Käyttäjän Metsuri motokuski kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 6,941 - 6,950 (kaikkiaan 9,967)
  • Metsuri motokuski

Se on totta että kuitupuunostajat tietävät kyllä mihin omat kuidut menee. Tuossa yllä tarkoitin sitä että jotkin sahat teetättävät havukuidut myös kolmosina. Ainakin minulle ne ilmoittivat että on varmempi näin tehdä kun osoite heillä ei ollut vielä selvillä.

Metsuri motokuski

Yleensä kun 3m koivua tehdään niin katkontapituus on 27-32 dm. Usein käy niin että kun yksi kuitu tehdään niin seuraava kuitu onkin sitten latvaläpimitaltaan liian ohut ja hyvää puuta jää sen vuoksi metsään. Puun tarkan talteenoton vuoksi on aina parempi jos katkontapituuksia on mahdollisimman paljon. Monet sellutehtaat ottavat vain 3m koivua vastaan ja sen vuoksi katkonta on sen mukainen.

Yllä tolopainen kirjoitteli että kun pikkutukkia tehdään niin aina kuitu tehdään 3m. Tämähän ei tietenkään pidä paikkansa. Yleensä kun 3 m havukuitua tehdään niin kuidun toimitusosoite ei ole ostajalle vielä selvillä. 3 m kuitu soveltuu yleensä kaikille toimijoille ja sen vuoksi se on hyvä mitta kun toimitusosoiteesta ei ole varmuutta

Metsuri motokuski

Ei kai niitä vaihtoehtoja todellisuudessa kovinkaan monta ole jonka myös ostaja hyväksyy. Voihan niille tarjota vaikka mitä mutta kyllä se ostaja haluaa saada sen puun josta maksaa.

Metsuri motokuski

Nykyään kaikki puu joka toimitetaan tehtaalle mitataan tehtaalla. Kuidut painon mukaan ja tukit pääosin lasermittauksella. Ei ole väliä toimittaako puun yhtiön urakoitsija tai yksityinen henkilö. Raportti mittauksesta tulee  motolle sähköpostina.

Metsuri motokuski

Gla on oikeassa. Se tosiaan on hirvikanna verotuksen yksi tärkeä tekijä. Oikeanlainen hirvikannan rakenne on myös tuottava. Joten hyvin tuottavalla kannalla voidaan pitää pääluku mahdollisimman alhaisena. Valitettavasti emme tahdo päästä oikeanlaiseen hirvikannan rakenteeseen. Monet seurat eivät välitä pätkääkään kannan rakenteesta vaan ampuvat miten sattuu.

Metsuri motokuski

Itse olin aikoinani turvan asiakas kun perheessä oli yksi sak:n jäsen. Vakuutuslasku oli alennuksia täynnä ja se näytti ihan hyvältä. Sitten tuli yhden kiinteistön osto eteen yhden toisen kanssa ja me molemmat kysyimme tarjouksia vakuutuksista. Kallein ylivoimaisesti oli turvan vakuutus vaikka alennuksia oli kuinka paljon. Sen jälkeen kilpailutin vakuutukseni uudelleen ja säästöjä tuli useita satoja euroja. Että se niistä sponsori vakuutuksista.

Metsuri motokuski

Kyllä moton mitta on tarkka. Mikään pystymittaustapa ei ole yhtä tarkka. Toivoisin että tolopainen ei levittele perättömiä väitteitä. Jos ei asiaa tunne on parempi olla kirjoittamatta kun kirjoittaa perättömiä totuutena.

Metsuri motokuski

Itse en yrittäjämetsurina tiedä hölkäsenpöläystä palkkametsurien tessistä. Itse hinnoittelen työni niin että arvioin työhön menevän ajan ja lasken itselleni 32€/h. Jos matka on pitkä työmaalle niin lasken jonkin kilometri korvauksen. Näillä on menty tähän saakka. Nyt olen ollut pitkään timpurin hommissa ja sehän meneekin puhtaasti tuntiperusteisena ja kilometri korvauksilla.

Metsuri motokuski

Niin olen tehnyt vielä niin että ole peräkärryn pohjaan kiinnittänyt jakorasian johonka olen tuonut jokaisen lampun maajohdon. Tästä sitten keskitetty maadoitus runkoon ja pistorasiaan. Kun vielä täyttää jakorasian vaseliinilla niin ei tarvii murehtia kärryn valoista vuosiin. Toimii.

Metsuri motokuski

Suomi tarvitsee maahanmuuttoa nyt ja jatkossa. Oma väkemme ei pysty rahoittamaan nykyistä sosiaalihuoltoa ja tulevia eläkkeitä. Kun oma väki ei lisäänny niin tuonnin varaan jää homma. Se että minkälaista porukkaa tänne päästetään niin siinä voisi olla tarkistuksen paikka. Mutta maahanmuuttoa me tarvitsemme jatkossa.

Esillä 10 vastausta, 6,941 - 6,950 (kaikkiaan 9,967)