Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 10,084)
  • Metsuri motokuski

Tuo olisi hyvä jos sillä verukkeella voitaisiin riista-aitoihin tehdä aukkoja. Nythän riista-aidat estävät eläinten luonnollisen liikkumisen vuoden aikojen mukaan.

Metsuri motokuski

Monesti olen ihmetellyt että miten se monimuotoisuus nyt köyhtyy kun se aiemmin ei ollut köyhtynyt.  Suomen suot ojitettiin 50 ,60 ja 70 luvuilla ja miljoonia hehtaareita kuivattiin. Silloin hakattiin suurimmat aukot myös. Muistan kun normi aukon koko oli vähintään 7 ha täällä päin. Nyt päästään alle puoleen siitä. Ei ollut sertifikaateja jotka rajoittavat hakkuita herkemmillä alueilla. Koko ajan vaan naristaan että luonto köyhtyy. Minusta se ei nyt kyllä köyhdy vaan päin vastoin.

Metsuri motokuski

Ei niitä teloja tarvitakkaan jäisessä maassa. Pärjätään ketjuilla. Kantavuuden takia ne telat sinne laitetaan. Roudattomuus ei telojen käyttöä vähennä. Päin vastoin.

Metsuri motokuski

Eihän ne tietenkään maksa, mutta pitäisikö maksaa ? Jos pitää maksaa niin eiköhän nekin rahat kerätä sähkönkäyttäjiltä. Kyse on vain siitä mitä halutaan ja kuka sen maksaa.

Metsuri motokuski

Näin se on. Ei varmaan kukaan olisi uskonut että teen tekstiasiakirjoja työkseni aikoinaan.  Ainekirjoituksessa opettaja kirjoitti enemmän punaisella kun minä varsinaista ainetta. Tärkeintä ettei käytä oikeinkirjoitusta vaan yrittää kuntouttaa omaa virheen löytämis kykyä.

Metsuri motokuski

Kyllähän niitä voimaloita saadaan kunhan joku maksaa niiden ylläpidon myös niinä aikoina kun ne seisovat. Voi olla että jos on lämmin talvi niin kertaakaan ei tarvita lisävoimaa.

Metsuri motokuski

Kannattaa kirjoittaa vaan. Itsekin olen ollut lukihäiriöinen ja en vain näe omia teksti virheitä. Mutta kun kirjoittaa niin joskus sekin vika korjaantuu. Tärkeintä vaan on että kirjoittaa.

Metsuri motokuski

Näköjään jovainillakin joskus tulee mitta täyteen.  Joskus yritin pistää keskustelulle stoppia mutta muistaakseni jovain oli ajatusta vastaan. Joko nyt sitten alkaa jahkaaminen riittämään ?

Metsuri motokuski

Olen samaa mieltä että valtion ei tule puuttua markkinoihin eikä ne puutukkaan. Yritin kirjoittaa että runkohinta ei ole välttämättä ratkaisu vaan hyvä valikoima erilaisia ostotapoja varmaan olisi paras. Jos halutaan puuta kasvattaa isommaksi, jota itsekin toivon, niin järeämpi hinta tyvitukille olisi hyvä kannuste. Nythän on sama hinta tukille onko ne sitten A,B,C laatua.

Metsuri motokuski

Se on kestävämpi. Ei muuta.

Yllättävää että ammatti raivooja sanoo että ranteet kipeytyy. Niin ne kipetyy jos kahvat on väärässä asennossa.  Kun kahvat on oikein säädetty niin eihän niistä paljon tarvii edes kiinni pitää. Minä pidän usein vasenta kättä kahvan päällä kämmenessä. Kunhan vain ohjailen. Eihän se sahan vika ole jos ei osaa säätää sitä kohdalleen.

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 10,084)