Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,051 - 6,060 (kaikkiaan 9,990)
  • Metsuri motokuski

Ei tuo pari sataa oikein riitä kuin viikonlopuksi kun kaikki työ vuoden aikana lasketaan. Sen vuoksi en ole koskaan hirvenlihaa myynyt kun hinta on niin suuri jos kulut pitäisi saada katettua. Mutta rahalla ei voi harrastusta hinnoitella. Mielestäni hinta on hyvin kohtuullinen vielä. Naapuriseurassa osanottomaksu 800€ ja se on jo sellainen summa etten sitä olisi valmis maksamaan.

Metsuri motokuski

Miksi pitäisi saada ? Nytkin varaajassa on 50 astetta ja tarvittaessa kymppi tulee lisää. Hyvin on riittänyt.

Metsuri motokuski

Luojan kiitos. Luulin että olen ihan tyhmä kun en ymmärtänyt tekstistä mitään. En vain kehdannut tänne siitä kirjoittaa. Valta-ahoa on kehuttu paljon että hän osaa selittää asian kansankielellä. Se on tutkijassa hieno piirre.

Metsuri motokuski

Minusta se talkoopäivä tuossa yhteydessä on väärä termi ja antaa väärän kuvan. Minusta että saan metsästää ja olla hyvien kavereiden kanssa metsällä ei ole talkootyötä.

Jos se olisi talkootyötä niin en takuulla sitä teksisi.

Metsuri motokuski

Minusta varmaan se ”ongelmaporukka” hirivikantojen osalta metsänomistajien joukossa on tuo 40% joukko. Yleensä on niin että ne jotka näkevät myös metsästysmahdollisuuden tärkeäksi on myös riistakannan suojelijoita koska omat intressit kohtaavat silloin parhaiten.

Jos tuo 60 % joukko haluaa pistää ruotuun omansa niin kaiketi panostus pitäisi kohdistaa tuohon 40 % joukkoon. Olettaisin myös että mitä vähemmän metsänomistajalla on metsäpinta-alaa sen vähemmän hän on huolissaan sen tilasta. Toisaalta on myös paljon perikuntien ja yhtymien tiloja joissa kaikkien omistajien  kanta eläinten määrään , metsästykseen ja eläinten vahingollisuuteen ei ole niin selviö.

No onneksi nyt alkaa tutkimus jossa ainakin osin näitä asioita halutaan selvittää. Mutta poistaako se ongelmaa niin se jää nähtäväksi.

Metsuri motokuski

Talkopäivät ovat yleensä työteko päiviä jotka yleensä edesauttavat metsästystä, riistanhoitoa tai seuratoimintaa. Pienpeto ja muu on sitten metsästystä eivätkä ole talkootoimintaa. Seuroilla on yleensä talkoovakuutukset joilla jäsenten tapaturmakorvaus hoidetaan. Verottaja hoituu sillä että että seuratoiminta joka on julkisyhteisöllistä kuuluu verottoman työn piiriin.

Meillä päin talkoita on paljonkin ja jos niihin ei osallistuta kovaus suoritetaan rahana. Talkootoiminta antaa oikeuden myös jäsenelle metsästysoikeden.

Meillä maanomistajien ja metsästäjien suhde toimii sillä kunnostamme myös talkoissa teitä, istutamme taimia sekä maalamme maanomistajien taloja. Joitakin mainiten.

Metsuri motokuski

Itse olen kanssa vaihtanut puulämmityksen maalämpöön ja olen kustannuksista paljon täälläkin kirjoitellut. Minulla kävi niin että vaihtoehtona oli että uusinko puulämmityksen vai teenkö jotain muuta. Päätin että kun puulämmitysjärjestelmä tuli tiensä päähän niin siirryin maalämpöön. Onhan se vaivaton ja erinomainen. Enkä tarvinnut sulakkeita vaihtaa vaikka 3x 20A pääsulakkeet kun en sähkövastuksia kytkenyt järjestelmään. Yleensä ongelma noissa maalämmöissä on että ostetaan liian pienet järjestelmät, edullisuuden nimissä, jolloin osa lämmöntuotoksesta otetaan sähkön kautta. En ole pettynyt järjestelmään ainakaan vielä.

Metsuri motokuski

Jätkällä väärä lähestymistapa. Neiti keskinkertainen mutta opettaja erinomainen lähes täydellinen. Sillä reseptillä menestystä tulee.

Metsuri motokuski

Naiset ovat erinomaisia metsäkoneiden kuljettajia. Ainoa ongelma heillä usein on että yleensä remontintekotaito ei ole niin hyvä kuin pojilla. Mutta sekin korjaantuu ajan kanssa. Erinomainen työpari.

Metsuri motokuski

Kyllä kannattaa raivata. Ota liikunnan kannalta ja saathan siihen kemeran vaivan palkaksi. Itse kun tekee niin ei maksa mitään. Kun raivaat niin etene rintamana ja korkeintaan metrin levyisenä kaistana ja niin että tuulee tehdylle alueelle päin. Sahattuja risuja ei saa kaataa raivaamattomalle alueelle. Tuolla tavalla kun teet niin ei ärräpäitä lähde. Hidasta mutta helppoa. Tärkeintä on katsoa tuulen suunta ja aloittaa alueen raivaus aina niin että koskaan tuuli ei kaada risuja raivaamattomalle alueelle.

E puukin tarvitsee ennakkoraivauksen joten raivaukselta et taida säästyä mitenkään.

Esillä 10 vastausta, 6,051 - 6,060 (kaikkiaan 9,990)