Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,311 - 5,320 (kaikkiaan 10,007)
  • Metsuri motokuski

Eipä ole tosiaan löytynyt. Kanttrelleja sitäkin paremmin.

Metsuri motokuski

Milloin tämä kääntyminen ja valaistuminen jesse on tapahtunut. Ei ole vuottakaan kun suosittelit hirvien ampumista suolille kunhan niitä saadaan vain vähemmäksi. Hienoa että olet nyt todellakin huolissasi eläinten kohtelusta. Toivottavasti tämä ”valaistuminen” kestää muutamaa tuntia pitempään.

Metsuri motokuski

Niin. Sekin on totta. Mutta minua ei tunturihotellit ole kiinnostaneet ennen eikä nyt. Ensi kesänäkin taas reilun viikon vaellukselle jos terveyttä piisaa.

On teillä pokkaa vaan arvostella toisten tekemisiä varsinkin kun on elinkeinosta kyse. Aika kärkevästi täälläkin kirjoitellaan jos uusia tuulia metsäsektorille tuodaan. Sen vielä ymmärrän mutta tuota porotalouden kritiikkiä en. Onko se keneltäkään etelän asukkaalta pois jos lapin jäkälät syötetty ja porot elää ruokinnan varassa. Naavaa kyllä vielä löytyy ihan riittävästi.

Metsuri motokuski

No empä hirveimmin ole nähnytkään lapissa rauduskoivikoita. En tiedä onko sitä yritetty kuinka viljellä. Enemmänkin mänty taimikoita näyttää olevan. Toisekseen poronhoito on tuon alueen alkuperäiselinkeino joten onko meillä syytä arvostella heidän toimeentuloaan. He varmaan itse osaavat rajoitteensa laatia niin kuin ovat tekneetkin.

Ymmärtääkseni he eivät ole puuttuneet meidän metsänkasvatukseen.

Metsuri motokuski

Miisu jos olet noin luontoystävällinen niin miksi teen tuon rajauksen ? Onko rajauksen perusteena oma työllisyyden turvaaminen. Eikö jokainen eläin ole elämisen arvoinen lajista riippumatta ?

Metsuri motokuski

Mites ne poronhoitoalueen sorkalliset tänne vaikuttaa. Olkoon siellä. Tietääkseni Lapin sorkalliset eivät suuremmin metsävahinkoja tuota jos poroja tarkoitat. Nehän ovat talvet ruokinnan piirissä kun muuten eivät hengissä pysy.

Metsuri motokuski

Kyllähän nuo luontojärjestötkin aika arveluttavia keinoja käyttävät. Itärajalla on todellinen ongelma susista kun alkavat päivittäin pyörimään pihoissa ja vievät koiria tarhoista ja ketjuista. Kaatoluvat myönnettiin pihasusien poistoon mutta valittajina olivat henkilöt jotka eivät asu edes paikkakunnalla

Youtubessa pyörii video suden luvattomasta metsästyksestä jossa oli yhdistetty kaksi videoo niin että susien metsästys oli luvallista mutta siihen oli liitetty poliisitutkintaa luvattomasta hirven salakaadosta. Video olikin saanut uuden nimen suden luvaton salakaato.

On nuo luontojärjestön edustajat sitten mitä puoluetta tahansa niin vääristely ei ole kuin haitaksi heidän toiminnalle.

Metsuri motokuski

Minä en ole juurikaan mustikoita löytänyt aukosta missään vaiheessa. Puolukoita kylläkin.

Metsuri motokuski

Näin varmasti on. Kun tarvetta puusta tulee niin venäjälle ne virolaisetkin mielii kaupantekoon.

Metsuri motokuski

Tuohon on todella vaikea vastata kun en tunne visakallon tapauksia. On myös mahdollista että ostajat ovat kehoittaneet patempaan katkontaan. Itse olen hakannut yhdelle sahalle, selluyhtiölle ja yhdistykselle. Kahdessa ensimmäisessä ostaja todella valvoi että tukki tulee tarkkaan otetuksi.

Esillä 10 vastausta, 5,311 - 5,320 (kaikkiaan 10,007)