Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
GLA. Olen samaa mieltä että jos on kyseessä toisen mielipide jota myös kunnioitetaan niin eihän sellaista keskustelua tule torpata. Mielipide keskusteluissa hyvin usein unohtuu nämä periaatteet.
Metsuri motokuski 17.11.2024, 06:29Ehkä meidän on kuitenkin syytä seurata valtakunnallisia, kansainvälisiä tavoitteita ja päätöksentekoa ja lopettaa murtehtimasta yksittäisten henkilöiden mielipiteistä ja kirjoituksista. Niillä on kuitenkin mitätön, jos ollenkaan, vaikutusta mihinkään.
Mielipide kirjoitukset ovat yksittäisten henkilöiden mielipiteitä jotka eivät ohjaa kansallisia päätöksentekoja.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 17:21Eikös nyt noilla tuotoksilla kannata ilmoittautua metsälehden metsuri kyselyyn ? Jos 30 mottia hakkaa puita pinoon niin vaadittava 10 mottia on vain kolmasosa. 30 mottia kun sahalla tekee enskaa niin moni motokuski koneella just pääsee samaan.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 15:15Kyllä se tavoitekanta määrittää riistakeskus. Jos perko etsit kuukkelista sellaisen asiakirja kuin : hirvikannan säätelytaso ja päätöksenteko niin asiasta saat lisätietoa. En väitä että kaikkia haluamaasi tietoa siitä löytyy. Kyllä siinä päätöksenteossa on mukana myös metsänomistajien edustajat. Sen kyllä varmaan tiesitkin.
Tämä on varmaan sellainen ikuisuuskysymys kuten vero asia. Ei kukaan minultakaan kysy paljonko veroa haluan maksaa. Ne vain päätetään ihan jossain muualla. Sen mukaan on elettävä jos yleensä haluaa Suomessa elää ja asua.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 14:00Seuraavan vuoden kaatomäärät tulevat tämän vuoden kaadoista ja jäävän kannan arviosta. Sen verran ne ovat ahtaat rajat. Samoin kullekkin vuodelle myönnetään enemmän lupia kun sen hetkinen kaatomäärä pitäisi olla. Nämä ovat ns tihentymien poistoa varten. Joten kaatoluvissa on kyllä pelivaraa jo nyt. Onhan tästäkin täällä moneen kertaan kirjoitettu.
Meillä on sitouduttu tiettyihin tavoitekantoihin. Siinä on huomioitu myös petopoistuma. Sen vuoksi joillekkin alueille tavoitetiheydet nousivat. Keski-suomen osalta tuskin hirvimäärät nousevat kun susia ei vielä ole hirveästi . Toki niitäkin tänne on koko ajan tulossa joka ilman suunnasta. Sen vuoksi metsästyksellä kannat pidetään kurissa.
Ainoa ongelma tulee kun ne sudet sitten tänne tulevat niin koirametsästys loppuu kuin seinään. Samalla loppuu monen seuran hirvijahti. Tämän vuoden koira määrä joka on mennyt susien suihin on jo yli 60 kpl. Ei oikein hyvältä näytä valtakunnallisesti.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 13:46Olen niin odottanut että jätkä tarttuisi tarjoukseen. Hänhän on varmaan osaavin sahuri mitä tekstien perusteella voi päätellä.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 13:43Juuri näin. Vielä kun se jatkuu ketjusta toiseen.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 13:25Tunnustan husse ja perko että syyllistynyt perusjargoniin. Mutta minulla ei ole mitään muuta faktaa kuin Tapion metsänhoitosuositukset ja niiden kautta opitut menetelmät. Näihin kuuluu myös jk metsäopit nykyisellä tietämyksellä. Näitä oppeja olen myös jakanut nuorille metsäkoneenkuljettajille. Nämä ovat kaikki tutkittua tietoa ja uskon tutkittuun tietoon eniten.
Jos joku mainostaa jk metsän kasvatuksen ylivoimaiseksi menetelmäksi niin odotan että metsäkeskus julkaisee siitä aineistoa. Heti kun virallista faktaa tulee niin olen valmis muuttamaan käsityksen. Sen verran paljon olen eri metsiä työssäni kiertänyt ja kasvatusmenetelmiä nähnyt niin ihan pelkkä kirjoitus tai väittely keskustelupalstalla ei vakuuta.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 11:26Tuo on taas sitä perusjargonia perko jota kirjoitat aina kun jk ongelmista puhutaan. Tiedämme hyvin ajatuksesi että jotain uutta olisi kiva saada välillä.
Metsuri motokuski 15.11.2024, 09:23Kokoonpano voi tietenkin olla missä vaan. Samanlailla se kiinalainen osaa työkalua käyttää kuin kanadalainen. Sillähän ei ole mitään merkitystä. Minunkin auto on toyota mutta se on kasattu turkissa. Edellinen Ford oli kasattu Taiwanissa.
Oleellista on kuinka mönkkäri on suunniteltu ja mitkä vaatimukset eri osille on. Jos katsoo vaikka canamin tukirakennetta ja vertaa sitä polarikseen niin ero on huomattava. Polaris on rakennettu kuin linnun luista.