Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Jos susikanta nousee samalle tasolle kuin ilveskanta niin hirvijahti loppuu monella alueella kokonaan. Jos sitä halutaan niin mikä ettei. Henkilökohtaisesti asia on ihan sama. Susi on vain toisenlainen suurpeto kuin ilves. Se on huomattavasti rohkeampi tulemaan asutuksen luokse ja vahingot ovat huomattavasti suuremmat. Silloin tarvitaan myös susikuljetuksia lapsille ja jne. Uskon että pelkkien hirvien takia susikantaa ei anneta nousta onhan kyse ihan eri suurpedosta.
Metsuri motokuski 6.4.2025, 17:04Minusta maaperän kosteus on suurin tekijä vesakon kasvuun. Varsinkin jos se perustetaan suositusten mukaisesti niin kuin kannattaa.
Metsuri motokuski 6.4.2025, 17:00Ei ole helppoa Reiman elämä kun lukee noita kirjoituksia. Alkaa todella ahdistaa Reimaa.
Metsuri motokuski 6.4.2025, 16:58On tosiaan hyvä että saadaan ruotsin siirtoyhteys kuntoon. Se tasoittaa kummasti pohjoisia sähkömarkkinoita. Sähkö kulkee kumpaankin suuntaan.
Metsuri motokuski 6.4.2025, 13:34Enemmän nuo kymmenien hehtaarien aukot vaikuttavat kanalintuihin kuin 300 m:ssä pyörivät tuulivoimalat.
Metsuri motokuski 5.4.2025, 18:58Olen samaa mieltä. Inekdisäästäjä sopii meille laiskoille jotka eivät jaksa seurata pörssikurssien muutoksia. On paljon myös osakesijoittajia jotka elävät sillä. Joten ei voi yleistää tätäkään.
Metsuri motokuski 5.4.2025, 17:26Voi sen Seppo noinkin ajatella. Voi myös miettiä onko todennäköisempää saada joko osinkoja tai osake myynnillä voittoa kuin lotossa voittaa jotain merkittäviä voittoja ? Minä en lottoa mutta joka kuukausi laitan pienen summan rahastoihin. Tuskin niitä itse käytän mutta käyttäköön sitten perikunta. Nykyinen tulotaso riittää minulle.
Metsuri motokuski 5.4.2025, 15:55Yleensä ainakin täällä keski-suomessa ei pohjoisrinteet ole kuivuudesta kärsinyt. Meillä on juuri vastaavia maapohjia ja kuusi ja mänty sekoitukset toimivat hyvin. Liian vierekkäiset vain pois.
Metsuri motokuski 5.4.2025, 15:52En ole persuja äänestänyt koskaan enkä omista kenenkään puoluekirjaa. Enkä tule omistamaan. Jos persut ajattelee kuin minä niin eihän se minulta ole pois. 😉
Metsuri motokuski 5.4.2025, 14:15Vähennä Reima vielä siitä tulosta metsävähennys ja muut kulut. Harvassa yrityksessä ei 200 euroa valtio maksa hehtaarilta että hoitaa omaa yritystoimintaa.
Mitä tulee tuohon sijoitustoimintaan niin sehän on juuri sitä työpaikkojen luomista. Siinähän nimenomaan luovutetaan pääomaa yrityksen toiminnan pyörittämiseen ja kehittämiseen. Voidaan pohtia mistä yritys saisi pääomia irroitettua muualta kuin sijoittajilta. Se että tuosta rahan luovuttamisesta maksetaan osa takaisin osinkoina on tietenkin luonnollinen korvaus varojen luovuttamisesta.