Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
En ole kyllä koskaan varjostellut oksilla kylvöjä tai sitten peitellyt siemeniä. Liekö hyvistä olosuhteista johtuen on itäminen tapahtunut vähän liiankin hyvin. Itse olen vyölaukusta heittänyt ”hyppysellisen ” siemeniä laikkuun ja itämisessä ei ole ollut moittimista. Täytyy vain olla keväällä aikaiseen liikkeellä että maakosteutta on riittävästi.
Metsuri motokuski 3.4.2020, 06:13Hyvin on tolopaisella elämäntavat kohdallaan kun tuohon aikaan alkaa ruuan tekoon ja saunan lämmitykseen.
Metsuri motokuski 3.4.2020, 06:11Isot on laskentatapojen heitot. Mielenkiintoista olisi nähdä kuinka eri toimijat ovat lukuihin päässeet.
Metsuri motokuski 3.4.2020, 06:04Metsänmiehen linjoilla. Olen tehnyt jonkin verran käsinkylvöä laikkuihin isännille. Hyvin on lähtenyt ja helppo ja nopea tehdä.
Metsuri motokuski 2.4.2020, 19:52Minulla on sama tyyli kuin timpalla. Ilmoitan aina että en aio aloittaa mitään ruikutuskierrosta vaan todellinen tarjous pöytään heti. Sen jälkeen sitten valitsen niistä parhaan. Alussa tuli soittoja että olisivat halunneet vielä tarkistaa hintaa. Sanoin yleensä että myöhäistä.
Se etten ala huutokauppaamaan hintaa on minusta alentavaa toimintaa. Joillekkin se sopii. Minulle ei.
Metsuri motokuski 2.4.2020, 10:07Eikös tuo ennakko ole metsäkaupassa vähän kuin laina josta joutuu maksaan kulut kun lopullinen tilitys tehdään. Sen perusteella voisi käsittää että kyse ei ole varsinaisesta käteisvarasta vaan omaisuuden realisoinnista. Näinköhän pankit kuitenkin suhtautuu asiaan ihan käteisvarana samalla kun omaisuutta on myyty varojen saamiseksi ja vakuusarvot laskevat vastaavasti. Aika paljonhan tuo on kiinni henkilökohtaisista suhteista pankiin ja tilihistoriasta josta tolopainen kirjoittikin.
Metsuri motokuski 31.3.2020, 15:19En tiedä missä jätkä asustelee kun noinkin paljon on hirsirakentajia. Meillä Keski-Suomessa ei taida olla kuin yksi varteen otettava hirsirakentaja Karstulassa. Sille ei läheskään kaikki hirsiaihiot mahdu mitä tarjolla on.
Metsuri motokuski 31.3.2020, 13:36Nyt en kyllä muista mitä terveydenhuoltoa se Sipilä alasajo. Meillä ei ainakaan ole terveyspalvelut miksikään muuttuneet. Samat jonot ne ovat julkisella jokaisen halituksen jälkeen enkä usko että Marinin hallitus saa jonoja purettua.
Korona kuolleisuus ei ainakaan vielä ole edes sitä luokkaa mitä kausi-infulenssaan kaatuu. Mutta katsotaan mihinkä se muuttuu. Viimeisten tilastojen mukaan ollaan samoissa lukemissa kuin kausi-infulenssan kohdalla.
Metsuri motokuski 31.3.2020, 13:29Paljonko näitä pelkkahirsiä tai lamellihirsiä pitäisi leimikosta tulla että se kannattaisi kuljettaa oikealle jalostuslaitokselle ? Mitäs sitten tehdään jos kyseisistä tuotteista ei ole tarvetta jalostuslaitoksilla ? Mihinkä ne sitten laitetaan. Uskon että jätkän idea on kannatettava ja myös järkevä toimenpide, mutta rahtikuljetukset sekä jalostuslaitoksen oikea-aikainen tarve voivat olla tuotteen menekin esteenä. Toinen on sitten hinta. Millä hinnalla jalostuslaitos on valmis ottamaan tuoteen vastaan tehtaan portilla. Saavatko he saman tuotteen jo lähempää edullisemmin (maksavat huonomman kantohinnan paikkakunnalla). Nyt näyttää siltä että jalostuslaitokset enemmänkin narisevat puun kalleudesta kun ovat valmiita maksamaan siitä lisähintaa,
Metsuri motokuski 31.3.2020, 13:17Planter: Maa-ja metsätalousminiteriön alaisen alueellisen riistaneuvoston puheenjohtaja, joka on myös valtakunnallisen riistaneuvoston varapuheenjohta, nuiji pöytään tavoitteita 4-5,5/ 1000 ha, koska alueen pienen hirvikannan leikkaaminen olisi hänen mielestään kohtuutonta.
Tekstisi perusteella kyseinen virkamies on tehnyt virkavirheen. Tee valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Ei maksa mitään ja hän tutkii virkamiehen ja myös ministeriön toimien laillisuuden.