Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,061 - 5,070 (kaikkiaan 10,013)
  • Metsuri motokuski

Onhan nuo ohjeet ja itsekehut välillä sellaisia että on parempi olla kommentoimatta. Luuleepahan että joku niitä uskookin.

Metsuri motokuski

Olen samaa mieltä Annelin kanssa että jos metsänomistajan tiedot saisi vaivattomasti tietoon kuten yhtiön ja mhy:n toimihenkilöt saavat niin helpottaisihan se yhteydenottoja omistajiin.  Se helpottaisi myös metsänhoitotöiden markkinointia joka olisi vain eduksi metsänomistajille . Sekä paljon muutakin etua siitä olisi.  Ihmettelen miksi joku organisaatio veloittaa siitä maksun kun tieto on joillekkin ilmaista. Tuotahan voisi verrata kilpailunrajoittamiseen.

Metsuri motokuski

Anneli.  Omistaja tietoja ei saa ilmaiseksi.  Ymmärtääkseni metsänomistajat ovat kiivaasti sitä vastustaneet.  Nytkö on sitten niille tarve kun on oma asia kyseessä.

Metsuri motokuski

Silloin täytyy tehdä päätös että jätä. Ilmaista työtä ei kannata tehdä. Aina löytyy joku joka haluaa yrittää kuitenkin.  Suomalaisen on todella vaikea pärjätä tarjouskilpailuissa virolaisia,  liettualaisia,  ukrainalaisia tai puolalaisia vastaan.  Jos hintakilpailu vedetään niin tiukalle niin em kansallisuudet ovat sitä varten.

Metsuri motokuski

Onneksi olkoon suorittava.  Itse teen vielä parina-kolmena päivänä viikossa suunnitteluhommia ja joitakini istutus ja raivaus töitä.  Mukavaa puuhastelua jossa voi hyödyntää ammattitaitoa ja saahan siitä vähän suola rahoja ja pysyy kunnossa.

Metsuri motokuski

Sama minulla Lasse.  Ei meilläkään ole kuin 3×20 A. Pumppu 9 kw. Ei tosiaankaan ole tulistusyksiköitä ja hyvin käyttöveden lämpötila piisaa. Meillä on sähkövastukset vain käsiohjauksella enkä vielä ole niitä kertaakaan kytkenyt. Paljon on väärää tietoa maalämmöstä ja kun asiaan perehtyy niin löytyy sellaiset vermeet että sähköongelmia ei ole. Meilläkin tosiaan ensimmäisen suunnitelman teki lestojen omistama lvi firma joka teki juuri niin kuin jesse kirjoitti. No ne heitettiin roskiin samantien. Uusi tehtiin ja nyt homma toimii.

Metsuri motokuski

Jos tuota 10000 vuoden uusituminen riittää uusiutuvan määrittelyyn niin eipä raaka-öljykään kaukana uusituvasta ole.  Olen samaa mieltä planteri kanssa että perusteet olisivat pitänyt olla toiset.

Metsuri motokuski

Tuo on hyvä näkemys että jokainen määrää omasta ajankäytöstä ja rahoistaan. Käyttää niitä kuinka parhaaksi katsoo.  Itseäni ei enää autot kiinnosta.  Olen ostanut sen verran paremman auton että pärjään nykyisillä vielä pitkään. Kun vaihdoin maalämpö niin ainakin minulle oli yllätys kuinka vähän se vaikutti sähkön kulutukseen.  Sähköä on mennyt 30 – 100 € välillä kuukaudessa vuoden ajasta riippuen. Verkkomaksu onkin sitten ollut ihan eri luokkaa.  Meillä se on lähes kaksinkertainen kulutukseen verrattuna. Ruotoni sai viime talvena sen verran liikuntaa että tuli hiihdettyä noin 1500 km ja maastopyöräilyä kesät ihan riittävästi. Joku tykkää puunteosta joku jostain muusta.  Itse olen tyytyväinen valintaani. Sehän riittää.

Metsuri motokuski

30 vuotta tuli puilla lämmitettyä  ja ilmeisesti laiskapersuus iski. Näin se varmaan kävi. Mulla on nykyään muutakin hommaa kuin polttopuiden teko. Olen todella tyytyväinen nykyiseen ratkaisuun. Valitettavasti jesse.

Metsuri motokuski

Eipä puulämmityskään tahdo toimia ilman sähköä. Meillä ainakin kiertovesipumput toimi sähköllä kun puulämmitys oli. Nyt on maalämpö enkä tosiaankaan kaipaa sitä polttopuisouvia. Ihan sama vaikka kompura ei kestäisi kuin 10v . Siitä huolimatta en vaihda takaisin puulle.

Esillä 10 vastausta, 5,061 - 5,070 (kaikkiaan 10,013)