Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,551 - 6,560 (kaikkiaan 9,987)
  • Metsuri motokuski

Niin se on.

Metsuri motokuski

Ei kai mitenkään. Ainoa on että jovain luulee että korjuu on niin kallista yhtiöillä ja metsänomistajan kilpailutuksella osan kateesta saisi myyjä. Se taitaa olla harha kun nykään katteet on alle 3 prosenttia.

Metsuri motokuski

Ymmärtäisin että jovain on viime vuosien inttämisellä kaivannut uutta kauppatapaa nykyisten lisäksi jossa myyjä voisi kilpailuttaa puun lisäksi korjuun. Ymmärsin että hän ei halua sitä ainoksi tavaksi ja muita lakkauttaa vaan yhdeksi vaihtoehdoksi.

Minulla ei ole ajatusta mitään vastaan. Jos halukkuutta piisaa niin voihan korjuu-urakoita kysellä urakoitsijoilta. Itse olen tehnyt näin jo vuosia että olen tutuille urakoitsijoille etsinyt leimikoita hiljaisina aikoina. Pääosin ne ovat harvennuksia ja ostajina tienvarsilta ollut niin upm ja stora.

Metsuri motokuski

Minusta se olisi hieno idea laajentaa alueet jopa niinkin suureksi kuin yhteislupa-alue on. Kun tuolla taloissa on vuokrasopimuksia käynyt tekemässä niin yllättävää kuinka vanhat kaunat ihmisien välillä seuraa pitkään mukana. On paljon sellaisia isäntiä jotka eivät tietyn seuran ihmisiä päästä alueelleen ja jopa tietyt seuran jäsenet eivät ole toivottuja henkilöitä. Epäilen vahvasti että annelin ja tanelin hyvä idea ei tule onnistumaan ainakaan pariin sukupolveen.

Metsuri motokuski

On sulla miisu kova tuo terien menekki. Pitäisköhän pohtia miten sitä voisi vähentää.

Metsuri motokuski

Yleensä näitä harrastekoneita ja autoja kun ostetaan niin niille on paikka olemassa jossa niitä säilytetään ja käytetään.  Harvoilla on tilaa taapeleille ja pelkoille säilytettäväksi ilman mitään tiettyä tarvetta. Tulevaisuuden tarvetta odottamassa.

Metsuri motokuski

Anneli. Tuo sinun ideasi että kaikki metsästää kaikkialla ei onnistu nykyisillä maanvuokraussopimuksilla. Varmaan sinäkin ole maasi vuokrannut jollekkin tietylle seuralle tai seurueelle etkä koko kyläkunnalle.

Metsuri motokuski

Taneli : Näet vain koko kunnan tilaston, et sitä että Yksi seura on vuodesta toiseen ampunut yhteislupaalueen muidenkin seurojen hirviä, jos vain on lupia käyttöönsä saanut.

Aika erikoisesti toimivat tanelin alueen hirviporukat. Yleensä vaikka seura on yhteisluvassa niin jokaisella seuralla on omat kaatokiintiöt. Jos jotain hirvilupia jaetaan ovat ne muutamia pankkilupia josta ei suurta vaikutusta kannan määrään ole. Meillä ei ole koskaan jaettu toisen seuran lupia vaikka se mahdollista onkin.

Metsuri motokuski

No mitäpä suurinosa metsänomistajista sirkkelipuillaan tekee. Kerrostalon pihaan harvoin saa taapeleita rakennella. Eikä varmaan emäntäkään hyvää tykkää kun mökin pihapiiri on taapeleita täynnä ja johonkin ne pitäisi saada menemään.

Tänä päivänä saa täyskanttista lautaa 70 sentillä metri ja lankkua kolmella eurolla. Jos ei suuria määriä tarvii niin ei sahuu hommaan kannata lähteä. Ilmaistahan se sahuu homma ei ole metsänomistajallekkaan kun työt ja ajot sekä sahuut maksaa sekä talkoomiehet syöttää ja etsii halukkaat talkoolaiset tyhjentyvältä maaseudulta.

Metsuri motokuski

Itse olen käyttänyt sellaista tekniikkaa noissa ojanvarsissa jossa ei ole nähnyt terää kun puskaan työntää. Sipaisen ensiksi korkeammalta ja sitten uudestaan alempaa jos maastotsen sallii. Sillä olen vähentänyt paljon kiviin sahaamista.

Esillä 10 vastausta, 6,551 - 6,560 (kaikkiaan 9,987)