Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,851 - 6,860 (kaikkiaan 9,977)
  • Metsuri motokuski

Meillähän oli tuota valinnanvapautta jo kokeiltu perusterveydenhuollossa. Tais olla mehiläinen joka niitä teki. Ei sielläkään ollut kuin muutama paikka päivässä näille siirtoasiakkaille. Pääosa ajasta sai suoraan maksavat asiakkaat. Meillä oli parisen viikkoa jonoa lääkäriin näillä siirtoasiakkailla Mehiläisessä kun maksava pääsi parissa päivässä. Eihän tämä valinnanvapaus nyt niin erinomainen asia ole kun kiintiöt pidetään pienenä jo valmiiksi. On omat varauskirjat siirtoasiakkaille ja omat maksaville asiakkaille.

Metsuri motokuski

Tuohon planterin aloitteeseen niin monella metsästysseuralla on myös jousimetsästysjaosto  joka voi poistaa ongelman myös. En usko että välttämättä seuraa tarvii sen vuoksi perustaa. Noista vuokrasopimuksista niin ainahan se kirjallinen sopimus olisi syytä olla. Siinä on hyvä suoja niin vuokraajalle kuin vuokranantajalle. Eipähän tule siten väärinymmärryksiä.

Metsuri motokuski

Yritystuki on aina kannatettavaa jos se kehittää yritystä tai sitten saadaan siten pidettyä yritys Suomessa ja työntekijöiden / yrityksen verorahat Suomen käyttöön. Viking Line on yksi suurimmista tuen saajista ja uskon että sekin firma työllistää välillisesti aika suuren joukon veronmaksajia jotka muuten voisivat maksaa veronsa muualle.

Uskon ja toivon että yritystuet ovat vielä kustannustehokkaita tapoja auttaa yritystä. Mikäli näin ei ole niin silloin ne pitää lakkauttaa. Onkohan meillä kellään asiantuntemusta ja tietoa sanoa onko jokin yritystuki kannatettava tai ei kun emme ole laskelmia nähneet ? Uskon että pelkällä MUTU menetelmällä kirjoitellaan.

Metsuri motokuski

Aika moisen riskin mjo on ottanut. Me emme tuohon lähde joten jätän sen mjo :n bisnekseksi.

Metsuri motokuski

Niinhän sen voi. Mutta harvalla seuralla on sellaiset tilat että lihantarkasta hyväksyy lihan kaupan tiskillä myytäväksi. Minä en ainakaan tiedä että kenellä täällä meillä on sellaiset teurastamotilat että ne hyväksytään myyntilihan käsittelyyn. Samoin aika moni ei pysty maksamaan eläinlääkärin tarkastaman lihojen tarkastuskuluja silloin kun elukka on nurin esim. viikonloppuisin.

Metsuri motokuski

Nyt olet jesse väärässä. Meille jotka hirvenlihaa on jyrsitty jo lähes 50 vuotta ei lihanhimoa hirvenlihalle ole. Ei ainakaan minulla. Enemmänkin on kyse jahti mahdollisuuksien jatkumisesta. Päästään ensi vuonnakin jahtiin. Ne jotka haluavat koiriaan kouluttaa , kuten minä, niin onhan se hyvä että hirviä on riittävästi.

Se täytyy kyllä todeta että nyky kaatomäärillä ei harrastus ole uhattuna.

Metsuri motokuski

Mjo on ihan oikeassa. Tuolla päijänteen rannalla on yksi hirviseurue jolle tulee vuosittain lähes 50 hirven kaatolupa. Poikkeuksetta jätetään 20 prosenttia kaatamatta. Harvemmassa niitä seuruita on mutta ei kuitenkaan tavatonta.

Metsuri motokuski

Puuki on ihan oikeassa. Ihmetelen vain että kuinka sokeasti ostetaan yhtiöiden ja mhy:n taimikonhoitoja ilman sen kummempaa kilpailua. Itse jos asian hoitaisin niin käyttäisin metsään.fi toimijapalvelua. Laittaisin siihen sähköpostiosoitteen niin tarjouksia tulisi ilman suurempaa vaivannäkö eikä tarvii maksaa ylimmääräistä. Usein olen tehnyt kemerakelpoisia varhaishoitoja niin että isännälle on jäänyt maksuun muutama kymppi hehtaarilta tuen jälkeen.

Metsuri motokuski

Timpalta hyvä selvitys. Nykyään on niin että erikoissairaanhoidon lääkärit pitävät myös yksityisvastaanottoa. He ilman muuta saavat ohjattua potilaat helpommin kuin julkinen terveydenhoito. Meidän perheessä on paljon ollut välilevyleikkauksia ja julkisen kautta niitä ei juurikaan ole hoidettu. Hitauden vuoksi. Itse yritin julkiseen terveydenhuoltoon päästä ja aika olisi ollut 8 vkon päästä. Yksityiseen pääsin parissa päivässä.

Kyllä sotessa on paljon korjaamista joten ei kai mikään vaihtoehto ole huonompi kuin nykyinen järjestelmä.

Metsuri motokuski

Ilmeisesti tuo uusi tune husse on samanlainen sahata kuin vastaava tilhi. Kun siihenkin tuli elektroninen säätö niin kiihtyvyys hidastui ja sahaustekniikka piti muuttaa. Kun sen nyt osaa niin ongelmia ei ole ja vähintäänkin yhtähyvä jos ei parempikin on sahata. Itse en ainakaan enää perinteistä kaasutin versiota ottaisi.

Esillä 10 vastausta, 6,851 - 6,860 (kaikkiaan 9,977)