Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Ei varmaan keski-suomen ainokaisen. Eilen ammuttiin yksi vasa ja emä jäi toistaiseksi henkiin. Että on varmaan vielä yksi jäljellä täällä pohjoisessa keski-suomessa.
Metsuri motokuski 30.11.2024, 06:11Se on totta. Liikenne sähköistetään. Jo pelkästään suomen päästökauppa ja sopimukset edellyttävät sen että sähköistys tulee. Toinen tietenkin on että kehitetään uusia polttoaine laatuja joika eivät ole fossiili pohjaisia. Onhan niitä synteettisiä jo nyt mutta kalliitahan ne ovat.
Metsuri motokuski 30.11.2024, 06:07Onhan tuo 1000 mottia kova tulos enskaa. Uskon kanssa että pyöristys on tehty ylöspäin aika aikaisessa vaiheessa. Mutta onko tuolla nyt mitään merkitystäkään.
Olen samaa mieltä GLA:n kanssa että noilla sertifikaati lisillä on vain merkitystä puun ostajalle ja heidän lopputuote asiakkaille. Tällä yksi kohtuullisen suuri metsänomistaja ei enää uusinut FSC sopimustaan juuri noiden uusien kriteerien vuoksi. Ei se sertifikaatin muutos näkynyt ainakaan hänen puunhinnoissa. Hyvää oli se että pysyvästi suojeltu fsc:ssä khl 4 luokan kohde tuli pefc:ssä avohakkuuseen.
Metsuri motokuski 30.11.2024, 05:57Niinhän ei tule käymään että koko ukraina tyhjenisi jos Venäjä miehittäisi koko Ukrainan. Jonkun verran sieltä poistuisi etenkin Ukrainan hallinnon ja sotatalouden virkamiehiä mutta tuskin sieltä väestö poistuisi. Tuo slaavilainen porukka on kyllä sopeutuvaista sakkia olosuhteisiin toisin kuin lähi-idän ja Afrikan väestö. Ne kyllä lähtevät vaeltelemaan kuka mihinkin.
Tuo rajan aukaisu ei ole noin yksinkertainen kuin Anneli totesit. Jos raja aukaistaan vain tietyille asioille niin helposti syyllistytään syrjintään. Sen vuoksi ei oikeastaan ole kuin yksi mahdollisuus. Joko auki tai kiinni. Suomihan on tunnetusti herkkä arvostelulle ja pelkkää huonoa mainetta kuin ruttoa. Sen vuoksi sukulaismatkailijat joutuvat kiertämään viron kautta. Toisaalta onhan tuo asuinpaikan valinta myös Suomen venäläisille oma valinta ja heidän täytynee sitoutua vallitsevaan käytäntöön. Halusi ne sitä tai ei.
Metsuri motokuski 29.11.2024, 20:04Ajatteleminen ei ole koskaan pahasta. Mutta kun ajatuksen julkistaa niin hieman kannattaa miettiä mitä tuli ajatelleeksi.
Metsuri motokuski 29.11.2024, 20:00Nostokoukku. Kyllä se haittaa. Raivattu tuore kanto on vain yllättävän sitkeä pysymään pystyssä. Kyllähän puiden juurilla pitäisi kannot olla mahdollisimman lyhyet. Oikein kun sopiva kanto on puun juurella niin kouraa ei saa painumaan juurelle millään maahan.
Metsuri motokuski 29.11.2024, 18:50Metsähallitukselle oli maksimi pituus 15 cm raivatulla kannolla. En tiedä onko enää.
Metsuri motokuski 28.11.2024, 17:16Kun kuuntelet loppuun niin yhteneväisyyttä on hyvinkin paljon.
Metsuri motokuski 28.11.2024, 17:15Onko sillä väliä. Nämä kaksi ketjuahan on ollut samanlaista alusta alkaen.
Metsuri motokuski 28.11.2024, 16:17Minä olen kahdessa pöntössä kokeillut rutirexiä (puukuitua) pöntöissä jotta hömötiainen saisi itse tehdä pesänsä. Pari kolme vuotta ne oli mutta ei vaan hömötiainen pesää tehnyt. Kyllä se taitaa vaatia lehtipuun tekopökkelön johon se itse saa pesän kovertaa.