Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,401 - 6,410 (kaikkiaan 9,990)
  • Metsuri motokuski

Pealille tiedoksi että enää ei ole montaa kouramallia jossa paksuus mitataan vetorullilta. Mehtäukko kirjoitti ihan oikein. Hän tarkoitti vetorullamittauksessa paksuusmittausta, joka on mittaus sekin.

Remielle sen verran että tuo muutos on tehty jo aikaa päivää sitten moton kourien ohjaukseen joten se asia on kunnossa. Tuolla korjauksella itseasiassa korjattiin tyvitukin tilavuutta pienemmäksi, joka oli myyjälle huono vaihtoehto.

Metsuri motokuski

Rautalammilla ei tuossa ajassa ole mikään koivikko ensiharvennuskunnossa. V jalkanen saa puhella mitä haluaa. Aikaisin koivikkoharvennus jonka olen tehnyt on 16 v istutuksesta. Sitäkin isäntä hoiti kuin kasvimaata. Enemmänkin ne ovat olleet noin 20 v istutuksesta.

Metsuri motokuski

Sama itsekkin. Kun raivuulla olen sen 6-7 tuntia en paljoa eväitä kanniskele. Juomista ja pari leipäpalaa mukaan eipä muuta. Kotona sitten syödään.

Metsuri motokuski

Ei tarvitse hävetä. On se niin huono ohjelma että eipä tule katsottua vaikka naapurin kylän miehiä onkin.

Metsuri motokuski

Uskon että tuolla jovainin mallilla puunmyyjä ei saa korjuuta välttämättä yhtä edullisesti kun yhtiön korjuuketjulla. Siinähän yhtiö takaa tietyn vuosittaisen hakkuumäärän jonka perusteena korjuuhinta on. Nyt jos metsänomistaja kilpailuttaa aina oman korjuun niin korjuuhinta tulee taatusti nousemaan kun yksikkömäärät ovat pienet ja toiminnalla ei taata mitään vuosittaista hakkuumäärää.

Tuo jovainin malli on ihan sama kuin taloteollisuuden lvi urokointi jossa työnteettäjä kilpailuttaa urakat.

Siinä olen jovainin kanssa samaa mieltä että ainakin osa korjuunhinnoista on puun kuutiohinnoissa. Sen huomaa jo siitä että pitkien kulkuyhteyksien takana oleva puu on pienempi hintaista kun lähellä teollisuutta oleva puu.

Metsuri motokuski

Mitä vähemmän syö sitä nopeammin pääsee kotiin. 🙂

Metsuri motokuski

Eihän sulla  vain ole keliakia.

Metsuri motokuski

Kk:si sitten oli vielä kärpäsiä ihan riittävästi. Eilen vielä yksi puraisi rinnasta hirvimetsällä ollessani. Vähenemään päin. Onneksi.

Metsuri motokuski

Mulla japanilainen neliveto jossa neliveto kytkeytyy automaattisesti. Siinä on 2 l bensakone ja kulutus on noin 8 l. Maantiellä vähän yli 7 l. Ennen oli nelivetoinen maasturi 3,2 l diesel koneella. Sillä kulutus oli 8-9 l välillä. Välillä ylikin. Tuntuu siltä että nykyään kulutuserot ovat tasoittuneet.

Metsuri motokuski

Kyllähän tämä verotus ja polttoaineiden pieni hinnanero ajaa väkisinkin bensiinin suuntaa kun verrataan dieseliä.

Esillä 10 vastausta, 6,401 - 6,410 (kaikkiaan 9,990)