Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Tuo on totta. En ole ostellut pakettiautoja joten niistä en tiedä. Samaa olen kuullut eräistä toyotien dieseleistä mutta nekään ei ole ollut ostoslistalla joten niistäkään en osaa sanoa. Meillä oli firmalla vanhempia hiaceja ja hiluxeja d4d moottoreilla ja ne kesti hyvin. Oli niissä toytojien joissakin bensakoneissa ongelmia mutta meillä on ollut kaikki ketjukoneita ja ne ovat pelanneet hyvin.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 13:06Tuossa on varmaan yksi syy josta suorittava kirjoitti ettei runkohintakauppa tule yleistymään kuin hyvä laatuisissa leimikoissa.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 13:03Tuohan se vaara on. Asia pilataan huonolla informaatiolla ja seuraukset ovat kaikkea mitä toivotaan.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 10:45Onhan tuo raskas menettely jos jokainen alkaa metsänkäyttöilmoitusta rakentelemaan. On paljon isojakin metsänomistajia joilla menisi melkoinen iltapuhde ilmotusten kirjoittelussa pelkän tiedon saamiseksi.
Minusta metsäkeskus voisi laittaa nämä alueet Metsään.fi sivuille ihan kuin arvokkaat luontokohteetkin. Sieltähän ne olisivat hyvä käydä jokaisen tarkistamassa.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 10:38Nykyään taitaa olla niin että Nissani on japanilaisista ainoa joka on kompuksessa euroopplaisten automerkkien kanssa. Nissania on mersuissa sekä ranskiksissa ja päin vastoin. Tuttavapiirissä on paljon autokorjaamon omistajia. Olen aina heiltä tiedustelut mitkä ovat niillä vähiten käyviä automerkkejä ja malleja kun olen autoa vaihtamassa. Siis huonoimmat asiakkaat heille.
Poikeuksetta vastaus on ollut Skodan Octavia mallit sekä Toyota Corolla ja Avensis mallit. Itse olen päätynyt näihin malleihin enkä vielä ole hirveämmin korjaamoita rasittanut muuta kuin normaalien kausihuoltojen osalta.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 10:32Mitenkä lie vielä täydennysistutus onnistuu kun muokkausta ei oikein voi tehdä. Kuinka jälkikäteen aukkopaikkoihin istutetut taimet lähtevät vai tuleeko siitä jatkuva täydennysistuttamisen kierre.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 10:25Visakallo kirjoittaa asiaa. Minusta pahinta lienee että ”yhden asian miehet” alkavat nimimerkin suojissa solvaamaan asiasta erimieltä olevaa ihmistä henkilökohtaisesti, millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Mutta tämä ilmeisesti on näiden julkisten foorumien heikkous ja huonus. On helppo purkaa omaa katkeruuttaan.
Valitettavsti on tainut itsekkin tähän hiukka sortu, mutta täytyy yrittää parantaa tapa tai sitten liittyä pelkäksi lukuasiakkaaksi.
Metsuri motokuski 14.7.2019, 10:18Tuossa on kyllä Tolopainen oikeassa että kauppasopimuksessa hinnat voivat olla paljon muutakin kuin esim. mhy:n julkaisemissa hintatilastoissa. Olen monelta ostajalta kuullut että valtakirjakaupoissa kuutiohinta on eri (yleensä aavistuksen pienempi) kun suoralla kaupalla, koska valtakirjakaupan hinta menee valtakunnalliseen tilastoon ja nostaa puun keskihintaa. Itse en ole kovin tarkasti asiaan perehtynyt onko nin käynyt, että suoralla kaupalla tehdyt myynnit ovat olleet parempia kuutiohintojen osalta kuin alueelliset keskihinnat.
Metsuri motokuski 13.7.2019, 11:37Varmaan mehtäukko tarkoitti että mäntyparru alkaa 149 mm ja mäntytukin latvalpm päättyy 150 mm. Yleensä parru päättyy johonkin 100 mm hujakoilla. Riippuen ostajasta. Muuten asia on kyllä noin kun hän kirjoitti.
Metsuri motokuski 12.7.2019, 21:39Kyllähän tuota tukin lajittelua tehdään tänäkin päivänä paljonkin. Yleensä lajittelun perusteena on paksuus. Ainakin meillä meni järeimmät sorviin, seuraava etelä -suomen sahalle ja sitä seuraava suomenselän alueella olevalle sahalle. Minun uran aikana ei koskaan taidettu lajittelua tehdä oksien perusteella mitä täällä eräät mainostaa kovinkin paljon.
En väitä etteikö jossain näin tehdä mutta keskisessä suomessa näin ei taideta tehdä.