Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 10,085)
  • Metsuri motokuski

Minun kohdalle ei ole vielä tullut sellaista kauppaa jossa ero olisi 1500 – 2000 euroa suurempi. En tiedä miten se on laskettu että 10000 euroon päädytään. Jotenkin epäilisin että nyt ei kaikki laskuparametrin ole hallinnassa. Tai sitten joku yhtiö tehnyt ihan poskettoman tarjouksen jolla ei ole tarkoituskaan pärjätä.

Viimeinen kauppa jossa olin mukana oli 3500 motin päätehakkuu. Siinäkään ei kovin suuria eroja ollut.

Metsuri motokuski

Ei ole epäilystäkään etteikö Putin hyökkäsi johonkin nato maahan jos olisi riittävät resurssit. Mutta kun ei ole niin ei voi näin tehdä. Kurskin takaisin valtaukseen ei riitä omia sotilaita koska pohjois-koreasta tarvitaan apua.

Se on totta että venäjän sotateollisuus käy 24/7 mutta se ei vain riitä kulutukseen.  Millään maalla ei ole niin suurta aseteollisuutta että se voisi ruokkia suoraan sodan kulutusta.

Minusta Kalle ja kumpp. voisivat tutustua venäjän asevoimien tilaan. Se että heitetään pelkästään olettamuksia ja arvauksia ilman faktaa on aika typerää. Kyllä nykyisellä tiedonvälityksellä  mitä netistä löytyy niin voi aika hyvin selvittää kummankin maan tilannetta sodassa.

Metsuri motokuski

Eimpä ole nähnyt. Kaikki mitä täällä nostetaan on kuusikoissa.

Metsuri motokuski

Natoltako se lupa pitää kysyä ? Minusta pakotteet on asettanut EU.

Metsuri motokuski

Onko sillä käpysonni oikeastaan merkitystä mikä on hakkuun arvioitu puumäärä ? Minä olen enemmänkin miettinyt harvennuksella jäävää puustoa ja päätehakkuussa kun kaikki hakataan niin nehän ovat motolistassa.

Nuo hakkuun puumäärä arviot ovat vain arvioita.

Silloin kyllä ymmärrän tuon arvion jos puukauppatuloa käytetään suoraan uuden hankintaan.

Minä olen käyttänyt täällä sellaista arviota kun olen metsänomistajille niistä kertonut että : eh n 50 mottia , toinen harvennus noin 110 mottia ja päätehakkuu noin 350 mottia. Näihin sitten vähän rispektiä metsän mukaan.

Metsuri motokuski

UPM nostaa täällä vielä kantoja. Toki vähentynyt se on mutta kyllä sitä tehdään.

Metsuri motokuski

Tiedepanelien yhdistäminen on hieno asia. Eiköhän siellä jokainen jonka tarvii jotain sanoa saa äänensä kuuluviin. Jospa nyt saataisiin yksi hyvin perusteltu esitys eikä jokainen paneeli väsää omaansa. Kotiaho toki toivoo että veronmaksajat kustantaisivat hänen työntekijöidensä kustannukset . Olisi hyvä että nämä tiedepaneelit etsisivät rahoituksen ja valtio voisi ostaa niiltä sitten aineistoa mikäli tarvitsevat.

Metsuri motokuski

Haluaako Anneli rajoittaa sananvapautta ? Pitääkö joka kirjoituksesta perustaa oma ketju ? Mikä estää että ketjussa ei voisi välillä puhua asian sivustakin. Yleensä nämä kyllä jossain vaiheessa ohjautuu oikeille urille kunhan jokainen joka haluaa kirjoittaa on kirjoittanut mielipiteen.

Meillä yksi hirviporukan jäsen suuttui kanssa näistä rönsyistä keskusteluissa. Hän vaati että hirviryhmässä kirjoitetaan vain hirvistä. Keskustelu loppui siihen. Nyt kuulin päivän parhaan uutisen. Tämä tyyppi erosi seurasta.

Metsuri motokuski

Tuo puimurin osto on vähän kuin nelivedon osto metsästys käyttöön. Voi olla että syksyssä parina reissuna tarvii nelivetoa. Sen vuoksi se kannattaa ostaa koko vuodeksi.  Jos joku näkee siinä järkeä niin eipä siinä mitään.

Metsuri motokuski

Kun kuulin tuon saman viestin mistä nostokoukku kirjoitti niin välittömästi tuli mieleen suomen liittymisen nopeus Natoon.  Oliko siinä sittenkin jokin takaa-ajatus. Eipä siinä mitään vaikka metallit kaivetaankin mutta toivottavasti ne osataan hinnoitella oikein.  Pahinta lienee että ulkomaiset suuryritykset perustaa kaivokset ja vievät hyödyn mennessään. Toivottavasti kaivoslaki on niin kunnossa että mekin päästään hyötymään noista metalleista.

Esillä 10 vastausta, 1,681 - 1,690 (kaikkiaan 10,085)