Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,481 - 6,490 (kaikkiaan 9,989)
  • Metsuri motokuski

Kuinka paljon PP:n metsissä todellisuudessa haulikolla räiskitään. Metsähallitus oli kieltänyt teräshaulien käytön mutta on perunut se aiheettomana. Lyijy on ravintoketjussa todellinen ongelma vaikka ei varsinaisesti syökkään haulia. Lyijystä jää aina jäämiä lihaan ja niiden välttäminen on järkevää.

Metsuri motokuski

Minusta nuo kumpikin henkilö on erittäin älykkäitä ja häikäilemättömiä henkilöitä. Ne käyttää ja ohjaa äänestäjiä niin että ovat päässeet maansa kärkipoliitikoiksi. En millään voisi moittia noiden henkilöiden älykkyyttä kun ovat päässeet maidensa kärkipoliitikoiksi.

Metsuri motokuski

Tuohan olis ihan järkevä ratkaisu monelle yhtymälle ja perikunnalle.

Metsuri motokuski

Oliskohan guukkelille kuitenkin tärkeintä sähkönhinta ja toimitusvarmuus. Hamina on hyvä paikka kun sinne on tarvittava sähköinfra valmiina.

Metsuri motokuski

Minusta tuo tiirolan vastaus on hyvä ja linjaus selvä. Sitä on turha vatvoa enää. Sen voi sanoa että syy taitaa olla kuitenkin meissä metsästäjissä. Tarkoitan tässä maattomia ja maata omistavia metsästäjiä. Toinen syyllinen on ilman muuta riistaviranomaiset jotka eivät ole kyenneet arvoimaan hirvikannan kokoa oikein. Vuodesta toiseen arvio on heittänyt ja kanta sahaa sen vuoksi huomattavasti

Tänä syksynä o len jahtipäällikkö ja lupaan että kaikki hirvet tapetaan mitä lupa sallii. Samoin kohdistan kaadot naaraisiin jolla kanta pitäisi pienentyä. Meillä on 10 hirven kaatolupa ja kokouksessa oli puhetta että vain kuusi kaadetaan ettei hirvikanta pienene. Onneksi sen sain torpattua ja nyt yritetään kaataa kaikki. Toivonkin että te metsänomistajat otatte asian puheeksi viimeistään peijaisissa että kaikki lupa hirvet tulee kaataa. Tiedän että metsästäjien intressissä on säilyttää vahva hirvikanta harrastuksen jatkuvuuden suhteen. Ainoastaan te metsänomistajat voitte omalla painostuksella hoitaa asian oikealle raiteelle. Sama koskee kaurista ja valkohäntäpeuraa.

Metsästäjät eivät sitä näköjään tee  omaehtoisesti ilman painostusta

Metsuri motokuski

Uskon että maksetaan jos erikoispuulla olisi niin paljon kysyntää että kannattavuus muodostuisi. Nyt ei niin ole että kannattaa pieniä eriä kuskata paikasta toiseen.

Metsuri motokuski

Tuo jätkän logiikka toimii käytännön työssä hyvin jos on tuuleton ja tasainen maasto. Rinnemaasto ja tuuli tekee omat rajoitteet. Itse olen huomannut että myös oksien painopisteellä on melkoinen merkitys. Itse olen huomannut että jokainen leimikko on vähän oma tapauksensa.

Metsuri motokuski

Onhan tuo yläharvennusten  käyttö aika riskaapelia. Olettamus lähtee siitä että alikasvokseen jääneet samanikäiset puut saavat yläharvennuksessa kaadettujen puiden kasvunopeuden. Siihen en taida uskoa. Kilpailussa toiseksi jääneet eivät saavuta samaa kasvua kuin ”voittajat”. En tiedä onko tarviskaan niillä jotka sitä tekevät. He varmaan haluavat jatkuva kasvupeitteen, joka on hyvä sekin jos jaksottainen kasvatus ei mielytä. Ne kokemukset jotka minulla on yläharvennuksista niin ei hirveästi kehuja satele. Monesti parin – kolmen vuoden jälkeen kun tuulituhoja on ilmaantunut tapeeksi niin aukoksihan ne ovat menneet. Ja tietenkin melkoinen rahanippu metsänomistajalle vähemmän.

Metsuri motokuski

Hidas tuntuu olevan. Ilmeisesti tuo soveltuu parhaiten kaupunkien puistometsien hoitoon ja joutomaiden kunnostukseen.

Metsuri motokuski

Ne ei tarvii mitään ohjeita. Kuskit on tehneet tuhansia kakkosharvennuksia ja ne osaavat sen. Mikäli haluat jotain ekstraa niin sitten voit neuvotella. Munaat vain itsesi kun menet pätemään.

Esillä 10 vastausta, 6,481 - 6,490 (kaikkiaan 9,989)