Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 10,017)
  • Metsuri motokuski

Kyllä joo. He itse suosittelivat että menisi suoraan eikä metsään.fi kautta kun kyselin tuesta neuvoja. Olen tehnyt kummallakin ja minusta metsaan.fi kautta oli kätevämpi. Silloin tosin käsittelimme siellä olevia kuviotietoja sellaisenaan eikä ollut tarvetta muokata niitä.

Metsuri motokuski

Meillä ainakin kulkee kuutio motti nimellä. On sitten halkoja  kuitua, tukkia tai jotain muuta. Varmaan on niin että motti sana on tullut halkokuutiosta josta se on muuttunut yleiskieleksi kuutio-sanalle.

Metsuri motokuski

Minä sain kyllä tallennettua ja sain myös motit laitettua. Siinä muistaakseni oli niin että laitetaan hehtaarikertymä jonka se sitten muuttaa piirroksen mukaiseksi kokonaiskertymäksi. Vaatihan se vähän jumppaamista mutta onnistuu kyllä. Jos useammin tekisi niin aika rutiinilla sen saisi tehtyä. Mutta harvoin kun tekee niin aina saa miettiä uudestaan. Siinä oli muistaakseni kynän kuva jota painamalla sai motti tietoja muutettua.

Metsuri motokuski

Tuo on visakallo totta. Aika monesti on tullituhot ajanut jo aiemminkin aukon tekoon.

Metsuri motokuski

Kyllähän se virkamieskoneisto turpoaa kun kaiken maailman kuulemisia ja lausuntoja pitää rakentaa. Kyllä kai me itse ollaan siihen syyllisiä kun halutaan tietoja naapureiden puuhista. Ennen ei paljon kuultu ja kyselty. Tehtiin kun oli tarvis.

Metsuri motokuski

Kuutiolla tehnyt muutamia tarjouksia. Hyvin se toimii mutta opettelua vaatii. Kyllä siinä voi piirtää vaikka millaisen leimikon myyntiin. Jos menee metsään.fi kautta tulee kuviotiedot. Jos menee suoraan niin voi kartalta piirrellä kuvia ilmakuvaan.

Metsuri motokuski

Meillä tehtiin juuri noin. Ihan kohtuu korvauksen sain tuosta tontin nurkasta. Ei harmita yhtään.

Metsuri motokuski

Ymmärtääkseni suojelukohteeksi ei oteta sellaisia kohteita joissa ei ole mitään suojeltavaa. Siten normaalissa talousmetsässä ei taida olla kovin paljoa suojeltavaa kuten lahopuuta ja jne. Miksi näihin pitäisikään suojelurahaa antaa ? Se että kohde soveltuu huonosti hakkuuseen kuten kivisyyden tai jyrkän rinteen vuoksi niin ei taida täyttää suojelu kritereitä.

Metsuri motokuski

Pitäiskö siellä jk metsässä olla niitä isoja tupsulatva kuusia. Eikös ne lähde ensimmäisenä pois pienempien tieltä.

Metsuri motokuski

Kyllä voi hyvinkin olla. Hyvin usein tunturin rinteessä on hyväkin lähde joka virtaa kuivanakin kesänä. On tullut monet kahvit keitettyä ja juomapullot täytettyä näistä tunturilähteistä.

Esillä 10 vastausta, 4,911 - 4,920 (kaikkiaan 10,017)