Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,791 - 6,800 (kaikkiaan 9,978)
  • Metsuri motokuski

Tuo kokorunkohakkuu on yleisempoi hakkuutapa maailmalla kuin tämä meidän hakkuutapa.  Monessa maassa ei paljon harvennuksia tehdä vaan puusto poistetaan kerralla ja siihen sopii kokorunkohakkuu hyvin.

Metsuri motokuski

Itse en ole kovinkaan valikoiva ollut savusaunani polttopuiden suhteen. Onhan niitä ohjeita paljon mutta empä ole huomannut merkittävää eroa. Minun kiuas saunassa on vuolukivestä. Aikoinaan se kulki sisu kiukaan nimellä. Siinä kiukaassa ei ole rautaa muualla kuin arinassa. Pari kertaa kesässä olen ”pessyt” kiukaan kaatamalla siihen pari -kolme ämpäriä vettä ja se on vienyt hienojakoisen pölyn kivistä pois. Huuhtelu on pitänyt siitä huolen ettei silmien kirvelyä ole ollut ja puiden laadulla ei ole niin väliä kunhan ovat vain kuivia.

Metsuri motokuski

Maksettu on ja yhtiön puita.

Metsuri motokuski

Niin sitähän me emme tiedä kuinka lähellä ja miten lakikohde oli merkitty irti hakattavasta kuviosta. Jotenkin rivien välistä olisi luettavissa että merkintä ei ollut selvästi tehty. Nythän olemme vain toisen osapuolen tiedon varassa.

Metsuri motokuski

Kuka on sitä mieltä että nykyajan metsureilla on liian hyvät palkat ? Voi kertoa aika monta samantasoista työtehtävää jossa maksetaan paremmin. Jos metsureiden palkkaus on kiinni kuitupuunhinnasta niin vaikea yhtälö se on todellakin. Kannattaako sitten metsänkasvatus ollenkaan. Jotenkin tuo väittämä ei pidä paikkansa kun metsätila kaupioista maksetaan jatkuvasti enemmän kun niistä pyydetään

Metsuri motokuski

Olishan se mukava nähdä sellainen metsäkone joka ensiksi karsii puun 20 – 30 m ja sen jälkeen kaataa sen. Ei tarvii olla kummoinen isninööri kun miettii minkäläinen kone tuon voisi tehdä ja mikä sen liikkuvuus metsässä olisi.  🙂

Metsuri motokuski

2) Metsänomistajan ilmoitettava metsänkäyttöilmoitukseen merkityt
    erityisen tärkeät elinympäristöt luovuttaessaan hakkuuoikeuden

Kyseinen lause on eräästä metsäkeskuksen power point kalvosta. Tärkeiden elinympäristöjen ilmoittaminen kuuluu metsäomistajalle. Uskon että metsäkeskuksella ei ole vielä vuosiin tietoa kaikista tärkeistä elinympäristöistä. Siihen en usko että jos jokin alue on merkitty käsiteltäväksi niin mennään sata metriä harhaan. Silloin vika jossain muussa jos näin paljon erehdytään.

Metsuri motokuski

Missä alueella on pula metsätöiden tekijöistä ? Jos laitatte vaikka metsään.fi sivuille tarjouspyynnön niin uskon että varmasti tarjouksia tulee. Olen kyllä sitä mieltä että tekijöistä ei ole pula. Enemmänkin maksajista.

Metsuri motokuski

Tuo olisi hyvä uudistus. Planteri vuokraa naapureilta vähintään sen verran että saat  tuon 500 ha ja pistäkää jahtimyynti käyntiin. Jaette keskenänne jahdista saadut rahat.

Metsuri motokuski

Eihän me keski-suomalaiset voida mennä valkohäntä jahtiin kun ei ole minkäänlaista metsästysoikeutta kyseisiin maihin. Sillä ei ole mitään merkitystä pinta-ala vaatimuksilla jos metsästysoikeutta ei ole.

Esillä 10 vastausta, 6,791 - 6,800 (kaikkiaan 9,978)