Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 10,084)
  • Metsuri motokuski

Voisitko kuvitella nostokoukku että ainakin osa lapsiperhe köyhyydestä on itse aiheutettua? Minulla on käsitys kun olen seurannut sellaisia perheitä niin yllättävän monessa tilanne on näin. Väittäisin että reilu enemmistö. Toinen suuri kysymys onkin miten tästä päästään eroon ? Lisää yhteiskunnan rahaa vai mitä. Jotenkin on näyttänyt vuosien aikana että lisäämällä vain varoja perheen käyttöön ilman vastiketta ei köyhyys korjaannu.

Metsuri motokuski

Kuinka se on huono kun suomen suuri petokanta on itä ja varsinaissuomessa. Poronhoitoalueilla pedot eivät ole pääosin rauhoitettuja. Eiköhän olisi parempi että nämä kyllästyneet porinhoitajat tienaisivat itse oman lepänsä eikä valtio veronmaksajien rahoilla niitä elätä.

Metsuri motokuski

Tuokin päättyvä lakko oli turhuuden turhuus. Avain samanlainen kuin upm:n lakko pari vuotta sitten. Mikään ei muuttunut rahaa paloi niin ay liikkeeltä kuin teollisuudelta.

Toivottavasti tästä opitaan se milloin kannattaa lakkoilla. Tässäkin lakossa yritettiin saada suomen laillinen päätösvalta polvilleen. Kuinka kävikään teollisuus löi päälle työsulun jolloin nekin jotka eivät lakkoilleet pääsivät sijaiskärsijöiksi. Työehdot ovat ainoa asia jolle on perusteita lakolle.

Metsuri motokuski

Kyllähän se harmittaa kun aiemmin on ollut ay liike joka maata johti viimeiset 16 vuotta. Vuoroin vieraissa.

Metsuri motokuski

Hirvi alueella hyvin hoidettu mänty taimikko saattaa selvitä vähällä hirvensyönnillä. Hoitamaton taimikko ei taatusti selviä. Sekin on väärä kuva että kaikki mäntytaimikot syödään. On paljon hyviä taimikoita hirvien talvialueilla mutta on myös syötyjäkin.

Metsuri motokuski

Kiva antaa neuvoja poronhoidosta kun ei ole yhtään poroa eikä se ole elinkeino missään mielessä. Monellakaan ei taida olla metsiä edes poronhoitoalueella.

Voisitko antaa mieluimmin ohjeita vaikka siitä kuinka näitä veronmaksajien tukia voitaisiin järkeistää kotona asuville työtä vieroksuville työttömille. Voisi olla vähän tutumpi aihe.

Metsuri motokuski

Joskus täytyy maksaa muutama 100 miljoonaa siitä että ” lyödään päätä karjalan mäntyyn”. Lopulta ay liike järjestönä tajusi sen että painostamalla laillista eduskuntaa ja hallitusta ei saada mieleisiä päätöksiä.

Edellinen demari/keskusta hallitus ja sitä edeltävät nöyrtyivät ay liikkeen painostukseen. Välillä näyttikin huolestuttavalta kuka tätä maata johtaa.

Metsuri motokuski

Niinhän se on. Viime viikolla olin tilakäynnillä ja hyvin hoidetun taimikon läpi oli hirvikarja mennyt. Sama porukka löytyi sitten saman tilan taimikossa jossa oli hoitorästejä. Siellä olivat hyvin viihtyneet joten kyllä hoitorästeillä ja hirvien viihtymiselle alueella on merkitystä. Mutta ei tietenkään hirvimääriin kokonaisuudessaan ole kuin välillistä merkitystä.

Metsuri motokuski

Kannattaako perko keskustella jos ”hihat palaa” ? Onko väitteleminen sen arvoista ?

Metsuri motokuski

Onhan tämä suomi aika erikoinen.  Nytkin kaksi kilpailevaa presidentti ehdokasta yhteisellä matkalla Ukrainassa. Toinen presidenttinä ja toinen eduskunnan puhemiehenä. Tulevat hyvin toimeen ja kiertelevät eri paikoissa yhdessä. Ei varmaan voi kuvitella että demokratian kehdossa yhdysvalloissa näin tapahtuisi.

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 10,084)