Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,371 - 5,380 (kaikkiaan 10,007)
  • Metsuri motokuski

Se ero varmaan nykyajan metsäkoneen kuljettajan ja putkiliikkeen myyjän välillä on että työn tuottavuutta joutuu ajattelemaan koko ajan. Talousajattelu on myös kuljettajan hyvä tiedostaa. Tuo vanha viisaus että työaikana ei kannata talkootöitä tehdä on lähtöisin eräältä  yrittäjä suutarilta. Minusta se sopii hyvin kaikkeen työhön.

Metsuri motokuski

Jos nyt sattuisit nuak lukemaan minkä kirjoitin niin ei tuollaiseen päätelmään pitäisi päästä johonka pääsit.

Ilman muuta kannattaa uusia konsepteja kokeilla jos vain näkee menestymisen mahdollisuuden. Onhan näitä konsepteja ollut mutta aika vähän niistä kannattavaa liiketoimintaa on muodostunut. Se kuitenkin on se tärkein, koska ilmaista työtä ei kannata työaikana tehdä.

Mutta ei myöskään kannata toista velvoittaa tekemään sellaista työtä, joka mielestäni minun ideologiaan sopisi erinomaisesti. Silloin kannattaa itse alkaa jalostamaan ajatusta jos sen hyväksi toteaa.

Metsuri motokuski

Niin varmaan. Minun havainnot eivät ole niinkään karttapohjasta kiinni vaan siitä että paikannus hyytyy yhteen paikkaan vaikka kuinka liikkuu. Rajalinjoissa se on ongelma jos paikannuspaikka ei liiku oman kävelyn mukaan. Paikantimella paikannus toimii poikkeuksetta myös katvealueella.

Metsuri motokuski

En viisastele. Miksi pitäisi ? Jos uskotte ideaan se kannattaa toteuttaa. Jos vielä joku on menestynyt niin miksi ei.

Tiedän parikin yrittäjää jotka ovat kokeilleet urakointia pienillä koneilla. En sitten tiedä heidän liiketoimintataidoista mutta yksi on lopettanut ja toinen on vaihtanut ketjun surempiin koneisiin.

Niin kuin olen täällä jo todennut niin siitähän se on kiinni että työmaita löytyy tarpeeksi. Se vaatii joka vuosi sen reilun 300 ha. Jos se löytyy niin toimiihan se.

Metsuri motokuski

Junni ja nuaka. Nyt teillä on markkinarako. Kertokaapas vuoden parin päästä kuinka kävi.

Metsuri motokuski

Eihän tuossa näy tehty jälki mitenkään. Ei nuokaan liiku ilman ajouria. Yleisesti ruotsissa on parempi hakkuutaksa joka antaa mahdollisuuden pärjätä pienemmälläkin tuotoksella. Jos nuakka tuntee tuon työn omakseen niin mikään ei estä yrittämästä. Aika moni on kokeillut ja jotkin onnistuu toiset ei.

Metsuri motokuski

Tuossa kännykkä gps:ssä on myös se ongelma että se tarvii verkon toimiakseen. Joka paikassa ei verkkoa ole maastoesteen tai paikan syrjäisyyden vuoksi. Yllättävän paljon on katvealueita tuolla maastossa.

Metsuri motokuski

Noinhan se on. Mitä useampi satelliitti on kiinni niin sitä tarkempi paikannus. Tuo tolopan toteamus sopii hyvin sellaisille jotka vähän tarvitsevat paikannusta. Mutta kun työkseen liikkuu metsässä kelillä kuin kelillä niin ainoa oikea värkki on paikannuslaite. Ei lopu akut vaikka 8 h kävelee.

Metsuri motokuski

Mulle voisi huomioida että pienemissäkin aukoissa on jo vero mukana. Nimittäin alv. Eipä tuo oikein mitään auta. Mieluimmin vaikka niin että minimi läpimitta palautetaan takaisin niin kuin se oli ennen. Vois nuo MH:n aukotkin pysyä pitempään pystyssä kuin yhden tukin kokoluokkaan.

Metsuri motokuski

Tuo on kyllä ihan aiheellinen huomio ja yllättäväkin. Tänä päivänä merkataan jäävä tiheys kun hakkuu päätetään. Samoin urakoitsijalla on omavalvonta velvollisuus sekä yhtiöt auditoivat jatkuvasti jälkeä. En usko että kyseessä on urakoitsijan kannattavuus ongelma. Nykyään urakkahinta ei ole vallitseva kriteeri. Aina enemmän annetaan painoarvoa työn laadulle.

Esillä 10 vastausta, 5,371 - 5,380 (kaikkiaan 10,007)