Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Paljonko sitä pitää nostaa? Itse en tuohon usko ollenkaan. Eihän taimikonhoitoja tehdä kuitupuu mielessä. Kyllä kai se tukkitilin teko pitäisi olla kirkkaana mielessä ja vielä mahdollisimman lyhyellä kasvatusajalla. Itse olen aina kertonut että kyseessä on ensiharvennuksella hoitohakkuu joka tähtää nopeaan kasvuun ja laatuun. Toisaalta eihän eh ole tähänkään mennessä ollut tapiollista.
Metsuri motokuski 2.1.2020, 14:08Taisi se Salekin uuden vuoden puheessa peräänkuulutti keskustelun taitoa. Asiasta voidaan olla eri mieltä, ja pitääkin olla, mutta kuinka asian ilmaisee onkin sitten taitolaji. Henkilökohtaisuuksin meneminen ei varmaan ole se paras keino. Jospa meistä jokainen osattaisiin otta koppi tästä salen aloitteesta.
Metsuri motokuski 2.1.2020, 14:02Samaa mieltä. Noinkin järeään metsään tehtävä terveyslannoitus ei vastaa tarkoitusta. Ei se väärä puu oikea kuitenkaan eikä kuitu niin suora tarvii ollakkaan etteikö sellukattilaan kelpaisi. Parempi alkaa alusta ja hoitaa terveyslannoitukset taimivaihesta alkaen. Silloin on joku mahdollisuus saada vielä kunnon tukkitili joskus.
Metsuri motokuski 2.1.2020, 13:58Kyllähän tuo on aika ajankohtainen asia. Paikallinen sanomalehti kirjoitti enson kuusniemen sanoin että 100 milj. euroa jää saamatta puumyyntitiliä tulevaisuudessa puutteellisten taimikonhoitojen vuoksi. Onhan se melkoinen raha. Joten suorittavan kommentit ja kuvat ovat olleet hyvinkin aiheellisia vaikka niistä moni närkästyykin.
Siinä olisikin melkoinen viisastenkivi joka kertoisi miten hoitorästit puretaan kustannustehokkaaksi. Jokaiselle varmaan kelpaisi että yhteiskunta rästit hoitaisi, mutta tuskin se on koskaan mahdollista. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Niin kai se kuitenkin on.
Metsuri motokuski 1.1.2020, 19:33Minä uudistaisin kuvion vajaatuottoisena ja antaisin boorin heti taimivaiheessa. Tarkoituksena kasvattaa hyvää tyvitukkia heti alkuunsa.
Metsuri motokuski 1.1.2020, 16:51Aika outoa on monen matikkataidot. Jos yhteiskunta työntää verollisia tukieuroja niin outoa että joidenkin mielestä niitä ei kannata ottaa. Varsinkin kun nykyiset kemerat ovat ihan oikeassa kohdin ja helposti saatavissa.
Metsuri motokuski 1.1.2020, 16:48Kuittikauppaa kannattaa harkita vasta sitten kun on varaton eikä tulevaisuudessakaan halua omaisuutta hankkia. Uskon että visakallolla on merkittävä omaisuus hallinnassa että aika arveluttava hanke. 🙂
Metsuri motokuski 1.1.2020, 10:03Eiköhän ole paras että ei ”kuittailla” täällä keskustelun aloittajalle. Opiskelija pyytää apua pro graduun ihan vilpittömästi. Ne jotka haluaa auttaa niin yhteyttä ao henkilöön ja muut voisivat olla kirjoittelematta ja viisastelematta.
Metsuri motokuski 30.12.2019, 20:44Jos meidän pihalla susi pyörii satakin kertaa vuodessa niin en paljon kaatolupia kyselis. Onneksi näin ei ole.
Metsuri motokuski 30.12.2019, 19:47Jesse ei varmaan ole miettinyt asiaa tarpeeksi pitkälle. Lehdessä oli yksikin maanomistaja kirjoittanut jonka pihassa oli susi vieraillut sata kertaa vuodessa eikä kaatolupaa vain tullut. Kaikilla asioilla on myös kääntöpuoli, joka aina ei ole vähäpätöinen.