Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Olen samaa mieltä timpan kanssa. Monesti tuo viimeinen harvennus jää tekemättä ja toisessa otetaan hiukan enemmän pois. Kyllä tuo e puun kasvatus noilla 4000 tiheyksillä on sellaista puuhaa että ei sitä ihan jokaiselle metsänkasvattajalle voi suositella. Siellä pitää olla tietämystä takana ja korjuu just silloin kun aika on kohdillaan. Monella paikkakunnalla sellaista korjuukalustoa ei löydy. Eikä ostajiakaan.
Metsuri motokuski 29.9.2021, 13:37Kyllähän tilanne on se että normaali eläkesäästämisellä pitäisi elämiseen riittävä eläke saavuttaa. Olen myös saamassa marraskuun alusta lisäeläkkeen ja enkä nyt minään bisneksenä sitä ole pitänyt. Jokainen euro on pitänyt kuukaudessa laittaa jotta joskus eläkkeen saa maksuun. Eihän niitä lisäeläkkeitä ilmaiseksi synny. Nyt taitaa olla niin että saan 10 % enemmän eläkettä kun olen kuukausittain sijoittanut. Tosi hyöty on ollut myös siinä että olen saanut ne vähentää verotuksessa. Enäähän se ei ole mahdollista.
Metsuri motokuski 29.9.2021, 13:32Mitä siitä tulee jos 4000 tainta yritetään kasvattaa kuitukokoon. Jos pelkässä perustamisessa laitetaan vajaa 2000 tainta niin vielä pitäisi tuplasti saada kasvatettua. Voi vain arvata minkälaista tavaraa on jäljelle jäänyt aines. Olen suorittavan kanssa samaa mieltä että 2000 ehdoton maksimi.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 15:25Kyllä pärre joukkoon mahtuu. Harjoittelijoita me pärren rinnalla ollaan.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 15:24Eikös muo ole tilastohintoja keskiarvoja eikä maksimihintoja. Hyvässä hinnassahan puu vielä on.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 14:46Bitcoini on hyvä. On edes joku vastavaluutta pankkien toiminnalle. Harmi vain on että siitä on tullut käytetyin rahanpesuvaluutta. Elektroniikka jätteestä en tiedä. Kyllähän nämä sovelluskehittäjät osaavat senkin taidon erinomaisesti. Vähintään viiden vuoden välein on tietsikka vaihdettava kun softat ei enää pyöri.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 14:42Jovaini vois kokeilla jatkuvaa vaikka vanhan paksu kunttasen kuusikon uudistamiseen ilman muokkausta. Voi olla että jovainin tiimalasi on jo tyhjä odotellessa ja vielä seuraavankin sukupolven.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 14:40Sahatavaran hinta laskee viimeistään ensi vuoden aikana kun rakentaminen pysähtyy tai ainakin hidastuu hintojen vuoksi. Tämä oli hyvä suhdannepiikki sahoille ja kohta palataan normaaliin. Kysyntä se sahatavarankin hintoihin vaikuttaa.
Metsuri motokuski 28.9.2021, 14:33Palkansaajien eläkemaksu tuli aika myöhään. Uskon että ne jotka ovat eläkkeellä tai lähellä sitä eivät maksaneet palkansaajien eläkemaksua alle 23 v tehdystä työstä. Työnantaja kyllä maksoi. Olisikohan ollut Viinasen aikaan kun työntekijöille tuli myös eläkemaksu. Sitä en kyllä muista tarkkaan mutta muistaakseni johonkin lamaan sekin liittyi.
Minusta työeläkeyhtiöiden sijoitustoiminta on toiminut hyvin pitkällä juoksulla ja muistelen että tuotto olisi ollut yli 10%. Nythän ne ovat notkahtaneet niin kuin kaikkien sijoitusten tuotot. Onko kertaakaan ollut että sijoitustoiminta pitkällä ajalla olisi miinus merkkinen. Talletuskorot kylläkin ovat olleet.
Metsuri motokuski 26.9.2021, 18:27No ei tietenkään tarvita määrittää.