Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,211 - 6,220 (kaikkiaan 9,990)
  • Metsuri motokuski

Itse olen käyttänyt Pelttoreita eikä niitä voi hyväksi kehua. Aino jolla niihin saa hieman käyttöaikaa on kun tulee metsästä välittömästi purkaa pehmusteet irti. Radio on tosiaan ääneristeen takana heti ja arka kosteudelle. Muutenhan Pelttori on hyvä ja vaimennus erinomainen. Ammttikäytössä ei tahdo vuotta päästä kun radio on sökö. Nopeimmin radio levis kolmessa kuukaudessa kun en heti eristeitä irti ottanut päivän jälkeen. Luulisi yli sadan euron suojamilla olevan hiukka parempi kestävyys.

Metsuri motokuski

Kyllä näin on tehty ja jopa omakohtaista kokemusta siitä että kaapeli valettu betoniin kallion päälle.

Metsuri motokuski

Kyllä koivutukille tilausta on jatkossakin. Ongelma voisi olla koivukuitu kun jossain päin Suomea se ei tahdo mennä kaupaksi. Täällä meilläkin sitä ajetaan voimalaitokseen polttoon. Jotta hyvää koivutukkia saadaan niin pitää silloin kuidullekkin olla menekkiä.

Metsuri motokuski

Jospa siinä ostettiin kilpailijoita ulos ja siten kasvatetaan omaa liikevaihtoa. Näinhän tehdään metsäkonepuolella aika usein. Isompi firma polkaisee taksan niin huonoksi että pienempi menettää vähäisenkin kannattavuuden ja firma kaatuu tai se joudutaan myymään. Vallataan markkinaosuuksia.

Metsuri motokuski

Jos traktorilla meinaa kuskailla niin verolappuhan pitää hankkia ajopäiväksi. Muutoin saattaa tuotto kadota hyvinkin nopeasti laittomalla polttoaineella ajeluun.

Metsuri motokuski

Nopettaisiko se ennallistamista jos ojat vain padottaisiin eikä mentäisi peittämään ojia. Silloinhan päästöt jäisivät selvästi pienemmäksi.

Metsuri motokuski

Juuri näin. Itse ottaisin koivut pois jokatapauksessa.

Metsuri motokuski

Ei varmaan olekkaan vähentynyt viimeisen 30 vuoden aikana. Mutta kun otetaan aika 60 -70 luvuilla niin varmasti on. Muistan hyvin kun isän kanssa pystykorvilla metsästettiin niin useita lintuja saatiin aamuisin. Eikä ne loppuneet. Nyt samat metsästysmaat ovat uudistuneet ja metsän rakenne muuttunut metsäkanalinnuille huonompaan suuntaan. Se on vain valinta. Metsän rooli on muuttunut ja joku siitä hyötyy ja toinen häviää.

Metsuri motokuski

Auttaahan se rajoitin kuitenkin tiukallaa maapohjalla putken painamisessa maahan. Palkkahommissa saattaa muokkaus olla tehty jo edellisenä syksynä ja savipohjainen maa ehtii kovettua aika paljon.

Metsuri motokuski

Käytönnössä nykyiset istutusputket pitää säätää niin että istutus tulee niin syvään kun painojalka antaa myöten. Itse ainakin lyön tällä samalla sääädöllä kaikkiin maapohjiin ja mätäs tyyppeihin. Jos on hiekkapohjainen korkea mätäs potkaisen osa hiekasta pois mättään päällä että saan taimen tarpeeksi syvään.

Esillä 10 vastausta, 6,211 - 6,220 (kaikkiaan 9,990)