Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Ei kai huonompaa katetta ole kuin pressu suoraan klapien päällä. Hyvä ilmava puuvarasto kunnon katolla sekä seinissä harvalaudoitus. Itse olen heitellyt klapit sinne suoraan kosteina eikä hometta ole syntynyt. Parin -kolmen vuoden jälkeen puu on taatusti kuivaa poltettavaksi. Silloin kun meillä oli vielä puulämmitys ja puuta paloi 25-30 heittomottia niin oppi kyllä tekemään kuivat puut. Vettä ei ollut varaa polttaa.
Metsuri motokuski 28.11.2020, 19:12Kyllä täälläkin asutusten lähettyvillä on vastaavia tilkkutäkkejä. Moni pieni palsta on kuitenkin samalla omistajalla joten yhdellä luvalla saadaan monikin tila hoidettua. Onneksi meillä ei ole vastaavaa tilannetta mutta toisessa seurassa jossa olen niin tilanne on kovinkin tuttu.
Metsuri motokuski 28.11.2020, 05:54Supikoira on erityisen haitallinen maassa pesiville linnuille. Lajejahan on useita. Samoin supi on yksi pahimpia rabieksen levittäjiä. Joten haittavaikutukset ylettyvät huomattavasti useampaan lajistoon.
Metsuri motokuski 27.11.2020, 21:45Planter: supi. Sen haittavaikutukset ovat useampaan lajiin kuin vhp:lla.
Metsuri motokuski 27.11.2020, 21:42Niin kyllä se metsästys pitäis kuitenkin laillista olla. Laitonta metsästystä voi harrastaa täälläkin jos kiinnostusta siihen on.
Metsuri motokuski 27.11.2020, 18:07Myö voitaisiin kyllä tulla vhp jahtiin jos siellä alkaa kyllästyttämään. Heti kun hirvihomma täällä on päätöksessä niin voidaan tulla. Meillä pakastimessa on tilaa kun hirviä ei enää ole.
Metsuri motokuski 27.11.2020, 05:57Eikös se ennakko ole korollista lainaa. Ainakin joillakin puuyhtiöillä.
Metsuri motokuski 25.11.2020, 06:21Elkää nyt ihmeessä alkako vetää takaisin. Täällä on vuosia haukuttu metsästäjiä ja riistsviranomaisia ja nyt joku sovinnon tuuli pyyhkii keskustelua. Onhan se hienoa kieltämättä että asialinjalle siirrytään, mutta että nyt metsästävät sukulaisetkin saavat sielunrauhan.
Metsuri motokuski 24.11.2020, 19:30Jesse kääntelee takkiaan sellaisella vauhdilla ettei edes vanha paavo pysyisi mukana. Välillä metsästys on mitä brutalein laji ja välillä kaikki pitää hävittää mahdollisimman vähiin. Ota nyt tuosta selvää. En kyllä tiedä että pitäiskökään. 🙂
Metsuri motokuski 24.11.2020, 10:54Totta. Lähtökohdat yrityselämmässä menestymiselle on haasteelliset. 🙂