Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Olen Anneli varmaan perehtynyt myös postin tulostavoitteisiin. Tiedät varmaan minkä tulostavoitteen on valtio postille asettanut. Sama koskee mh:sta varmaan. Sekin tulouttaa valtiolle kymmeniä miljoonia. Voisihan sekin varmaan vähentää hakkuuta koska tienaa niin paljon että on varaa jakaa sitä valtiolle. Mikä ongelma se on että mh:lle tulisi vaikka määräaikainen aukkohakkuukielto kun se nytkin liian rahan työntää valtion kassaan.
Metsuri motokuski 14.11.2019, 11:25Olen joutunut perehtymään jonkin verran fsc sertin että myös hcv kanssa. Kyllähän se on niin että aika merkityksettömiähän ne ovat. Ne alueet joita se koskee suoja-alueineen niin ovat aika pieni tekijä metsänkasvatuksessa. Yleensä ne alueet jotka kuuluu jättää hakkuun ulkopuolelle niin ovat niin huonoja metsiä että merkitystä ei juuri ole.
Eri asia on silloin jos päätehakkuukuvio sisältää paljon lahopuuta ja se sen vuoksi saa hakkuurajoituksen joko kokonaan tai osin. Mutta voidaan kysyä että olisiko hakkuut voitu tehdä jo aiemmin eikä päästää metsää tuohon kuntoon.
Metsuri motokuski 14.11.2019, 11:16Onhan tuo luke kuitenkin valtion virasto jonka pitäisi tuottaa totuudenmukaista aineistoa päättäjien käyttöön. Jos nyt lasketaan puolet pileen niin onhan se metkityksellistä. Itse kun olin aikoinani valtion virkamies ja tuotin aineistoa päätöksentekijöille niin minulla ainakaan ei ollut pokkaa esittää sellaisia tuotoksia jotka luke nyt tuottaa. Keneen sitä päättäjien pitäisi luottaa jos ei valmistelijoihin voi luottaa ?
Metsuri motokuski 14.11.2019, 11:04Uutisissa tais olla että luke oli laskenut väärin suomen luonnon hiilensidontakyvyn. Eikä yhtään enemää kuin puolet pieleen. Siinä sitä taas laskeskellaan. Milloinkahan joku kertoisi oikeat luvut ja sen mukaan vois toimia tehdä. Nyt näyttää siltä että hallitusneuvotteluissa suunnitellut toimet on hirveästi alakantissa. Voi olla että mitkään toimet eivät riitä siihen että lopputulokseen päästään ettei kansantalous romahtaisi.
Metsuri motokuski 14.11.2019, 10:59Paljonhan sitä ollaan keskusteltu onko valtio oikea taho yrityksen omistajaksi. Ehkä silloin kun on avaintoimiala kuten kantasähköverkkoyhtiö. Siinä on monta puolta mutta nyt tuntuu siltä että valtio ei ole oikea taho postin omistajaksi. Ongelma on se että poliittiset tahot puuttuvat yrityksen johtamiseen, jotka eivät vastaa yrityksen tuloksesta. Siinä mielessä tolopainen on oikeassa, vaikka värikkäästi asian ilmaisee.
Metsuri motokuski 13.11.2019, 19:28AC sinun päälläsi taitaa kasvaa jo koiranputkea kun täältä öljy loppuu. Kyllä ne tulevaisuuden sukupolvet hoitavat ne sorkkaeläimet jos tarvetta on. Ei sinun siitä murhetta tarvii kantaa.
Metsuri motokuski 13.11.2019, 19:14Suomen biopolttoaineen tuotanto ja sen määrä ei ole ollut koskaan kiinni hirvistä. Ei nyt eikä tulevaisuudessa. Eiköhän kyse ole kuitenkin siitä että normi polttoaine on vain niin paljon halvempaa.
Metsuri motokuski 13.11.2019, 18:47Se että se ei pidä paikkansa.
Metsuri motokuski 13.11.2019, 14:46Kirjoitusten perusteella näytyäisi olevan ”helppoo kauraa” koko kunto ja terveystesti.
Metsuri motokuski 13.11.2019, 12:34Eihän nuo puut mene kaupaksi näilläkään määrillä. Kolme viikkoa on tänäkin vuonna MG:n metsäkoneet seisseet. Samoin kaikilla yhtiöillä on ostorajoitteita nykyisillä hinnoilla. En tarkoita sitä että taimet pitäisi hirvieläimille syöttää mutta ei se pelkkä puun tuotannon lisäys autuaaksi tee. Jos lähdettäisiin aluksi siitä että laitetaan päätehakkuukielto valtion metsiin ja aletaan kasvattaa jatkuvaa kasvatusta siellä missä se edes jotenkin toimii (todennäköisesti ei missään) niin tulisi reserviä puumääriin ja kaikki saisi kalikat myytyä.