Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,631 - 2,640 (kaikkiaan 10,084)
  • Metsuri motokuski

Tuo MJO:n esimerkki on hyvä osoitus paikallisesta sopimuksesta joka palvelee kumpaakin osapuolta. Voi olla että seuraavissa neuvotteluissa ay liike torppaa tämän mahdollisuuden työehtosopimuksessa. Niin ovat uhanneet tehdä jos paikallista sopimusta laajennetaan.

Metsuri motokuski

Meillä Kanssa kova talvi kauriille. Kanta romahtaa talven aikana. Riistakameroissa kuvia hyvinkin huonokuntoisista eläimistä.

Metsuri motokuski

Nostokoukku: Eikös tämä lyhennetty työpäivät tapahtunut saksassa.  Olet varmaan ymmärtänyt että kaikkiin työtehtäviin ei tuottavuutta voida nostaa lyhentämällä työaikaa.  Luovilla aloilla se voi toimia. En usko että jos motokuski tekee neljä kahdeksan tunnin työpäivää niin se on tuottavampi kuin viisi kahdeksan tunnin työpäivää. Eli joka paikkaan se ei sovi.

Jätkälle totesin että kun hänkin on pääosan työelämästä elännyt muiden veronmaksajien rahoittamalla työllä opettajana ,niin on eri asia olla tuottava yrityksessä jossa pitää palkkarahat tienata tai sitten olla tuottava jossa palkkarahat pitää tuhlata mitä valtion budjetissa sinne on annettu. Jos on jälkimmäinen rooli niin voi hyvinkin ihailla sosiaalistista maailmankatsomusta.

Metsuri motokuski

Olen nostokoukun kanssa samaa mieltä.  Periaatteessa näin varmaan voi tehdäkin kun maksaa liikaa veroa eli nostaa veroprosentin ylös eikä lunasta veronpalautusta. Pari ehtoa olisi: lopetetaan näiden kananpoikien ruokkiminen jotka odottavat korvauksia kotona eivätkä lähde töihin tai maksetaan yhteiskunnan varoin asumisesta joilla heillä ei ole käytännössä varaa asua.  Toinen voisi olla että lopetetaan tämä yhteiskunnan holhoaminen ja paapominen sekä annetaan yksilölle velvollisuus hoitaa omia asioitaan.  Eli vastuuta omasta elämästä.

Metsuri motokuski

Kunhan tässä nyt tuhat sivua saadaan kirjoitettua asiasta niin joskohan silloin olisi loppupäätelmän aika. Olen tässä pariin otteeseen yrittänyt laittaa pistettä keskustelulle mutta ei se vain pääty. Itsekin olen kyllä jaksanut vielä kirjoitella. Siitä olen aika varma että kukaan ei ole ajatuksiaan  lähtötilanteesta muuttanut.

Metsuri motokuski

Kyllähän äänekosken ympärille rakentuu melkoinen biotehdas keskittymä. On liimapuuta, bio kuitua vaatteisiin tulossa ja jne. Kyllä noille selkutehtaille voi käyttää bio sanaa. Sitä vain Annelilta kysyin että kun hän haluaa lisää jalostusta niin olisko jotain muuta kuin rimojen sahausta.

Vaikea on sahankin rimoja sahata jos ostaja haluaa ne itse sahata 80 % edullisemmin.

Metsuri motokuski

Mitä koplausta niihin liittyy. Jokainen voi sen itse laskea omissa metsissään mikä tuottaa ja mikä ei. Metsä on siitä hyvä tuote että sen voi laskea itsekin eikä tarvii luottaa ihan mihin tahansa.  Mutta jos kritiikkiä esittää niin olisihan se hyvä että voisi myös pistää faktat liikkeelle.

Metsuri motokuski

No joo….

Metsuri motokuski

Anneli : Mitä jalostusarvoa vielä kasvattaisit.  Nykyiset sellutehtaat ovat biotuotetehtaita jossa kaikki sivuvirratkin hyödynnetään.

Sahateollisuus sahaa puutavaran ostajan mittoihin.  Ei suomen lankuista voida kaikista höylätä paneelia tai tehdä huonekaluja joita kukaan ei osta kalliin hinnan vuoksi.

Tuo jalostusarvo on sellainen ikuinen mantra jota hoetaan mutta harva osaa sanoa onko tuotteet kilpailukykyisiä ja ostaako niitä kukaan.

Metsuri motokuski

Ai niinkö nostokoukku.  Hallitusko nämä kuljetukset lopetti ja laitto satamat kiinni ? On se hyvä että saadaan poliittisten lakkojen normisto käyttöön. Loppuu tämä pelleily.

Esillä 10 vastausta, 2,631 - 2,640 (kaikkiaan 10,084)