Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Onhan tämä kiitettävää optimismia gla:lta. Kyllä se metsästysinto vähenee aika paljon jos koirat poistuvat. Varsinkin täällä maaseuduilla se on hirvijahdissa elinehto. Ei noista passimiehistä oikein ajometsästykseen ole kun nuorempia homma ei innosta. Huonommin liikkuva vielä passiin pääsee mutta ojan toiselle puolelle vähän pitemmälle on jo haasteita.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 17:51Meinasin lopettaa hirvijahdin kun oman koiran käyttö loppuu joko petojen takia tai iän karttuessa. Hirvikoiralla metsästys antaa niin paljon että ilman sitä ei mielenkiinto riitä.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 15:02Liiketoiminnalliset syyt sisältää melko laajan alueen. Lakot voi olla yksi sellainen. Toki moni muukin.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 11:41Täällä keski-Suomessa ei savoa tai Suomea kuule kuin omistajilta.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 11:39Meinaatko Arto että sosiaalinen minimitaso löytyy: Puolasta , Unkarista tai muista vanhoista itäblokin maista jotka kuuluvat eu:n. Noita sosiaalisia minitasoja ruikuttaa juuri ne jotka niitä eniten käyttävät. Tosin sanoen he elävät paremmalla tulotasolla yli oman varallisuuden yhteiskunnan tuella. Tämä ei tarkoita sitä etteikö terveydenhuoltoon, investointeihin tai koulutukseen verovaroja voisi käyttää. Yleensä verovarojen käytössäkin voisi olla hyötynäkökohta. Mikä hyödyttää enemmän ja euroille saadaan paras vaste.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 09:34Todennäköisesti joku virolainen tai puolalainen porukka teki halvemman tarjouksen. Hupaisaa on nykyään kun mh kyselee istutus ja raivaus tarjouksia suomalaisilta yrityksiltä. Kuinka he voivat kilpailla ihan eri tasoisen kulurakenteen kanssa ulkomaalaisia istuttajia vastaan.
Ilmeistä kuitenkin on että mh:n on pakko kysellä mutta lopputulos on jo selvä.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 09:27Pitäisihän siltä löytyä vielä niitä alle 2 m taimiakin aukkopaikoissa. Mutta tuolla 1000 kpl määrällä ei taida enää tilaa olla.
Metsuri motokuski 2.4.2024, 09:22Miten se persujen vika voi olla jos hierojalla ei ole asiakkaita ? Eikös vika ole hierojan sijainissa, työn laadussa tai hinnoittelussa ?
Ei kai muiden veronmaksajien pidä tukea hieroja yrittäjää työntämällä sinne tuen voimalla asiakkaita.
Metsuri motokuski 1.4.2024, 20:26Ok. Olkoon sitten niin. Minulla on aseita. Jos jollekin aseelle ei löydy käyttöä joko metsästyksen muuttumisesta johtuen tai aseen huonon laadun vuoksi. Niin toki sen hävitän. Yleensä on niin että nykyaseet kuitenkin täyttävät laatuvaatimukset.
Metsuri motokuski 1.4.2024, 19:30Olen metsä masan kanssa samaa mieltä. Minusta ei hinta ole määräävä. Kerran kun ostaa hyvin istuvat ja laadukkaat vaatteet niin niistä on vuosiksi hyötyä. Minulla on ollut näitä edullisia huonosti istuvia vaatteita riittämiin ja en enää osta. Minulle sopii parhaiten bläcklederin ja stihlin vaatteet. Ne istuvat meikäläisen ruumiinrakenteeseen parhaiten. Eihän ne halpoja ole mutta istuvia minulle.