaan, että jo se toiston määrä kääntää vaikutuksen päälaelleen.
    Minäkin olen jo monesti pysähtynyt miettimään, että onko mielipiteeni hirvistä varmasti terveellä pohjalla. Syynä on se että huomaan olevani samaa mieltä Antonin kanssa ja toisaalta hänen toitotuksensa saa sen kannan varsin epäilyttävään valoon.
    En tiedä, tällä palstalla, toista joka olisi tehnyt yhtä paljon hallaa järkevälle hirvi- ja myyräkeskustelulle, kuin Anton. Vaikka hänen ajatuksensa ovat melko perusteltuja, kunhan kuorii toitotuksesta kuonan pois.

Jatka sinä vain kirjoittelujasi, et ole ainoa, joka kärsii Antonin itsesensuurin puutteesta.

Toinen, jolle toivoisi jo pientä hillintää viesteihin on 6 m3, eli tämä meidän kuusimottinen. Ketjussa kuin ketjussa alkaa olla jo puolet hänen viestejään ja monesti monta peräkkäin. Eivätkä ne viestit ole aina niin tasokkaitakaan, että niitä voisi kyllä vähentääkkin.

Tervahaudalle ja Mehänpojalle: Avatkaa uusi keslustelu, jossa voitte sitten ruotia noita metsälehden kirjoituksia, ihan niinkuin haluatte.

kyllähän se tosiaan niin on, että pienriistan elinolojen voimakas parantaminen, parantaa myös hirven olosuhteita jonkunverran.
    Poistetussa ketjussa puhuttiin mm alikasvoskuusten latvan katkaisemisesta, niin että kuusi alkaa kasvaa leveyttä. Se nyt ei ainakaan juuri hirven viihtyvyyttä lisää. Itse en kuitenkaan tee niin, tuollainen alikasvoskuusi imee uskomattoman paljon voimaa maasta, huomaa hyvin karummalla maalla miten mänty kärsii niistä. Eri asia olisi tosiaankin sähkölinjojen alustat, muuta kun minulla niitä ei ole juuri nimeksikään.

Koittakaa nyt ymmärtää se ei ollut sensuuri, vaan kuusmottinen (6 m3) poisti ketjun jonka oli itse aloittanut, kun suivaantui siihen että se sotkettiin hirvillä.

Hirvikysymys on tärkeä asia, mutta kyllä pitää kunnioittaa ketjun aloittajan asettamaa aihealuetta.

Ainoa, joka Tapanimyrskyn yhteydessä täälläkin toimi, oli, Fortumin rengin, Eltelin työnjohtajan ja paikallisen metsäkone urakoitsijan yhteistyö. Siinä oli suora linja puhelimella, ei mitään välikäsiä.

Liitoorava on yksi esimerkki turhaan suojeluun pannusta lajista. Se on niin salaperäinen veijari ettei sen olemssaoloa aina edes huomata. Yleensä papanakasa jonkun puun juurella kertoo lentokintaan olemassaolosta.

Terveisin: korpituvan Taneli

Kisille. Kyllä Gla:n linkit aukeavat, kunhan poistat välilyönnit. Todella Tiukkaa asiaa…..

Minulla juuri kauppakirja kirjoitettuna hiukan pienemmästä kaupasta. Minulla kuitenkin on aika merkittävä osuus energiapuuta. Kiinnostus lisääntyi heti kun panin peliin kaikki omistamani vastaavat kohteet. Se että kauppa on suurempi vaikuttaa ainakin saatavien tarjousten määrään. Monestihan nuo eh kohteet saattavat jäädä jopa tarjoamattakin, jos ovat pieniä.
    Päätehakkuun sisällyttäminen kauppaan saattaa lisätä kiinnostusta, mutta se ei ole ihan yksiselitteinen asia. Hyvästä päätehakkuukohteesta saattaa saada erillään, joltain sahurilta, niin paljon enemmän ettei sitä kannata tähän sotkea.

Kilpailuta vain itse, jos kerran siihen kykenet, itse minäkin kilpailutin.
    Nuo vain kolme potentiaalista ehdokasta, vähän ihmetyttävät. Minulla oli listalla kaikkiaan viisi valtakunnallista ja yksi paikallinen toimija.
    Näistä valtakunnallisista Stora-Enso ja UPM hiippailivat hiljaa takavasemmalle, vedoten isoihin talvikorjuuvarantoihinsa. Metsäliitto, Vapo ja Biowatti tarjosivat ja sitten se paikallinen.

Ostajien tarjoukset olivat kuin rikkinäisellä hailikolla olisi ammuttu.
    Ensinnäkin arvioidut poistumat heittivät aivan valtavasti, vaikka kaikillä oli käytössä 5 vuotiaan mh-suunnitelman tiedot. Vaihtelu oli sitä luokkaa, että se varmaan vaikutti jo tarjottuihin hintoihinkin.
    Toisekseen tarjotut puutavaralajit ja niiden yhdistelmät olivat kovin erilaisia. Erityisesti pikkutukin/parrun mitoissa oli valtavat erot ja energiapuussa vaihtelivat karsittu ja karsimaton ranka.
    Hinnatkin toki vaihtelivat melkoisesti.
    Lisäksi oli eroja kemera rahojen suuntaamisessa, Myyjä/ostaja.
    Monilla oli tarjota tutustumiskohteita juuri kyseeseen tulevan koneurakoitsijan aiemmilta kohteilta.
    Vaikean vertailun voitti tällä kertaa Biowatti.

Esillä 10 vastausta, 4,971 - 4,980 (kaikkiaan 5,333)