Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,821 - 4,830 (kaikkiaan 10,022)
  • Metsuri motokuski

Tuo metsuritilanne on kyllä harmi. Silloin kun itse tein työtä minulle ongelma oli että kaikki olivat joko yhtiöiden tai mhy:n asiakkaita. Laitoin myös metsaan.fi palstalle nimeni ja yhteydenottoja tulikin. Yleensä kun soitin niille niin eivät vastanneet (luulivat varmaan lehtimyyjäksi). Ne jotka sain kiinni niin sanoivat yleensä että kyselevät hintoja kun itse teen tai yhtiö tekee. Ainakaan minun taksoilla ei ollut mahdollista ilmoittaa lehdissä. Laittakaa sähköposti osoite metsaan.fi tietoihin niin voitte tarjouksia saada. Yksi ongelma myös oli ettei maanomistaja tietoja meinannut saada mistään jos vaikka sopivan kohteen löysikin. Mhy ja yhtiöt näkevät ne omista tietokannoista joten eihän me villit yrittäjät olleet mitenkään samalla viivalla. Maamittauslaitoksesta olisi saanut omistajatietoja mutta rahaa sekin olisi vienyt ja etenkin aikaa.

Metsuri motokuski

Eikös se kylävainio käy yhtiöiden herrajahdissa niin kuin muutkin sahapatruunat. Missäs ne sitten käy jos hirviä ei ole. Lapin ruskareissut ovat jo unohdettua elämää. Liian maallista.

Metsuri motokuski

Hyvä juttu. Vihdoinkin.  Jospa metsästävät metsänomistajat ottaisivat itsestään niskasta kiinni. Niitähän ne metsästäjät pääosin ovat. Me persaukiset maattomat metsästäjät pidämme kannasta huolta niin kuin vain on mahdollista suhata näiden metsästävien metsänomistajien seassa.

Metsuri motokuski

Taisi olla Emma Kari ja asia liitty luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseen.

Metsuri motokuski

Varmaan tolopaisella on joku laskentaperuste hinnalle. Voihan se olla enemmänkin tai vähemmän. Pääosin  metsästäjistä on niitä maanomistaja joten kaippa se on hintansa värtti. Kerropa tolopainen jokin metsästysseura jyväskylän eteläpuolella johonka pääsee nykyään jäseneksi ilman ettei tuo omia tai sukulaisen metsästysmaita mukanaan ? Joten taitaa ne syntipukit löytyä ihan omasta porukasta. Pitäisköhän niitä lähteä opastamaan ?

Metsuri motokuski

Muistathan oksapuu että pääosa metsästäjistä on itsekin metsänomistajia joten sitä se renkinä oleminen on.

Metsuri motokuski

Eihän tämä elämä ole tasapuolisuutta millään muotoa. Se onnellinen joka saa tuulimyllyn tontin ja hyvät vuokratulot niin saa olla tyytyväinen.  Ikänä ei puun kasvatuksella pääse samaan tulokseen.

Metsuri motokuski

Niinhän se on ,mutta edelleen saa metsänomista merkitä ne puut jotka poistetaan jos hän vain haluaa ja viitsii.

Metsuri motokuski

Kyllä sinä ranta voit halutessasi merkitä poistettavat puut. Motokuski vain poistaa ne jotka olet merkinnyt.  Kyllä edelleen metsänomistaja on se henkilö joka päättää metsänsä käytöstä ja hakkuusta. Turha sitä muiden syyksi on sitä vierittää.

Jos mitää erityistä ei ilmoiteta niin silloin hakkuu suoritetaan suosituksen mukaisesti.

Metsuri motokuski

Yksi lupa jäljellä ja sekin hoidetaan viikon päästä. Kaikki luvat käytetään.

Esillä 10 vastausta, 4,821 - 4,830 (kaikkiaan 10,022)