Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,421 - 6,430 (kaikkiaan 9,990)
  • Metsuri motokuski

Varmasti kannattaa. Se toiminta on niin automatisoitu ja hyväksi todettu että taatusti jatkuu.

Metsuri motokuski

Vaikka täällä aiemmin arvostelin mhy:n toimintaa niin onhan se parempi metsänomistajalle että mitä enemmän toimijoita sitä parempi se on.

Täytyy vain muistaa että kukaan ei tee tätä hommaa toisen puolesta tai toisen hyväksi hyväntekeväisyydestä. Jokaisessa tapauksessa on liiketoiminta kyseessä ja mahdollisumman hyvä taloudellinen tulos. On sitten kyseessä kanta-asiakkuus tai valtakirjakauppa.

Metsuri motokuski

Miksi olisit lähtenyt kotiin ? Eihän sillä ole mitään tekemistä työajan kanssa. Täytyy kyllä ihmetellä arton laskentaa. Millä perusteella tuntihinnoittelu on yrittäjälle huonompaa. Sehän on vain kiinni siitä millä hinnalla työtään tekee. 0,8 ha voi olla urakalla ihan samanhintainen kun tuntitöinä. Kannattaa ihan joskus laskea mikä on keskimääräinen tuntihinta urakkatyössä. Se voi olla yllätys kun tarpeeksi pitkä on tarkastelujakso.

Metsuri motokuski

Se on tiedostettu jo mh:llakin. Aukkojen hakkuut vain kiihtyy.

Metsuri motokuski

Olen kyllä Arton kanssa ihan eri mieltä. En ole koskaan tuntihinnalla tehnyt niin hitaasti että samaan ansioon pääsee urakalla puolella ajan käytöllä. Eihän se tuntihinta voi olla niin pielessä että tarvii metsässä olla 8 tuntia ja urakalla 6 tuntia samaan tulotasoon pääsemiseksi. Silloin laskentatapa on kyllä väärin. Jos tuollatavalla lasketaan ja tarjouksia tehdään niin ei ole ihme että tähän tilanteeseen on tultu.

Pahinta lienee se että työn tarjoaja laskee tiheydet ja taksan ja antaa työntekijälle valinnan tehdä tai olla tekemättä. Kyllä se hinnan määrittely tulee tapahtua tekijän puolelta.

Metsuri motokuski

Niin se metsäkoneen hybridi on vain hetkellisen huipputehon lisä tuoja. Kyllä siellä edelleen se polttomoottori on pääosassa. Akut ne ovat ongelma metsäkoneessakin tai niiden heikkous ja paino.

Nyt ei taida olla kuin yhdellä merkillä hybridi ja sen rooli tuotoksessa on enemmänkin markkina-arvo.

Metsuri motokuski

Niinhän se on kun vuosia tuolla metsässä töitä tekee niin työtahti muodostuu vakioksi. On sitten urakka tai tuntityö niin työtahti on sama. Itse olen kyllä huomannut että usein tuntitöinä raivuu on tullut isännälle edullisemmaksi kun urakkahintaan ei tarvii laittaa huonon kohteen lisää.

Vakioasiakkaat eivät enää edes kysy urakka tai tuntihintaa. Silloin olen tehnyt tuntihinnoilla ja poikkeuksetta on se ollut halvin ratkaisu.

Metsuri motokuski

Kyllä taneli on oikeassa. Harvoin yksityisen metsät kauttaaltaan on niin hyvin raivattuja että riistatiheköistä puute tulee.

Metsuri motokuski

Itse olen siellä ollut muutaman vuoden työntarjoajana. Olen saanut sieltä yhden työmaan. Jonkin verran olen tarjouksia tehnyt mutta pääosa metsänomistajista haluaa tehdä työn itse, vaikka tarjouksen piirin sen laittavatkin. Samoin jonkin verran olen hävinnyt tarjouksia sillä kun yhtiöt ovat tehneet hakkuut niin ovat myyneet metsänhoidon samalla. Onhan se helppo ratkaisu.

Toinen ongelma on siinä että asiakkailta puuttuu sähköpostiosoitteet jonne tarjouksen voisi jättää. Toisilla ne on mutta ei kaikilla. Monet eivät myöskään vastaa tuntemattomiin puhelinnumeroihin joten yhteydenotto ei käy kovinkaan kätevästi.

Itse laitoin aika paljon painoa järjestälmälle että se voisi olla hyvä kanava metsänomistajien ja urakoitsijoiden välillä. Nämä markkinat ovat aika suljetut markkinat vanhojen toimijoiden toimesta että valmiutta avoimeen kilpailuun ei tahdo löytyä.

Metsuri motokuski

Sama havainto täällä. On sitten kyse mhy:n , mh:n tai yhtiöiden metsureista. Harva on tyytyväinen työhönsä. Kun tekijät vähenee niin kohteet pahenee.

Esillä 10 vastausta, 6,421 - 6,430 (kaikkiaan 9,990)