Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,521 - 6,530 (kaikkiaan 9,988)
  • Metsuri motokuski

Jos tuollaisen sopimuksen allekirjoittaa kun upm on laatinut niin metsänomistaja ei voi katkonnasta reklamoida ollenkaan. Vaikka sitten päätehakkuuleimikko hakattaisiin kuituun tai tukit katkotaan ihan miten sattuu. Itse en ainakaan hyväksyisi tuota uutta lausetta.

Metsuri motokuski

Kim1: niillä ainoastaan tukityöllistetään joutavanlaisia metsureita ja motokuskeja…

Tuskimpa kemeraa ole tehty metsuri ja konekuskien työllistämiseksi. Eiköhän tarkoituksena ole ihan oikeasti hoitaa nuoria metsiä valtion tuella puuhuollon turvaamiseksi. Jos tällainen tukimuoto on nähty tarpeelliseksi niin kaiketi sen kannattaa hyödyntää.

Metsuri motokuski

Uskon kuitenkin että kaikki pienpuu ei päädy energiaksi. Osa pienpuusta ohjautuu normaalisti kuitupuuksi. Tuossa laissahan on läpimittaraja jonka ylittävästä läpimitasta ei tukea makseta. Sen vuoksi päätyy osa tuen saaneista leimikoista normaaliksi kuituleimikoksi kunhan läpimitta ei ylity.  Tästähän taisi olla tolopaisella taannoin esimerkki omasta puukaupasta.

Metsuri motokuski

Kk:lla ei taida olla mökkiä. Minulla on ja ihan tarpeeksi siinä on kuluja ilman veronkorotuksiakin.

Mikä siinä puuliiterissä jesse on niin huonoa. Minä kun meinasin sellaisen mökille rakentaa. Nyt poltinpuut ovat olleet pressujen alla sekä peltien alla niin olishan ne siistimmin puuvarastossa.

Metsuri motokuski

Hyvä huomio. On se asia noinkin. Valinnanvapaus se on ostajallakin, mutta olisihan se kiva tietää metsänomistajana jos metsääni on tehty sellaisia rajotteita tietämättäni jotka rajoittavat ostohalukkaita.

Metsuri motokuski

Olin elokuun alussa lapissa kesän ensimmäisellä vaelluksella. Käytin paikallista taksia joka heitti meidät erämaahan. Ihmettelin kuskille että löytyyhän täällä vielä metsiä vaikka toisin puhutaan. Hän siihen tokaisi että kyllä valtionmailla metsiä piisaa mutta paikalliset ne metsänsä hakkaavat. Se siitä saamelaisten oikeuksista ja velvotteista.

Metsuri motokuski

Ei kannata ottaa ”nokkiin”. Avoin keskustelupalsta ja avoimet mielipiteet siinähän se.

Metsuri motokuski

Minua ei enää yllätä mikään. Noita palkkauksellisia esimerkkejä on runsaasti. Ehkä yleisin yhtiöiden ja mh:n käyttämä konsti on tarjota aloittavalle metsurille hyviä palstoja jossa tili on ihan kohtuullinen. Yleensä ensimmäinen sopimus on vuosi. Kun vuosi on mennyt tarjotaan pitempää jopa viiden vuoden sopimusta. Usein hölmöyksissään mennään allekirjoittamaan sopimus sillä olettamalla että kohteet ovat samoja kuin edellisenä sopimuskautena. Sen jälkeen kaivetaan ne pahimmat risukot esiin kun nimet on papereissa. Tiedän jopa sellaisia tapauksia että tuntipalkka on jäänyt 7€ pahimmissa leimikoissa. Maksa siitä sitten eläkemaksut ja muut kulut. Toinen jippo tuntuu olevan että tiheysluokitus tehdään valmiiksi kartaan merkityistä kohteista. Joskus tarkistuspiste on sattunut keskelle kallioo. Yllättävää. 🙂

Koskaan ei pidä tehdä pitkää sopimusta jossa ei ole kunnon purkumahdollisuutta. Samoin taksojen kanssa pitää olla tarkkana eikä mitään keskihintataksaa saa hyväksyä vaan taksotus leimikkokohtaisesti.

Metsuri motokuski

Tottahan se on mitä gla kirjoitti. Samoin anneli kirjoitteli jäkälän puuttumisesta kainuussa. Kaikkihan nämä meidän ihmisten aikaansaannosta ja sen me voimme korjata. Mutta kun eläimiä ei kukaan puolusta niin kyseenalaistin eläinten syyllisyyden. Se on totta että tuo on ihan viherpiperö juttuja.

Mutta jospa me itse kuitenkin tämän ravintoketjun yläpäässä olevina hoitasimme itse tekosemme emmekä etsisi syyllistä muualta.

Metsuri motokuski

No joo. Ehkä Ruotsissa tai norjassa. Niistä ei ole kokemusta. Mutta 10 h tehokasta raivuuta 25 pv on kova tahti. Voihan siellä kannolla istuksella sillä tuolla työvauhdilla ei kuukautta tee.

Esillä 10 vastausta, 6,521 - 6,530 (kaikkiaan 9,988)