Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Nyt taisi perkolta mitta täyttyä. Kun keskustelun eväät loppui. Kyllä se on parempi että me kaikki lähdetään sinne kuhaverkoille ottaa kaverit sitten mukaan tai ei. ?
Metsuri motokuski 23.2.2024, 05:59Eiköhän niitä vesistöjä ole pilattu jo ihan tarpeeksi. Tarviiko niitä ojittamattomia soita enää ojittaa. Olisiko tuossa ollut mahdollista vaikka hakea suojelukorvausta jos jotain piti tehdä ?
Metsuri motokuski 23.2.2024, 05:54Metsäkonekuskeissa on aika paljon maahanmuuttovastaista porukkaa eli persuja ja urakoitsijoissa kokoomuksen sakkia. Taitaa Reiman puut jäädä metsään. Onneksi vielä ei tarvii kuskin ilmoittaa poliittista kantaa metsänomistajalle mutta näköjään sekin pitäisi tehdä.
Metsuri motokuski 22.2.2024, 06:12En ota kantaa vaalilaskentatapaan. Onko se oikea vai väärä. Uskoisin että se on aika yleinen vaalitapa monessa valtiossa. Meillähän vaalitapa on ollut lähes kautta itsenäisyyden. Tämä vaalitapa on nyt kuitenkin hyväksytty ja sillä on saatu eduskunnassa enemmistö. Kun enemmistö eduskuntaan on saatu on myös enemmistöllä vastuu hoitaa maan asioita parhaaksi katsomallaan tavalla. Sen vuoksi on demokratiassa tärkeää että lainsäädäntövalta kuuluu eduskunnalle. Seuraava eduskunta sitten taas tekee omat lakinsa ja pulinat pois.
Metsuri motokuski 21.2.2024, 20:25Olen samaa mieltä nostokoukun kanssa. Onhan tuo seurantajakso liian pitkä. Siihen mahtuu monenlaista sähkölaskua. Jos olisi seurattu kuukautista sähkölaskua samanlaisessa taloudessa niin olisiko se antanut paremman vertailuaineiston ?
Metsuri motokuski 21.2.2024, 20:20Olenhan minä perko nähnyt niin jaksottaisia kuin jk metsiä kun olen niitä hakannutkin. Minulle ei tarvii mitään todistaa. Olisihan sinä voinut visan haasteen ottaa vastaan niin ei olisi jäänyt pelkkien kirjoittelun varaan. Mutta näinhän tämä nyt meni.
Metsuri motokuski 21.2.2024, 17:27Eikös tuo pörssisähkön käyrä ole vähän liian pitkältä ajajaksolta. Sehän ei oikeastaan kerro kovinkaan tarkkaan suurimpia hintapiikkejä vaikka pakkasjaksolla. Silloinhan kulutus on kaikista kovinta. Tuo taisi olla kolmen kuukauden välein. Siihen mahtuu monenlaista hintaa mutta kulutus voi muuttua paljonkin. Määräaikaisella sillä ei niinkään ole väliä kun hinta on sama koko ajan.
Metsuri motokuski 21.2.2024, 15:11Samanlailla kuin muissakin mhy:n kaupoissa. Korjuupalvelu on irroitettu mhy:n organisaatiosta vaikka kuuluvatkin mhy:n henkilöstöön ja ovat omalta osaltaan tulosvastuussa mhy:lle. Eli mhy:n käsikassara. Kauppa käsitellään kuten hankintakauppa. Korjuun osuus eritellään puunmyynnissä.
Metsuri motokuski 21.2.2024, 12:18Näinhän se on. Demokraattisesti valittu hallituksen ja eduskunnan päätökset työelämään liittyvät lait hyväksyy ammattijärjestöt. Seuraavaksi maahanmuuttolait hyväksyy rajavartiolaitos. Nato lait hyväksyy puolustusvoimat. Veroihin liittyvät lait veronmaksajien keskusliitto ja jne.
Tällä tavalla se demokratia toimii…..
Metsuri motokuski 21.2.2024, 12:14Miten sinä Anneli tuollaista kyselet ? Juurihan olet kirjoittanut vuosia että mhy vahtii korjuuta ja katkontaa metsänomistajan hyväksi. Samanlailla se tietenkin valvoo oman organisaationsa korjuuta. Jos valvoo….