Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Kempoweria taitaa painaa huono latausasemien menekki. Varastot täynnä asemia eikä meinaa mennä nyt kaupaksi.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 13:15Ilman muuta MJO ajotavoilla on merkitystä. Kyllähän skoda on painavampi auto luulisin. No aivan sama mitä ne kuluttavat mutta ero on aika pieni.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 11:35Tytöllä on diesel skoda 2 litran moottori joka vie siinä 5 litran huikkeilla. Kesällä aavistuksen vähemmän ja talvella lähelle 6 litraa. Minulla on vastaavan kokoinen bensa toyota ja kulutukset pyörii ihan samoissa luokissa. Sen perusteella tein arvioin henkilöautojen kulutuksesta.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 10:53Samaa mieltä mehtäukon kanssa. Jos metsänomistaja hankintana hakkuuttaa omia metsiään niin kuin haluaa niin vastuu on tietenkin työn teettäjällä. Motokuskin vastuu tulee tietenkin siitä ettei riko lakia.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 09:36Kyllähän serfifiointi vaikuttaa ilman muuta. Ostaja haluaa että metsiä käsitellään sertifioinnin mukaan. Vaikka myyjä ei ole sertifioinnin piirissä niin hakkuut toteutetaan sertifioinnin mukaan. Näin ainakin meitä ohjeistettiin yhtiöiden toimesta kun hakkasin.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 09:32Ok. Oletin että nostokoukku on määtaikaismiehiä. Noilla lämmitystavoilla ja kulutuksella kun hänelläkin on niin onkin ihan sama mitä sähkö maksaa. Jos sähköä saa reilulla satasella kuussa niin onko sillä mitään vaikutusta mihinkään.
Metsuri motokuski 5.12.2024, 09:27Kuka se nostokoukulle toimittaa sähkön kun noin edullisesti saa ? Mitä olen netistä vertaillut sähkönhintoja niin ei tahdo kukaan alle 8,5 sentin toimittaa. Täällä kyllä porukka saa ihmeen edullisia sopimuksia.
Metsuri motokuski 4.12.2024, 20:24Minulla oli kaksi rangeria. Yhdessäkään ei ollut mitään ongelmia moottoreissa. Toisessa omi 2 litran diesel ja toisessa 3,2 litran diesel. Minusta autot olivat erinomaisia ajo-ominaisuuksiltaan ja alustoiltaan. Lähes henkilöautomaiset. Suosittelen.
Metsuri motokuski 4.12.2024, 19:11Näyttää olevan eri asia kiintoaines ja humus. Kun en asiaa sen tarkemmin tiedä olen käsittänyt että kyse on samasta aineesta. Ojitusten vuoksi maaperästä lähtee kiintoainesta eikä humusta. Joten humus ei värjää vesistöjä vaan kiintoaines sekä ravinteet. Hyvä että selvisi. Osaan kirjoittaa ja puhua oikeista termeistä.
Metsuri motokuski 4.12.2024, 18:18Onhan nuo kulutuserot tasaantuneet ruiskujärjestelmien tulon myötä bensa autoihin. Suuremmissa moottorissa voi vielä jonkin verran eroa olla mutta alle kahden litran moottoreissa ei merkittävää kulutuseroa enää ole.