Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Puusta yksinään ei ole turpeen korvaajaa. Vaikka kaikki Suomessa vuosittain hakattava puu poltettaisiin niin sekään ei riitä.
Energiapuu on yksi jae muiden joukossa ja hyvä täydentäjä .
Metsuri motokuski 15.7.2020, 15:34Samaa mieltä annelin kanssa olen törmännyt naapurin metsässä myös noihin oranssiin linjoihin ja ne liittyivät jotenkin koealamittauksiin.
Metsuri motokuski 15.7.2020, 14:17Hienoa ammattitaitoa. Arvostan kovasti noiden kavereiden taiteellista silmää ja sahan käsittelyä.
Metsuri motokuski 15.7.2020, 14:07Nyt fiatilta tulee lehden mukaan uusi sähköauto jossa voi ostaa eri kokoisia akkupaketteja. Auton hinta akkupaketin koon mukaan. Pienemmällä akkupaketilla pääsee 100 km. Myöhemmin voi akkuja ostaa lisää ja näin pidentää toimintasädettä. Aika fiksua.
Metsuri motokuski 15.7.2020, 14:00Miksi jesselle aurataan talvella tiet valmiiksi. Nehän voisi aurata kuka niitä tarvii.
Kyllä jätkällä hyviä ajatuksia. Näinhän se pitäisi homma tehdä.
Metsuri motokuski 14.7.2020, 10:22Siinä mielessä se fiktiivinen yritys on totta että motokuskit harvoin käyttävät moottorisahoja. Ei niinkään etteikö ne osaisi tai haluaisi. Hyvin harvoin niillä on tarperllisia varusteita kopissa saatika autossa sitä varten. Pääosin kun sahamiestä metsässä tarvitaan niin se tulee ostajan toimesta pyydettäessä.
Me käytimme sahamiestä yleensä niin että minä tulin tuurinvaihtoon sahavermert mukana ja siinä vaiheessa tehtiin apukaadot ja niin edelleen. Sen jälkeen vaatteiden vaihto ja koppiin.
Se nyt oli vähän fiktiivistä etteikö sahaa voisi mukana edes pitää. Olen itsekkin työautossa sahaa pitänyt varmuuden vuoksi. Enkä suottaa. On niillä käyttöä joskus ollut.
Se toinen fiktiivinen yritys. Ei kai ne hoitamattomat taimikot vaikuta kuin omistajan puunmyyntiin.
Metsuri motokuski 14.7.2020, 10:02Olen sitä mieltä että jk-kasvatuksella ei taimiaines säästy sen paremmin kuin jaksottaisella. Tuntuu siltä että tilanne on päinvastainen. Vähempään taimiainekseen kohdistuu kovempi syöntipaine. Tästä on kyllä ihan perskohtaista kokemusta uk-puistosta jossa pienaukoihin syntyneet taimet on totaalisesti syöty.
Eipä kai tuohon syöntipulmaan ole muita ratkaisuja kuin järkevä hirvieläinkannan koko. Siitäkin huolimatta joku huono -onninen joutuu pettymään kun hirvet tahtoo laumaantumaan talvisin.
Metsuri motokuski 14.7.2020, 06:17Taitaa kemerassa olla myös ehto rinnankorkeusläpimitasta. Uskon että tuet jää saamatta.
Metsuri motokuski 13.7.2020, 21:54Outoa ilkkumista taas jätkältä. Emmehän me motokuskit ole noita turvamääräyksiä laatineet ja vaatineet. Kyllä ne tulee ihan muualta.
Tuohon energiapuuleimikon hakkaamiseen niin se on motolla ihan mielekästä puuhaa. Kun pohjat on hyvin raivattu ja kohde on selkeä niin mukavahan se on kaikki puut hakata samaan kasaan. Helppoa kuin heinän teko. Olen itsekkin joskus hakannut visakallon mainitsemalla tyylillä ja mukavinta harvennusta se on tehdä.
Metsuri motokuski 13.7.2020, 16:01Olen ymmärtänyt että pääosin nämä sijoitusrahastot etsivät hyvä puustoisia tiloja. Ei tässä ole montaakaan vuotta kun eräs sijoitusrahasto myi koko metsäomaisuutensa ulkomaiselle sijoittaryhmälle. Ilmoitti kaupan jälkeen että on jälleen halukas ostamaan hyvä puustoisia tiloja. Miksiköhän ?