Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,401 - 5,410 (kaikkiaan 10,006)
  • Metsuri motokuski

Minulla on maalämpö ja jätin rinnalle vanhan puukattilan. Kettaakaan en ole käyttänyt sen jälkeen kun maalämpövehkeet asennettiin. Ihan turhaan jätin.

Metsuri motokuski

Tuo on kyllä totta. On eriasia mikä on metsänomistajalle mieleen ja mikä toiminta on taas kannattavaa yrittäjälle. Monesti kuvion ensiharvennus pienellä koneella olisi tosi hyvä, mutta ei se välttämättä sitä ole urakoitsijalle. Koneen siirto ja hankintakulut muodostuvat niin suureksi että pienet ensiharvennustyömaat kannattaa tehdä järeämmällä koneella.

Metsuri motokuski

Nyt on hyvä aihe. Toivottavasti tulee kehittämisehdotuksia. Jätkä on siinä oikeassa että yksittäiset ihmiset saavat paljon negatiivista aikaan koko yhdistyksen toiminnasta. Mutta se ei poista sitä etteikö niistä voisi kirjoittaa. Olen samaa mieltä mehtäukon kanssa että vähän kaksilla rattailla mennään.

Tiukkassa se raha on yhdistyksissäkin joten melkoista tasapainottelua se on. Neuvonta ja koulutus on poistunut tai ainakin vähentynyt huomattavasti kun se ei ole enää välttämättömyys.

Minusta yhdistyksen rooli oli hyvä kun se aikoinaan koulutti metsänomistajia.

Metsuri motokuski

Joo ja ilves on myös tehokas tappaja niin supikoirille kuin ketunpojille.

Metsuri motokuski

Hienoja analyysejä tolopaisella. 🙂 🙂

Metsuri motokuski

Eikös ne ryteiköt kannata tehdä itse. Niiden teolla säästää eniten. Nopeat perkaukset antaa metsureille jotka tekevät ne nopeasti ja edullisesti.

Metsuri motokuski

Kuutiohinnat ovat varmaan pysyneetkin mutta ei kone ja palkkakustannukset.

Metsuri motokuski

Elä kylvä tolopainen taas tuota potaskaa. Urakoitsija korjaa puut juuri niin kuin metsänomistaja sen haluaa. Viikolla olin usean metsänomistajan kanssa keskusteluissa joissa yhdessä päätettiin miten puut korjataan ja mihinkä ajetaan. Tuli myös hakkuurajoituksista luontokohteiden vuoksi ja kaikki sovittiin yhteisymmärryksessä.

Metsuri motokuski

Voitaisiinko jatkossa AJ ja planter kirjoitella näiden alueiden hirviongelmasta. Ei yleistetä asiaa valtakunnalliseksi ongelmaksi kun se ei sitä ole.

Metsuri motokuski

Mehtäukko kirjoittaa asiaa.

Esillä 10 vastausta, 5,401 - 5,410 (kaikkiaan 10,006)