Käyttäjän Metsika kirjoittamat vastaukset

Esillä 7 vastausta, 11 - 17 (kaikkiaan 17)
  • Metsika

    Kyllä te poijjaat jaksatte vängätä 🙂

    Metsika

    Tekniikan Maailma on selvittänyt uusien autojen vikoja ja puutteita. Vikatiheys vaihtelee eri merkkien, mutta myös saman merkin eri mallien välillä suuresti.

    Näissä alemman keskiluokan uusissa autoissa on TM:n mukaan eniten vikoja tai puutteita: Mitsubishi Outlander, Honda CR-V, Nissan Qashqai, Škoda Yeti ja Volkswagen Tiguan.

    Ylemmässä keskiluokassa eniten vikoja on näissä: Ford Mondeo, Opel Insignia, Subaru Legacy ja Volkswagen Passat.

    Aineiston on kerännyt TNS Gallup, eikä siinä kerrota, millaisia autojen viat ovat.

    ”TM:n mukaan on yllättävää, että monessa premiumautossa on keskimääräistä enemmän vikoja tai puutteita. Näitä ovat esimerkiksi Audi A4 ja A5, BMW 3- ja 4-sarja ja Volvo S60 ja V60.

    Lehden mukaan suurin osa näiden autojen ongelmista on kuitenkin saatu korjaamolla poistettua.

    Uusissa ranskalaisissa autoissa ei ole nykyään sen enempää vikoja kuin muissakaan autoissa. Saksalaisissa ja japanilaisissa on sekä vikoja, mutta myös vähävikaisia autoja.

    Vähävikaisia autoja ovat esimerkiksi nämä pikkuautot: Kia Rio, Hyundai i20, Peugeot 208, Renault Captur ja Škoda Fabia.

    Alemmassa keskiluokassa vähävikaisia ovat Audi A3, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Sportage, Mercedes-Benz A-sarja, Toyota Verso ja VW Golf Sportsvan ja Plus.

    Ylemmissä luokissa vähävikaisia ovat Audi Q5 sekä Volvo V70 ja S80.”

    Tuossa uutinen tuosta TM:n tutkimuksesta. Näyttäs olevan aika kirjavaa merkkien suhteen nuo viakkaat ja vähä vikaset

    Metsika

    ”Voi olla että ei toimi autoissa, mutta Wanha 35:nen Massikka toimii hyvin tiukassa paikassa kun painaa sutivan pyörän jarrua sopivasti.”

    Onko tämä nyt se aktiivinen luistonesto tai älykäs ajonhallinta?

    Metsika

    ”Jos nelivedossa ei ole napalukkoja, niin ei aina toimi kunnolla
    liukkailla paikoilla. Harvoissa citymaastureissa taitaa olla oikea
    toimiva neliveto.”

    Ja mitenköhän ne napalukot liukkaalla ajoon vaikuttaa? Tai siis vaikuttaa tietty kun napalukot on auki niin auto on takavetoinen. Napalukko vaan kytkee vetoakselin napaan kiinni, eikä sillä ole mitään tekemistä nelivedon etenemiskyvyn kanssa. Tasauspyörästön lukot sitten saa autosta jo oikeasti nelivetoisen.

    Citymaastureissa tosiaan neliveto on enemmän tai vähemmän elektroniikan ohjaamaa eikä näistä juuri oikeita lukkoja löydy. Eikä kyllä ole tarvekkaan, kun maastoajoon noita kuitenkaan ole tarkoitettu

    Metsika

    Harjavallasta ihan hyvä pointti tuosta dieselistä. Bensiiniä katteltas kyllä jos kilometrit pysys aisoissa, mutta ei tahdo alle 1000 km viikkoja montaa tulla vuodessa

    Metsika

    Juttelin tuossa kesällä urakoitsijan kanssa joka kaiveli sähköjohtoja maansisään. Joka ukolla oli kesäkuumalla kypärä tiukasti päässä ja tuli se jotenki puheeks. Oli kuulemma 1000 euron sakko luvassa jokaiselle jonka työmaan johto tapaa ilman kypärää. Kummasti rupeaa kypärä pysymään päässä

    Metsika

    Tuommoista mazdaa kanssa kattellut octavian seuraajaksi. Voisi olla ihan pontiaalinen vaihtoehto. Tosin dieselinä. Aika vähän näitä näkyy liikenteessä ja kokemuksiakaan ei liiemmin mistään kuulunut. Toinen ja ehkä todennäköisempi vaihtoehto on subaru outback dieselinä. Tai tuollaista pitäis viikonloppuna oikein käydä katsomassa. Onko näistä kellään mitään hyvää/pahaa sanottavaa? Sähkönen käsijarru, takajousituksen tasosäätö, sähkösäätöinen istuin, hiukkassuodatin ym. hitkuttimet vähän arveluttaa kun käytettyä autoa kuitenkin olen etsimässä.

Esillä 7 vastausta, 11 - 17 (kaikkiaan 17)