Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,921 - 5,930 (kaikkiaan 9,995)
  • Metsuri motokuski

Itse olen ollut toimijana kyseisessä palveluksessa. Alussa olinkin hyvin ahkera soittelija hoitotöiden kyselyjen perään. Huomasin hyvin nopeasti että osa vain hinnoittelee töitään ja osaan oli jo yhtiöt ostaneet työt. Olen saanut yhden työn tuota kautta.

Nyt en ole enää edes käynyt sivuilla ja työt ole saanut muita reittejä myöten sen verran kun haluan tehdä.

Jotenkin tuntuu siltä että idea on hyvä mutta metsänomistajat eivät käytä palvelua niin kuin se on ajateltu. Minusta metsänomistajat voisivat olla itsekkin aktiivisia ja pyytävät tarjouksia hoitotöistä sinne kirjautuneilta.

Metsuri motokuski

Minä pyöräytän aina istutustyössä vakan toisen pakaran päälle ja otan taimen vähän kuin rahapussin perstaskusta. Lonkan päällä sivulla se haittaa vain toimintaa.

En tiedä onko mun ruumiinrakenne sen verran poikkeava että paremmin ja vähemmällä rasituksella saan taimet otettua hiukan takaa pakaran päältä.

Metsuri motokuski

Itsekkin olen tykästynyt tuohon normaaliin yksipuoliseen siniseen vakkan. Kun haen taimia niin mätän vakan täyteen ja otan yhden laatikon vielä vakan päälle. Näin vien yhden laatikon lähemmäksi istutusaluetta. Yleensä kuljetan tai kuljetutan ensiksi taimet aina aukon laitaan valmiiksi.

Metsuri motokuski

Kova on metsokanta aloittajan mailla kun tuollaisen alan ovat syöneet. Meillä ei ole vielä metsot sentään kuusentaimia syöneet. Männyn kylläkin.

Oiskohan joku muu elikko ne syönyt vaikka kauris tai tms.

Metsuri motokuski

Uskon että tänne pohjolan perukoille on vähän ulkomaalaisia tulossa joilla ammattitaitoa on riittävästi. Kaippa meidän ne on koulutettava. Toivottavasti tulijoissa on vain halukkaita opiskelijoita kun kortistosta niitä ei taideta saada.

Metsuri motokuski

Kortistossa on ihan kantasuomalaisia joita voisi nyt käyttää töihin. Olen aika vakuuttunut että kortistosta ei väkeä saada liikkeelle. Sieltä on parhaat jo kerätty ja lopuille taitaa olla enemmän tai vähemmän sijoittumisongelmia.

Suomi tarvitsee maahanmuuttoa yhä enemmän haluaa sitä persut tai ei kun omaa väkeä ei töihin saada.

Metsuri motokuski

Vastahan MH julkisuudessa kertoi että kuinka pieni osuus  heidän metsistään avohakataan. Tais olla jotain 5 % luokkaa. Kun kulkee heidän metsissään niin ihme että pääsevät noihinkin prosentteihin  on ne niin puhtaaksi hakattuja jo vuosia sitten. Jokainen voi katsoa vaikka ilmakuvia MH:n metsistä niin ei ole syytä kuin ihmetellä.

Metsuri motokuski

Muistan kun myö sahattiin varaukset niin luotiin hakasilla hirsi aina 45 asteen kulmaan ja sitten sahan kärkipyörällä ura sahattiin ja kovilla kierroksilla. Syvyyttä en osannut sanoa mutta ei se neljää – viitä senttiä syvempiä ollut. En tiedä menikö oikein kun kursseja ei käyty, mutta suorat seinät tulivat näinkin ja mökki on edelleen tukevasti pystyssä.

Metsuri motokuski

Eihän siinä vaan ole kirjanpainajan tuhoja jos kuuset vuotaa pihkaa. Mitä tuolla hakkuulla ollessani tuli huomattua että ei ne juurikääpäiset lahot hirveästi pihkaa vuotaneet muuta kun siinä vaiheessa kun alkoivat kuolemaa tekemään.

Metsuri motokuski

Mutta se ei olekkaan pointti. Jovainin mielestä kun metsäyhtiö maksaa tuon alvin se onkin isännän rahaa joka muodostuu alentuneesta kantohinnasta. Siten maksaja onkin puunmyyjä eikä metsäyhtiö.

Tätä jovainin yhtelöä voidaan verrata vaikka  mihinkä. Jos maitotilallinen myy maitoa meijerille ja meijeri maksaa alvia maitolitrasta niin meijeri maksaa alvin kuitenkin maitotilallisen alentuneella maidon myyntihinnalla. Kärsijänä on maitotilallinen. Meijerin alvia ei maksakkaan kaupan asiakas maito tai jogurttipurkilla vaan maatilan isäntä.

Tätä typerää skenaariota voi verrata vaikka soranmyyjään tai mihinkä tahansa tavaran myyjään.

Sitten kun vastaväittäjänä on joku jovain niin ihan sama vaikka seinälle kirjoittaisi muutosta ei tule tapahtumaan.

Täällä ne isännöttömät miljardit pyörii…..

Esillä 10 vastausta, 5,921 - 5,930 (kaikkiaan 9,995)