Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,761 - 5,770 (kaikkiaan 9,995)
  • Metsuri motokuski

Tuo suojakaista on ilman muuta hyvä asia ja sitä kannattaa käyttää harvennuksilla. Mitään vahinkoahan suojakaistasta ei ole. Mutta jos tehdäänkin päätehakkuu niin olisi erittäin hyvä asia että aukko tulisi rajalinjaan kiinni eikä suojakaistaa tarvitsisi jättää. Silloin oikean rajalinjan paikka on tärkeä tietää.

Metsuri motokuski

Onhan tuo aika selvä asia. Jos luvataan jopa 8% tuotto niin mistäpä se muusta otetaan kuin puunmyynnistä. Mieluimmin niin että jätetään uudistamatta ja käytetään ns jatkuvaa kasvatusta jättämällä huonompi puuaines jäljelle.

Sitten lopuksi myydään maapohja uudestaan ja aletaan etsimään uusia tiloja. Tuohon jos mihin pitäisi meidän viherpiperöiden puuttua ja alkaa siitä kirjoittamaan.

Metsuri motokuski

Huomasin saman kuin tolopainen. Päijänteeseen on laskenut äänekoske, jämsän ja jämsänkosken tehtaat likavedet sekä pari kaupunkiakin. Siitä huolimatta kalaa syödään ja jokunen ammattikalastajakin saa toimeentulon.

Ne tuskailee ihan toisen ongelman kanssa. Kalaa ei saa niin paljon kun olisi menekki.

Metsuri motokuski

Mitä mieltä Timppa olet oliko ne todelliset rajat juuri siinä mihinkä ne merkattiin ? Minä merkkaan metsätilojen rajoja viikottain gps paikantimen kanssa ja olen tullut siihen tulokseen että jos maastosta sitä ei löydy niin enemmänkin se on noin päätös.

Olen huomannut että aika monesti paikka on eri riippuen kummalta tilalta rajat merkataan.

Suosittelen että pitäisitte ne rajalinjat auki ihan itse. Siinähän se todellinen rajalinja on.

Metsuri motokuski

Itse käytän nykyään aika paljon gps paikanninta juuri rajojen paikan määritykseen. Olen tullut siihen tulokseen että heitto gps paikannuksen ja rajalinjan välillä ei löydy paikantimista. Paikantimet näyttävät sen paikan missä paikannin on. Se että onko rajalinja siinä niin on eriasia. Todellinen rajalinja on maastossa juuri siinä mihin se on merkattu. Kartoissa olevat rajaviivat voivat heittää paljonkin.

Kesätyöläisille en antaisi rajalinjojen aukaisua sillä sehän on vastuullista työtä jota maamittarit lopullisesti tekevät. Monet rajat ja pyykit on tehty aikaa ennen gps paikanninta ja siten heittoja voi olla. Minun talon pyykit ovat paikantimen mukaan noin metri eri paikassa kuin kartta näyttää.

Metsuri motokuski

Uskon että työvoima ei ole kainuussa ongelma. Työvoimatoimisto järjestää kursseja ja aina paluumuuttajia ja syrjäseuduille haluavia paperierämiehiä löytyy tehtaalle.

Metsuri motokuski

Tuo on varmaan ihan totta. Tukipoliitikan perässä on juostu ja koneita kehitetty miten kehitetty. Varmaan osa syynä poukkoiluun on ollut eduskunnan lobbarit jotka ovat ohjanneet päätöksentekoa mieleisekseen.

Metsuri motokuski

Tais olla ministeri pekkarinen joka aikoinaan totesi että puu ei ole suomen pelastus lämmön ja sähköntuotannossa. Ei kuulemma puuta saada riittävästi vaikka kaikki hakkuut poltetaan. Voihan se olla että turve saadaan mutta ei ehkä kivihiiltä.

Pekkarinen tais olla teollisuusministerinä ja uskon että joku ammattiosaaminen hänelläkin on.

Metsuri motokuski

Eipä taida putkiliikettä harjavaltaan syntyä jessen toimesta.

Metsuri motokuski

Jovain: meinaatko että Kajaanissa hakataan harvennusmetsät aukoiksi tai muuten raiskataan. Mikä on tämä ”muuten raiskaus” ? Kyllä siellä osataan metsänhoito ihan samanlailla kuin muuallakin Suomessa. Ole vain huoleti.

Esillä 10 vastausta, 5,761 - 5,770 (kaikkiaan 9,995)