Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Supikoira luokiteltiin yhdeksi pahimmaksi haittaeläimeksi Suomen luonnolle ja sen vuoksi päätyi haittaeläinluettelon kärkeen ja lähes vapaan metsästyksen piiriin vuodenajasta riippumatta. Se siitä kannansäätelystä.
Metsuri motokuski 28.1.2020, 10:47Metsäkonesektori ei ole lakon piirissä. Mutta jos lakko jatkuu kovin pitkään niin korjuutakin aletaan rajoittamaan.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 22:15Kannattaa jesse nyt rauhoittua. Minusta nuori isäntä kertoo ihan hyviä pointteja. Itse toimin vuosia luottamusmiehenä ja kävin aika paljon ay koulutuksissa. Kyllä siellä alkoi jo viimeistään nähdä missä mennään ja kenen rahoilla.
Velka on aina velka ja kai se pitäis joskus saada maksettua. Itse olin nuorempana aika velkainen ja nyt yli 20 vuotta velaton. En voi kiistää etteikö nyt asiat ole paremmin taloidellisesti.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 20:24Niin olen ymmärtänyt myös. Ihmettelen vain että metsäkeskuksen ohjeistus ja tukipolitiikka on tätä vastaan.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 20:19Kyllä minunkin kokemukset ovat nuoren isännän kaltaiset. Ei sellaista työpaikkauskollisuutta ei enää löydy kuten ennen. Hyvä niin. Tuohon lainojen siirtoon lakon takia niin varmaan parempiakin syitä lainan lyhennysten lykkäämiselle on kuin muiden järjestämä työtaistelu.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 19:15Tietääkseni paperimiehille koulu on. Taitaa olla kolmi vuotinen. Jätkä ex opettajana varmaan tietää enemmän.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 17:54Näytyi metsäkeskukselta tulleen kirje että aukoksi hakattujen suometsien kunnostusojitukseen saa kemera tukea. Maksimi määrä ojia tais olla 280m / ha. Aukon istutukseen ja muokkaukseen ei saa. Mitenkähän tämä käy yksin ilmastopäästöjen kanssa ?
Metsuri motokuski 27.1.2020, 17:45Ei tämä työmarkkinapoliitiikka ole mitenkään helppoa. Ay liike haluaa jäseniä ja heidän täytyy lunastaa jäsenmaksun maksajille työnsä tulos. Viimeinen neuvottelukierros oli kai ensimmäinen jossa heikennettiin työntekijän asemaa. Moni duunari lopetti jäsenmaksun maksamisen. Ei taida olla toista mahdollisuutta samanlaiseen ratkaisuun. Luottamus on palautettava jäsenistön suuntaan.
Minusta nyt asiat eivät riitele. Periaatteet ja uskottavuus riitelee. Työnantaja tietää sen että aina ei voida palkkoja ja etuuksia nostaa. Jossain on noston hiljennyttävä. Kilpailukyky on päivänsana glopaalissa markkinoissa.
Toivottavasti järki voittaa. Monella työntekijällä ei ole varaa lakkoon. Tiedän että meidänkin perheessä ei voida kolmeksi viikoksi kotiin jäädä. Nuorisolla on asuntolainoja ja nekin on maksettava.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 17:36Niin taida aika moni meistä tehdä vaikka tiedostamme kokopuukalusteen paremmuuden. Hinta ja käyttöarvo sekä käyttöennuste kuitenkin ratkaisee aika paljon.
Metsuri motokuski 27.1.2020, 17:31En usko että sellaiseen kauppatapaan mennään kaikkien leimikoiden osalta että tukkiosuudesta maksetaan tukin hinta laatuun katsomatta. Toisaalta se on myös epäoikeudenmukainen koska huonolaatuisten leimikoiden hinnat siirtyvät myös parempiin leimikoihin. Eikös täällä ole paljon kirjoitettu että laadusta pitäisi paremmin maksaa.
Kyllä minä ainakin tavaran ostajana haluaisin että se tuote jonka ostan olisi myös laadultaan sellaista että se täyttää ne vaatimukset jotka sille asetan. Saman uskon varmaan puiden ostajan miettivän. Mieluimmin niin olisi parempi että hyvästä tuotteesta parempi hinta ja huonosta tuotteesta huonompi hinta. Eikä niin että hyvällä tuotteella kompensoidaan huononkin tuotteen hintaa.