Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset
-
Niin olihan ne tietokoneetkin aikoinaan melkoisia turhakkeita mutta nykyään niitä on kaikilla. Joillakin jopa puhelimen muodossa. Niin se kehitys etenee. Kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan muista meisseli säätöistä kaasutinta.
Metsuri motokuski 16.5.2019, 09:44Välttämättä se ei ole tulppavika vaikka näinkin voi olla. Yleensä kun saha moottori väljenee niin käyntiin lähtöongelma tulee juuri lämpimällä moottorilla.
Metsuri motokuski 16.5.2019, 09:37Ongelmahan tässä on se että olemme luoneet valtavan byrokratia yhteiskunnan jossa jokainen voi valittaa asiasta kun asiasta ja meitä pitää valvoa virkamiesten toimesta. On kyse rakennusvalvonnasta, maankäytöstä, sosiaaliturvasta, koulutuksesta, turvallisuudesta ja jne. Eihän nämä työt hoidu ilman tekijöitä joita nämä virkamiehet sitten ovat. Minusta virkamiehiä on ihan turha syyttää kun itse olemme luoneet omilla verorahoillamme tämän byrokratia hirviön.
Uskon että syy on siinä että olemme kyvyttömiä itse hoitamaan omia asioita ja olemme siirtäneet asioiden hoidon virkamiehille. Ilmaistahan tämä ei ole. Oikein hyvä esimerkki on lasten päivähoito jossa kotona olevat vanhemmat voivat viedä lapsensa päivähoitoon päiväksi eivätkä itse tarvii lapsia hoitaa. lapset laitetaan päiväksi virkamiesten hoidettavaksi.
Metsuri motokuski 16.5.2019, 09:26Sama havainto itsellänikin. Raivasin kerran erään kaupungin omistamaa taimikkoa ja se oli perattu koneellisesti aiemmin. Paikoin maapohja oli kivistä ja raivuukannot puoli metrisiä. Kun itse raivasin alueen uudelleen sahalla olikin alue yllättävän nopeaa raivata kun kaikki kantovesat sai yhdellä sahauksella nurin.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 19:55Nykyään se on niin. Sama jos raivuu alueelle jää yli 50 cm vesa niin sama tilanne. Aika tiukat nuo ohjeet ovat nykyään kun taksakin viimeiseen asti kilpailutetaan.
Viime kesänä tuli oltua niiden työmailla mutta minulle riitti. Olihan se melkoinen homma kun 10 ha aukolta oli kannot revitty ja vesakko pirunmoinen. Sitten kun viikon päästä huomataan että joku risu on jäänyt kaadettujen risujen alle ja noussut esiin niin taksaa vähennetään 30 prossaa. Ei kiitos minulle enää. Viron pojat saavat homman hoitaa.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 18:07Eihän tuo perintövero niin paha ole jos perinnöstä voidaan vero maksaa. Usein nuo mökit ja asunto-osakkeet ovat huonoja kun perintöveron joutuu omista maksamaan tai jos ei ole niin lainaa on otettava.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 18:03Mitenkähän nuo pienaukot jatkossa harvennetaan järkevästi. Nehän on alle puolen hehtaarin aukkoja ja jos koneella sinne mennään niin aika pieneksi puumäärä jää kun ajourat vie melkoisen määrän pinta-alasta.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 17:52MH:lla maksimi kannonpituus on 15cm. Jos on pitempiä niin penalttia tulee raivuutaksaan.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 14:56Vaakasuoraan tai terä alaspäin. Uutena ei lienee mitään väliä mutta kun stefat alkaa kulumaan niin vuotoa putkeen voi tulla. Itse olen kyllä niin laiskaksi käynyt että en enää ruuvimeisselillä säädettävää kaasutin versiota ota. On nuo sähkösäätöiset hienoja pelejä ja huoltovapaita. Mutta jokainen tehköön valinnan mieltymystensä mukaan.
Metsuri motokuski 15.5.2019, 11:34Totta mitä jätkä kirjoittaa. Tilhi tarvii hiukan erilaisen sahaustekniika eikä sitä sovi tyhjäkäynnille puottaa. Kun pitää terän koko ajan pyörimässä niin hyvin se vie. Tilhi on sellainen tekevän miehen saha se tarvii jatkuvaa käskytystä. Mitä tuohon kulmavaihteeseen niin aikaa myöten äänekäs se on. Äänekkyys ei kestävyyteen vaikuta. Jos häiritsee niin jonkun vuoden päästä kun tunkee rasvaa täyteen niin hiljenee paljon. Tuossa sahassa ei kulmavaihdetta voi erikseen rasvata ilman purkamista.